Körkort 2007

så fick man tillbaka sitt kort idag (uppkörning kl 12.00 i gbg) efter att herr polis lyckades ta det förra säsongen med 1 månad prövotid kvar :näsblod
 
Uppkörningen nästa vecka då :tummenupp får hoppas på det bästa... synd bara att hojjen fortfarande står i delar :gnissla
 
Kan du förklara för mig varför du kan boka uppkörning innan du ens har gjort provet? Enligt VV kan man inte boka uppkörning innan man klarat teorin.

:va


Körkoleläraren som jag kör för har förbokade uppkörningstider tider. Han får t.ex 4 platser att fylla ut på vissa datum.
 
Körkoleläraren som jag kör för har förbokade uppkörningstider tider. Han får t.ex 4 platser att fylla ut på vissa datum.

vilket litet svin!

Med andra ord ska man ta några lektioner och samtidigt får man lättare tid för uppkörning samt att man inte blir lika hårt förnedrad under just uppkörningen. ?
 
Nästan så att man börjar bli en gnutta nervös inför uppkörningen på onsdag nu
 
Klarade kortet i morse:yoparty . Så jävla skönt!
Jag måste säga ett stort TACK till ALLA på JARLA TRAFIKSKOLA:tummenupp

Vi syns där ute:arsele
 
Vad har ni haft för väntetid på era uppkörningar? Min är bokad sedan långt tillbaka, men känns som att den ligger bra långt fram ändå :va
 
Har läst igenom stora delar av tråden och kommit fram till att mina odds att klara uppkörningen nästa vecka är nästintill obefintliga. Har haft lätt kort sedan 1988 och skall nu köra upp på min relativt nyinköpta R1:a. Perfekt hoj för konbanan förstår jag:rolleyes:

Trodde jag skulle hinna träna en massa på alla banor men diverse omständigheter har gjort att jag inte hunnit mer än att träna lite på en av krypbanorna (målade upp en del av banan med ungarnas gatkritor). De andra banorna har jag bara sett på bild:rolleyes:

Har som tur är begåvats med en bra balans men med tanke på hojvalet och bristen på träning lär mina odds vara små. Har en del frågor som jag tacksam tar emot svar på:

1) Det finns 2 krypbanor och 2 högfartsbanor, har de en favorit vid uppkörning eller tar de båda lika mycket?

2) Om man har minimalt med tid att öva och ingen möjlighet att prova banorna i verkligheten, vad bör man lägga sin tid på?

3) Hur går säkerhetskontroll provet till, skall man rabbla upp hela schemat och visa allt eller väljer de ut vissa delar? Om man inte har centalstöd hur kollar man lagerglapp på hjul,sving och styre?

4) Alla tips är välkomna fast jag inser att detta blir tufft....

Tack! /D.


Tack för era tips!

Det blev kort idag trots att man är "privatist" och trots att hojen var en R1:a. Och trots att jag inte sett en banorna någongång tidigare. Dåliga odds med det gick trots allt.

Ha det gott!/D.
 
Jag har sökt lite i forumet men inte kunna finna vilka tider som man bör hålla sig inom under lågfartsprovet.
Förstår att det handlar mer om att behärska motorcykeln än exakta tider men jag skulle vilja veta på ett ungefär vilka tider man skall vara runt när man övar.
Detta eftersom jag tänkt att ta kortet privat.
Jag har övat så att jag kryper runt på ca 55 sek (Den som går rakt fram med sicksack mellan konerna) men långsammare än så känns svårt att fixa.

Mvh Jonas
 
Skrev för några timmar sedan.....fixat å klart! Skönt som fan. Ska till västerås vecka 19 på intensivkurs...hoppas allt går vägen bara.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top