Coola Ola
Progressiv klassicist
Jag har haft is på INSIDAN av fönstrena de senaste dagarna, så kallt är det här. True story.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Passande nick.Jag har haft is på INSIDAN av fönstrena de senaste dagarna, så kallt är det här. True story.
-21.4 just nu så det lär nog krypa ner mot -25 i natt. Mitt köldrekord här "nere" i nedre delarna av mellansverige är -33 grader som var det 27:e januari 2010. Anledningen till att jag kommer ihåg det är för att jag åkte hem från BB den kvällen medan tjejen fick vara kvar en natt till. Inte så kul att åka hem i en Saab klockan 11 en vardagkväll med en nyfödd i baksätet...
=Webasto
Jag vaknar, trycker på värmaren i Långforden med fjärren, tar en rapé portion och en kopp kaffe i kalsongerna medan hon står nere på gatan och viner så socitetkärringarna av rädsla går omvägar runt henne. Sen startat hon så fint så och kupén är varm å isfri.
Bra skit.
Måste väl vara tangentsnubbel?
16 Ampere är det väl.
Precis som du säger så är det ju tyvärr för det mesta lite klent med ström i ett vanligt motorvärmaruttag för att det ska gå att "tanka" lite snabbt. I Östersund har vi dock några laddstationer där det finns lite ordentligare uppkoppling mot elnätet och även en snabbladdning.Nja, nog har det funnits några, men mest som jippo-bilar.
Jag hörde att Mercedes här i stan hade tagit hem en skåpbil (sprinter?) i demosyfte, men annars är det lite för kallt och för långt mellan orterna här. även om ladduttag finns.
Fast motorvärmarstolpar är kassa som ladduttag då dom ofta bara är på 6A och med lite laddförluster så laddar man med ca 1kw, vilket funkar över natten, men inte för att snabbladda på lunchen för att ta sig vidare på försäljningsrundan....
I gävle har man provat: http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/bilar/article268249.ece
Posten håller också på med en liten snabbtest: http://op.se/lanet/ostersund/1.4346908-posten-utokar-flottan-av-elfordon
Näe, 6A, om man inte bor hos ett snålt fastighetsbolag som har valt att installera 4A säkringar i stolparna.
Här hemma kör jag 10A till alla uttag på utsidan, då kan man brassa på en rejäl kupevärmare på 2200W tillsammans med blockvärmaren.
Min gamla tyska lärare hade haft 48,7 grader en bit utanför Arjeplog...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14318508.ab
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning