På landsväg ska du ligga i mitten och när du ska svänga ska du lägga dig närmare kanten åt det håll du ska svänga.
Jag åker nästan alltid ute vid mitt markeringen(ja inte på precis) på vägen. Om det kommer bil eller sväng så kör jag mer åt höger.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
På landsväg ska du ligga i mitten och när du ska svänga ska du lägga dig närmare kanten åt det håll du ska svänga.
Jodå teorin sitter bara fint även efter 10 år
Fast är mest orolig att man bara ska glida igenom teorin på kunskapen man har från bilkörandet, och att det sen ska gå åt helvete när man ska köra upp med hoj för att det är lite andra regler?
Skulle nog vilja ha en bok och bläddra i lite ändå. Vet du av någon? Kollat lite på bokus men vet inte vilken man ska välja.

Tänkte mest på placeringar och så. Men vad vet jag, har ju inte börjat plugga mckortet ännu. Därför jag frågar. Har iaf köpt bok nu och behövs den inte... så fine. Går ju alltid att elda med om inte annat. För brinner det gör den väl?Vadå "lite andra regler"? Reglerna är samma som bil, lastbil, MC, buss och ja alla indian bilar här i landet.
Gör ju saken lättare att alla säger olika
Men har iaf beställt mcboken och sen tänkte jag komplettera med vägmärkesboken. (som jag redan har) Kostade ju ändå inte så många dineros. Alltid skönt att ha något att bläddra i... om inte annat så kan man ha det som toalektyr och slå 2 flugor i en smäll så att säga
Tänkte mest på placeringar och så. Men vad vet jag, har ju inte börjat plugga mckortet ännu. Därför jag frågar. Har iaf köpt bok nu och behövs den inte... så fine. Går ju alltid att elda med om inte annat. För brinner det gör den väl?![]()
Har precis suttit och räknat lite på vad mitt körkort ungefär kommer att gå på, och man blir lite mörkrädd......
15 körlektioner: 11000:-
Banavgift: 500:-
Lämp+Syn: 300:-
Risk 1 + 2: 3650
Teoriprov: 220
Uppkörning: 3000
Slutsumma: 18670:-
Och detta är om allt flyter på, och om jag klarar alla prov på första försöket.
Kan ju sluta på 25000:- om man behöver någon mer körning och om man kuggar första uppkörningen.
Lägg sedan till 12000:- på kläder och lås.
Försäkring 6000:-
Hjälp.....
Har precis suttit och räknat lite på vad mitt körkort ungefär kommer att gå på, och man blir lite mörkrädd......
Kan ju sluta på 25000:- om man behöver någon mer körning och om man kuggar första uppkörningen.
Hjälp.....
Hjälp.....
3000 för uppkörning? what the f*ck
föressten får man köra sin egena hoj på uppkörningen? eller måste man ha trafikverket hoj?
Uppkörning för 3000:-???
Har dom höjt priset eller fick jag kompispris av transportstyrelsen förra året?? Jag betalade 1500:- exkl hyra för körskolans skithoj!

Så jävla najz nu har jag bokat tid för A1 uppkörning den 27e April i Uppsala![]()
http://korkortsportalen.se/jag-ska-ta-korkort/motorcykel/Korprov/Fordon/okej hur vet man om den uppfyller kraven då? eller är det kubiken som av gör om man ska lör upp för A utan begränsning ska de väl vara över 750cc eller? rätt mig om de är fel =)
tvåa på bollen.
Lycka till.![]()
Imorgon börjar vägen mot körkortet 2011!
kortet till innan sommaren drar igång på riktigt & en budget på ca 10k, kan det gå tror ni?
.

Imorgon börjar vägen mot körkortet 2011!
Sen tänkte jag fråga innan jag köper förköp av Riskpaketet om det går att boka Risk 2:an själv? Annars lär jag väl aldrig få mitt kort innan sommaren.

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |