Körstil

Jag har "min egen" körstil oavsett hoj. Började på en Honda NS125F, det var ofta fullgas och gick brett på grus och i blöta rondeller och korsningar. Sen vart jag sugen på att testa glidare så vart en Virago 250 som mellanklass hoj, lägre toppfart än Hondan men det gick att hoppa lite och leka med den också men den var lite tråkig vad gällde prestanda. Sen vart det en Virago 535, den orkade inte upp på bakhjulet men jäklar så fint den driftade i blöta rondeller med den långa hjulbasen och låga tyngdpunkten. Har låst framhjulet i 80 på torr asfalt och skrapat fotpinnar i kurvorna hängandes på sidan med aphängarstyre.
Sen vart det en Honda CB750 från tidigt 80-tal, enda "riktiga" sporthojen jag haft. Var lite ovant med varven i början men det lärde min sig ganska snart på vägen hem efter köpet i Göteborg till Falun. Körde lika vilt med den också, bromsade ofta upp den på lite ställ in i rondellerna och en gång när det var blött ut ur en rondell gick då så brett att det tog i styrstoppet.

Nu är man "gammal" och invalid så får väl ta det lite lugnare ?
Hade jag inte varit invalid så hade jag kanske kört något sånt här idag
Men nu är jag tvungen att hålla mig till små lätta hojar istället men det är lika kul det också.
Det där var ett trevligt inlägg att läsa ?
 
Nyheter
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Back
Top