Körkort 2008

Den med slalom konerna var lättare tyckte jag, då slipper man väl sätta ner foten och stanna, men förstår att de med kass svångradie inte gillar den
 
Jag hajjar inte riktigt hur placeringen har med saken att göra? Ponera att jag lägger parallellt med sista konen i höjled, samtidigt har jag maximalt bredd från den, dvs jag står i princip på ytterkanten. Om jag nu vrider styret fullt/maximalt så kommer jag inte kunna runda konan utan att åka utanför banan då svängradien är större än banans bredd. Hur kan placering påverka bredd av sväng? Rent matematiskt dvs.


Utan att veta vad för svängradie du har, men det är fullt möjligt. Kom ihåg att du har 8 meter på bredden, så det löser sig.

Det är 4 meter och inte 8 meter.
 
Klarade uppkörningen idag!

För mig var uppkörningen betydligt lättare än jag förväntat mig, detta trots lite problem med bromsningen (det blir halt när det spöregnar!)

Nu återstår bara det betydligt svårare momentet att bestämma mig för vilken mc jag ska köpa.
 
Jag hajjar inte riktigt hur placeringen har med saken att göra? Ponera att jag lägger parallellt med sista konen i höjled, samtidigt har jag maximalt bredd från den, dvs jag står i princip på ytterkanten. Om jag nu vrider styret fullt/maximalt så kommer jag inte kunna runda konan utan att åka utanför banan då svängradien är större än banans bredd. Hur kan placering påverka bredd av sväng? Rent matematiskt dvs.




Det är 4 meter och inte 8 meter.

Håller också på att kämpa det sista inför uppkörning. H4 har rätt, du har mycket mer än 4 m. Mellan näst sista konan och bort till slutlinjen är det 8 m, så ju närmre du är den ju mer plats har du. Min körlärare säger att man på bredden i princip kan ta hur mycket plats som helst, men enligt din egen bild är ju banan 8 m bred där man kör in, så det kan du ju räkna med att den är på slutet också.

Good luck!
 
Grattis! Körde du upp i Barkarby och vilka vägar fick du då köra? samt några andra tips du har att komma med?
 
Antar att frågan är ställd till mig.

Jag körde upp på Barkarby.

Rutten var E18 till Kungsängen, en sväng ut till Lennartnäs, en rundtur i Kungsängen och så E18 tillbaka.
 
Fixade uppkörningen igår i Sundsvall! Att man gått och oroat sig för det där :va , det var ju en baggis!
Sommaren är nu räddad!!! :)
 
Drar härmed igång en massiv "sporthoj.com-håller-tummarna-för-mr.asp" kampanj.
Åker till trafikskolan om 30min , nöter lite där sen bär de av till örebro, 13.15 är det dagt :)

Det är idag det bär eller brister.
 
Kan ju bara säga såhär i efterhand att försöka köra upp med en stunthoj var inte den bästa idén ^^
Vägerketgubben började gapa o skrika innan jag ens stängt av motorn när jag kom dit..
slutade med att han underkände hojen på att han tyckte framlyset var icke godkänt (fast den e besiktad för några veckor sedan)
och innan det var det ett jävla liv på att jag inte hade med mig handledaren ^^
 
Den ytterlinjen anger hur långt ifrån man får köra sista konan på vändningen, men inte bredden. Jag lovar dig att det är mer än 4 meter... hur tror du att folk på sporthojar kör upp?

Hehe, jag vet inte hur folk kör upp. Det är därför jag är konfunderad. Men det måste ju finnas ett mått på linjen annars är ju banan hur lätt som helst om man får åka runt och vända i en hur bred kurva som helst. Eller hur?
 
Hehe, jag vet inte hur folk kör upp. Det är därför jag är konfunderad. Men det måste ju finnas ett mått på linjen annars är ju banan hur lätt som helst om man får åka runt och vända i en hur bred kurva som helst. Eller hur?

4 meter ut från sista konan 8 meter i bredd.
är linjer uppmålat på manöverbanan.
iaf där jag körde ^^
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top