Körkort 2007

tjille

Guest
Körskolan ringde en på fyllan under valborgsfirande och meddelade att uppkörningstid var bokad, blev ett litet glädjefnatt. Så 14:e maj gäller det. Först nu som jag inser att det snart fan kanske är grejat :)
 

cusenheute

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Ort
Bankeryd
Hoj
RF 900 R -95
KÖÖÖRKOOORT!!!!!!!! Begränsat men ändock... bara o skaffa hoj när man får råd.

Fan sitter och är lite orolig just nu, uppkörning under dagen, banorna, bromsning och säkerhetskontrollerna fixade. Nu väntar bara "körningen" klockan 2... :gnissla

Hur gick det? Såg ditt inlägg och insåg att du måste ha kört nästan exakt samtidigt som mig. Manöverprov o det på morgonen och sen körde jag vid ca 14. klarade det förstås:)
 
Last edited:

Henklund

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2006
Ort
.
Hoj
Suzuki gsxr 750
KÖÖÖRKOOORT!!!!!!!! Begränsat men ändock... bara o skaffa hoj när man får råd.



Hur gick det? Såg ditt inlägg och insåg att du måste ha kört nästan exakt samtidigt som mig. Manöverprov o det på morgonen och sen körde jag vid ca 14. klarade det förstås:)

Fixade det :D kunde inte skriva något för jag har varit ute och åkt tills nu :yoparty :yoparty :yoparty

Grattis du med!
 

alexx86

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Får se vad det blir.
Kompisen har uppkörning imorn...
Han ska köra upp på en KTM625a som är reggad med effektförhållande som är 0,14kw/kg vilket är okej för mellan.. Men den är nu avstrypt, tror ni dom kikar på detta? Om det nu står i pappret att den är okej?
 

Byggerefredd

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Åmotfors/Värmland
Hoj
Husaberg Fs650e -03
Kompisen har uppkörning imorn...
Han ska köra upp på en KTM625a som är reggad med effektförhållande som är 0,14kw/kg vilket är okej för mellan.. Men den är nu avstrypt, tror ni dom kikar på detta? Om det nu står i pappret att den är okej?


Står det på papprenna att den är reggad som 0.16 kw/kg eller max 25kw, eller som du säger 0.14 kw/kg, så ska det inte vara nåra problem, inte som jag hört iaf, jag själv har uppkörning 8 maj och jag kör inte strypt. =)
 

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Fick körkortet idag :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Så jag har bränt runt på min nya Kawasaki Z750 hela dagen, 10 mil på mätaren än så länge, och om en timme kommer en polare och så ska vi dra en repa...

:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty
 

rullarpå

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
holmsund
Hoj
honda nsr
man slipper ju skriva teori för a-kortet om man tagit a1-kortet, är det någon som vet om man bara kan skriva teorin för a1 och inte köra upp och sen slippa teorin för a-kortet?ß
 

Sportfåne

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Karlsborg
Hoj
CBR1000RR -08
För mig är det dax den 25:e Maj:gnissla
Nervöst är det, fast jag kört rätt mycket.
Man får ju alltid höra så många skräck historier av folk...nån som känner nåns brors kompis systers son, som kugga på ....osv...:va :D
 

Undisputed

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
zx6r Ninja
Tja Tog kortet idag 20070503 i tullinge =)
Det mest underbara känslan någonsin...

Ses ute på vägarna... =)
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
man slipper ju skriva teori för a-kortet om man tagit a1-kortet, är det någon som vet om man bara kan skriva teorin för a1 och inte köra upp och sen slippa teorin för a-kortet?ß


Du måste jag ha tagit A1 kortet för att slippa skriva om teori för A..... Skriver du bara teori för A1 utan att köra upp måste du ju skriva igen efter ett år!!!:arsele
 
Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Tog B kort igår :yoparty

Skrev teorin för A för någon vecka sedan. Har 10 körlektioner i Maj och förhoppningsvis blir det att boka uppkörning genom körskola efter det. Hojen står bara och väntar :)

Får väl ta och njuta av B kortet så länge.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top