Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
du vad kostar ungefär en risk medvetande?
Måste man köra upp inför varje säsong?
Jag gav 500 kr för Risk 1 pga förköp unde MC mässan i älvsjö, tror den kostar 750 kr i vanliga fall.
Det är ju inte sant....har min första lektion i morgon fredag 0930 och så ser man väderprognosen över Stockholm...Ett snöfall drar in under morgondagen, ev 10 cm snö :0
Det är ju värre än när man var barn och väntade på jultomten.
Hoppas SMHI har fel som så ofta förr....
Sent from my Desire HD using Tapatalk
Jag hade min första körlektion igår, första gången på en mc. Att köra, växla och bromsa m.m var inga problem alls. Däremot när vi började med krypkörningen......shit vad svårt! Det gick helt okej i 4-5km/h, men då gick det för fort enligt läraren. MAX 3km/h sa han att man skall köra, och det var fötter nere både till vänster och höger hela tiden.
Har läst att andras lärare har sagt 7km/h och en del säger att det inte är så viktigt med hastigheten. Huvudsaken är att man kan visa upp att man kan reglera en jämn fart med koppling och gas, och att man visar att man har kontroll.
Vet inte vad man skall tro på riktigt...
Vet ni någon bra trafikskola i STHLM (Gärna i norrort) som inte kostar skjortan? Hur långa är lektionerna?
Dela gärna med er med era erfarenheter!
![]()
st:erikstrafikskola rekommenderar jag STARKT - jag körde med dom förra året och hade kortet på en månad från att knappt suttit på en moppe tidigare.
Jag träffade många på lektionerna som bytt till just st:eriks efter att ha vart på andra körskolor och blivit lurade till att ta en massa fler lektioner fler än de behövde.
De har en konbana uppsatt ute på barkaby precis bredvid vart man kör upp och alla lektioner utgår därifrån
...och jag som tänkte föreslå motsatsen. Trafikskolan TEO:s frågor är i många fall ganska skilda från de frågor som kommer på provet. Skulle därför rekommendera att läsa igenom MC-boken och titta extra på de delar man upplever är svårast.

Räcker fint med TEO åtminstone gjorde de det för 3 år sedan när jag tog mitt kort. Programmet hämtas med fördel gratis på någon känd torrent sida....![]()

Vad menar du? Att man måste göra en uppkörning varje år? Tja... om man konstant failar uppkörningen så måste man väl det![]()
Men... de e ju olagligt?![]()
Jag hade min första körlektion igår, första gången på en mc. Att köra, växla och bromsa m.m var inga problem alls. Däremot när vi började med krypkörningen......shit vad svårt! Det gick helt okej i 4-5km/h, men då gick det för fort enligt läraren. MAX 3km/h sa han att man skall köra, och det var fötter nere både till vänster och höger hela tiden.
Har läst att andras lärare har sagt 7km/h och en del säger att det inte är så viktigt med hastigheten. Huvudsaken är att man kan visa upp att man kan reglera en jämn fart med koppling och gas, och att man visar att man har kontroll.
Vet inte vad man skall tro på riktigt...
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |