Kall eller varm motor vid oljebyte?

Ljummen. Inte så varm så jag riskerar bränna mig men ändå tillräckligt varm för att bli lite mer lättflytande.
 
Du ska varmköra motorn ordentligt så att du får med dig all olja och föroreningar som sedimenterar i tråget. En riktig karl har nog med valkar i händerna för att skruva med en varm motor ;) Annars är ett bra tips att ha dubbla vinylhandskar från Biltema (Classe mfl har också, men Biltemas är starka och bra), det isolerar så att du kan pilla i den varma oljan och du behöver inte tvätta händerna så förbannat efteråt.
 
Varm och varm men visst känns det bra att grumla upp den gamla oljan genom att låta grejorna gå med växel i någon minut innan man byter.
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top