GSXR1100R
The older i get the faster i was
Det hände mig på revingerakan, 3 km lång ödslig spikrak väg på kvällen...Chrille skrev:Helt ensam har du all rätt att köra ihjäl dig, men hur ofta har någon blivit av med lappen när de varit på en i sanning öde vägsträcka?
Fri fart på vissa vägar hade vi i sverige för många år sedan, det funkade inte då och lär inte funka nu heller med tanke på att en modern sporthoj lätt gör 250 blås, att släppa farten fri vore som att sänka ta bort alkoholskatten, det hade kostat samhället miljarder dom första åren, men iof så skulle en viss självsanering inträffa och som sagt är tidigare så kostar rehabilitering mer än om folk omkommer.
Vi som pyslar med RR får en annan inställning till säkerhet eftersom detta ofta diskuteras hur säkerheten kan förbättras på våra motorbanor, när man sen adderar faktorer som finns i trafiken i form av mötande bilar, stenar, träd, älgar och annat farligt så funderar man ju på hur fan man vågar köra hoj i trafik, många slutar därför köra på gatan och fokuserar allt till bankörning, dock inte jag för jag är dum nog att fortsätta gasa på gatan trots alla risker.