Esquire
Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Alltså kan man säga att norrland är mer välförberett för elbilar än vad södra Sverige är.Som sagt infrastrukturen är inte densamma med eluttag vid p-platserna söderut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Alltså kan man säga att norrland är mer välförberett för elbilar än vad södra Sverige är.Som sagt infrastrukturen är inte densamma med eluttag vid p-platserna söderut.
ALLA har det här uppe, men ALLA i hela landet borde ha det.
Jag börjar plugga in bilen när det är under nollan på morgonen, visst kallstartar jag bilen ändå ibland om jag åker på tider jag normalt inte brukar (motorvärmaren går på timer ställd på normala arbetstider)
Men redan när det är nollan ute så släpper bilen ut avsevärt minde avgaser om man har bilen på värmare, oljan smörjer bättre och man får varmt i bilen direkt.
När det blir under -10 kopplar jag dessutom in kupevärmaren.
På jobbet står bilen i värmare med kupevärmaren på konstant så då hinner bilen torka upp invändigt.
Motorvärmarna tillhör det som var bättre förr.
Då satt de i ett frostplugghål och värmde hela motorn.
Nu sitter de i oljetråget och värmer litegranna.
Till och med på utsidan av aluminiumtråget som avleder värme snabbt som ögat.Motorvärmarna tillhör det som var bättre förr.
Då satt de i ett frostplugghål och värmde hela motorn.
Nu sitter de i oljetråget och värmer litegranna.
Alltså kan man säga att norrland är mer välförberett för elbilar än vad södra Sverige är.
Jupp korta avstånd till allt och laddström på varje parkering.
När det gäller tillgång till eluttag möjligtvis, men sedan är ju nästa fråga hur bra elbilar fungerar i norrländsk vinterkyla. Batteriets prestanda borde inte vara lika bra som i mildare klimat. Är det någon kommuner eller företag som köpt in några elbilar där uppe i marknadsföringssyften?
Nja, nog har det funnits några, men mest som jippo-bilar.
Jag hörde att Mercedes här i stan hade tagit hem en skåpbil (sprinter?) i demosyfte, men annars är det lite för kallt och för långt mellan orterna här. även om ladduttag finns.
Fast motorvärmarstolpar är kassa som ladduttag då dom ofta bara är på 6A och med lite laddförluster så laddar man med ca 1kw, vilket funkar över natten, men inte för att snabbladda på lunchen för att ta sig vidare på försäljningsrundan....
I gävle har man provat: http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/bilar/article268249.ece
I gävle har man provat: http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/bilar/article268249.ece
Håller med, men det blir rätt dyrt med skarvkabel när den enda lediga p-rutan ligger sex kvarter bort.
Skönt.=Webasto
Jag vaknar, trycker på värmaren i Långforden med fjärren, tar en rapé portion och en kopp kaffe i kalsongerna medan hon står nere på gatan och viner så socitetkärringarna av rädsla går omvägar runt henne. Sen startat hon så fint så och kupén är varm å isfri.
Bra skit.
Måste väl vara tangentsnubbel?
16 Ampere är det väl.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |