Edvinsjolund
Ärkemongo
7. När du kör i Småland och Skåne, se upp för Fasantuppar som helt plötsligt dyker upp på 70-vägarna. Helvete va nära det var igår![]()
Jag plockade en med lastbil för två veckor sedan. Ska jag fortsätta?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
7. När du kör i Småland och Skåne, se upp för Fasantuppar som helt plötsligt dyker upp på 70-vägarna. Helvete va nära det var igår![]()
LIVETS IRONI
Skrev tidigare imorse att jag kommer krascha..
Here goes:
Jag körde ett sånt MC-rally med 500+ deltagare. Dom körde krokiga vägar och snabbt, jag försökte hänga på tills jag kom in i en brutal kurva. * * * *
Vänta lite nu.... Du har kört sammanlagt 300 kilometer på hoj... och ställer upp i ett "MC-rally"...?: skrämd
Missförstå mig inte nu - alla får absolut göra precis som dom vill och ta eget ansvar och allt det där, men att sätta sig i en situation där man mäter sig mot andra, dvs "försöker hänga på" när man är så pass grön i sadeln verkar ju inte särskilt fiffigt. Att döma av ditt första inlägg lät det ju varken som om du hade någon större tidigare erfarenhet eller knappt ens tagit lappen...
Eller har jag massuppfittat något?![]()
Ett MC-rally är väl i princip samma sak som en stor gruppkörning, och det ska man ju få vara med i, även om man är färsk.
Första läxan lärd:
Håll ditt tempo!
Det med växlingen ser jag inte hur det kan ha orsakat något problem (annat än att du kände dig tvungen att växla ner) sen är det bra att bromsa innan kurvan och inte mitt i![]()
Hörde talas om en Norrman som körde utan glasögon pga at då såg han inte allt grus utan körde som vanligt i kurvorna
Hörde talas om en Norrman som körde utan glasögon pga at då såg han inte allt grus utan körde som vanligt i kurvorna
1. Tappa hojen när man ska parkera.
2. Köra iväg med skivbromslåset i
3. Svänga och stanna är ingen bra kombo. Speciellt inte vid skjuts.
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |