Körkort 2008

Låter helkorkat om man inte ska ligga i mitten..finns inte en chans att jag ligger och spårar lite mer åt höger och blir bortträngd av nån bil som kommer och ska leka tuff. Jag tuffar fram i mitten!! :sissy

Naturligtvis ligger man inte så långt till höger att de uppmanas till omkörning. men mellan mitten och höger hjulspår. blir inte många decimeter åt sidan. Så dom lär ut iaf

men var person gör som man vill, kan inte tänka mig att de är något fel med att ligga i mitten.

Förstår inte vad någon decimeter till höger ska göra för skillnad ur säkerhetsynpunkt :)

Klarade uppkörningen förra onsdagen! Sååå jävla underbart!

Gick klockrent på uppkörningen förutom att jag höll på att köra av vägen i en 90-graderssväng på grusväg hehe. Uppkörningsgubben skrattade gott åt det efteråt.

I morse var jag i Tullinge och lyckades lura en Paul Sr.-look-alike att jag kan köra motorcykel!! :D :D Plättlätt!! :tummenupp

Förstår inte vad någon decimeter till höger ska göra för skillnad ur säkerhetsynpunkt :)

Håller med, det enda som händer om man ligger en aning till höger är att man uppmuntrar bakomvarande att köra om :va Riktigt märklig placering som lärs ut alltså :gnissla

Vet inte alls om det var någon som frågade det, men lika bra att säga det om det finns folk som inte vet :): om körfältet du ligger i endast svänger till höger eller vänster så ska du ligga mitt i körfältet och sedan svänga som vanligt!

Tack för mig :)

Exakt som tidigare skrev..aningen till höger och nån kork ska komma och klämma sig förbi..nej tack! Sen så är många av dagens skitvägar så "nerskålade" så jag har ingen större lust ligga och svajja i dom...känns fint och köra mitt på vägen mitt emellan dom "nerskålade dikena"

Nästan helt likadana frågor så det är bara att öva på dem så går det hur fint som helst på provet.

Fan va fint. Klarar de proven på löpande band. Trist med dem är bara att frågorna upprepas hela tiden så det känns som man lärt sig frågorna bara.
Ska skriva på Torsdag morgon. Nervositeten börjar komma krypandes. Är väl en försmak på hur nervös man kommer vara inför uppkörningen.

Någon som vet vad de har för hojar på Gruvegårds i Västerås?
Lättkörda? Har första lektionen den 23/6.

Visserligen ska det gå att fixa den fyrkoniga manöverbanan med en sporthoj. Men fan, när jag leder hojen, gsf 600 bandit, med fullt rattutslag för att kolla svängrradien/diametern så är den BREDARE än 4 meter. Dvs, snävaste svängen är bredare än banan!? Är min hoj ett undantag eller gör jag något fel?

Last edited:
Visserligen ska det gå att fixa den fyrkoniga manöverbanan med en sporthoj. Men fan, när jag leder hojen, gsf 600 bandit, med fullt rattutslag för att kolla svängrradien/diametern så är den BREDARE än 4 meter. Dvs, snävaste svängen är bredare än banan!? Är min hoj ett undantag eller gör jag något fel?

Om den har ratt så lär den vara hmmm...speciell :jäs

Utan att veta vad för svängradie du har, men det är fullt möjligt. Kom ihåg att du har 8 meter på bredden, så det löser sig.

Du har nog fel placering. se bilden som "dn-L" lag upp i den här tråden nån sida tillbaka, den grån linjen är placeringen, att hålla ut långt direkt efter näst sista konan så man klarar vändningen.

vilken av de 2 olika momenten på lågfarstdelen är mest sannolik att den kommer på en uppkörning?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT