KalleNorton 1988-2007

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Jag visste inte vem det var förens bilderna från rörken dök upp i tråden!
Har sett den hojjen med chafför köra där. Att alla säger så bra grejer om
grabben gör det så mycket tråkigare. Vila i frid och mina tankar går till
dig och dina nära och kära ; (
 

IronMike

Guest
vilken tragedi :(

mötte norton en gång, på en sh pub i vintras... trevlig prick. känns så himla trisst efter senaste tidens olyckor..och nu detta. mc åkning associerar jag mer till tragedi än glädje för tillfället.
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Jag har själv aldrig pratat eller träffat oskar i verkligheten men känner väl till hans nick och kommer ihåg att jag snackade med han i moppåldern på bike.se men de var länge sen det.... väldigt tragiskt när sånt här händer.. och det har ju tyvärr hänt några gånger i sommar redan:(
Vila i frid Oskar!
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
NEEEJ! :gråta

Likt många här kände jag honom bara genom internet, trevlig person och hade alltid de rappa svaren och störtsköna kommentarera. Och nu får man inte se dem igen. :(

Han likt stoooffe vill nog att vi fortsätter köra, men jag avväger nu att ta ett uppehåll, det har varit för mycket i år. :gråta

Sänder en tanke till vänner och familj.

Vila i frid. :(
 

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Ort
home is whare i duschrunkar
Hoj
gixxah sevenfifteh
fan också! har bara pratat med honom på irc:en och på sh.. alldrig irl, något jag ångrar bittert nu då han var en sån som alldrig misslyckades med att sätta ett smil på ens fejja oavsett samtalsämne eller humör.. fan!!

ouiila i frid "kalle"!
 

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
det känns helt oförklarligt... jag har jobbat med honom i 3 månader då jag fick stor förtroende och jag diggade han starkt. finns absolute ingen som kan ställa upp så mycket som han har gjort..

han och ja var och kolla på hockey via jobbet och senare på kvällen efter matchen gick vi vidare för och ta ett par öl ute och jag upptäckte att den killen finns det inget ont i ALLS han är bara kingen av kingen inte bara kungen av sporthojs inläggen utan även guden inom att va social trevlig och helt grym arbetskolega..

idag på jobbet så när alla som haft kontakt med han fick veta vad som hade hänt gick typ ALLT arbete åt skogen ingen sa nånting alla bara var nedstämda och helt förstörda. Det känns som om man tappat sin nyckel till himmelen man kunde aldrig tro att nått sånt här kunde hända.

Oskar du är the one and only och jag kommer och träffa dig i framtiden. men jag tycker att det är fruktansvärt att du inte är med oss längre men vi som känner han väl kommer alltid och ha en plats för honom och det är i våra hjärtan.

Vila i frid: Oskar Mvh Micke
 

hedis_

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Upplands väsby
Hoj
Snart så :)
Alltid tråkigt, stooffe, Du Oskar och Robin Palmen, hur många fler unge offer ska vi behöva se innan hojåret är slut? :(

Mina tankar går till familjen och speciellt till fadern som jag har hört åkt bakom honom och behövt se hela olycksloppet!

Ha det bra uppe i himlen, hoppas jag får uppleva din cociala sida där :)

Vid i frid och rocka vidare i himlen :yoparty :(
 

Black Ninja

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX10R 08a
hej du!!! jag o en till såg allt:( fadern kom 2min senare


Alltid tråkigt, stooffe, Du Oskar och Robin Palmen, hur många fler unge offer ska vi behöva se innan hojåret är slut? :(

Mina tankar går till familjen och speciellt till fadern som jag har hört åkt bakom honom och behövt se hela olycksloppet!

Ha det bra uppe i himlen, hoppas jag får uppleva din cociala sida där :)

Vid i frid och rocka vidare i himlen :yoparty :(
 

Black Ninja

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX10R 08a
Han var inte kall o luktade inte bensin så du vet..


Det är sant. Pratade nyss med hans mor. Hon sa att han var kall och luktade bensin. JÄVLAR FAAAAAAAAAAN!!!!!!!!!!!!!!!! Skakar och har gråten i halsen, vet inte hur jag ska reagera. :'(

vid 4 var det


Jobbigt, minst sagt. Är det någon som vet när det hände? Jag stog vid Biltema i Haninge i eftermiddags, halv fem kanske, och såg helikoptern flyga långsamt från det hållet mot basen i Gustavsberg. Kommer dom från 257'an flyger dom ju direkt mot SöS i ilfart normalt sett. Jag fick en stor klump i halsen av obehag :(

Vila i frid, Polka och jag skänker många tankar till dig, din familj och dina vänner.
 
Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Första inlägget uppdaterat med länk till KalleNorton Memorial Tour.
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Nyp mig..........

Ähh fyfan! Magen vrider sig när man hör så här tråkiga nyheter:huvet , vi var inte nå super pals men träffade Oskar på Onsdagskörningarna förra året. Både han och Cyren impade verkligen på mig genom att lätt hänga med med sina söta 125:eek:r. Jag vet att jag tänkte att dessa killar kommer bli enormt duktiga förare.


Tragiskt är bara förnamnet samtidigt som vi alla skall vara väll medvetna om riskerna när vi beger oss ut. Många tankar till vänner och framför allt familj.:pannkyss
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Har mött honom flera gånger på bulten..när jag såg honom ligga där på vägen så fick jag en enorm klump i magen och nu när det bekräftas att han inte lever längre...fy fan!! :gråta
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Usch, detta var inte vad jag förväntade mig när jag klickade på tråden. Trodde man skulle få se vilka hojar han ägt mellan 88-07 eller nåt liknande. Inte att få läsa att han hade omkommit.
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
oskar

Hej! Vill bara skriva och säga hur myckert jag (min man och dotter) tänker på er anhöriga
och alla nära kompisar. Det är fruktansvärt att mista sin son, broder och vän,
vi miste Stoffe den 31 maj i år och känner verkligen med er därför
var jag tvungen att skriva.
Sorgen är fruktansvärt man bara gråter.
hoppas Stoffe och Oskar åker hoj någon annanstans och har roligt ihop.
Tänker på er alla

Stoffes mamma
 

996D

BTG 7,16.9
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati FTW
Jag bryter min vana att aldrig skriva i sådanahär trådar som jag normalt inte tycker tillför ngt.

Det kommer liksom mycket närmare än vad man hade tänkt sig.
Svårt som fan.

Första gången jag träffade KalleNorton IRL var på sporthojspuben i sthlm.
Vi hinkade aldeles för mycket tequila med duckie, mathias o gustav.
En mycket trevlig kväll. Jag håller den i minnet för all framtid.

En trevlig prick och en spelevink är mina erfarenheter av Oscar.

Take care
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top