Körkort 2006

Ivil skrev:
2131277 Tänkte bara meddela att jag hyser moderata aggresioner mot krypkörningen.

Samma här du.. Men ska ta o parkera min egna hoj på jobbet.. inhägnat industriområde .. o tjuvträna så mycket jag kan när ja inte kan köra på skola och med mina privata körlärare.. Men det e som natt o dag o baxa en CBR på krypkörningen jämfört med en CB 750 .. *hugga*...

Skulle kanske ha köpt en hoj som e enklare att öva med på krypkörningen men men.. äsch.. det ordnar sig på någe vis !
 
Själv har jag fått problem med slalombanan... helt sjukt. Vet inte riktigt vad som hänt. Krypkörningen sätter jag båda banorna från båda hållen, men slalombanan... :confused:
Det är den "svåra" jag talar om, på ngt sätt kommer jag in fel efter manövern så jag välter mer eller mindre alltid ner den närmsta konen... Gjorde den bra i början men nu känns det som om man kanske slarvar?! Någon annan förklaring har jag inte..
Well well, körlektion imorgon och då jävlar ska jag sätta den perfekt alla gånger!!
 
LayDeeOmega skrev:
2131665 Själv har jag fått problem med slalombanan... helt sjukt. Vet inte riktigt vad som hänt. Krypkörningen sätter jag båda banorna från båda hållen, men slalombanan... :confused:
Det är den "svåra" jag talar om, på ngt sätt kommer jag in fel efter manövern så jag välter mer eller mindre alltid ner den närmsta konen... Gjorde den bra i början men nu känns det som om man kanske slarvar?! Någon annan förklaring har jag inte..
Well well, körlektion imorgon och då jävlar ska jag sätta den perfekt alla gånger!!

Hade samma problem, finns bara en lösning: lägg ner hojen mer! Var inte rädd, den klarar ungefär dit du TROR den klarar, plus 300% till :D
Använd kroppen! You can do it :)
 
Ivil skrev:
2131277 Tänkte bara meddela att jag hyser moderata aggresioner mot krypkörningen.
:pannkyss

LayDeeOmega skrev:
2131665 Själv har jag fått problem med slalombanan... helt sjukt. Vet inte riktigt vad som hänt. Krypkörningen sätter jag båda banorna från båda hållen, men slalombanan... :confused:
Det är den "svåra" jag talar om, på ngt sätt kommer jag in fel efter manövern så jag välter mer eller mindre alltid ner den närmsta konen... Gjorde den bra i början men nu känns det som om man kanske slarvar?! Någon annan förklaring har jag inte..
Well well, körlektion imorgon och då jävlar ska jag sätta den perfekt alla gånger!!

Nu vet jag inte hur er slalombana är, för här har de inte sånt..provade lite på körlektionen. Det ligger i hur du lutar hojen och hur du motbalanserar den vikten med hur du sitter. Luta dig själv som en motvikt så kan du lägga ner hojen mycket mer än du trodde var möjligt (men lägg inte ner den som jag gjorde haha). Lite spooky första gången innan man hittar rätt men sedan är det bara så logiskt o lätt. U can do it.
 
Last edited by a moderator:
uppkörning den 22a klarade uppskrivningen igår utan att plugga =P :yoparty
men jag har bara provkört min hoj i år så den funkar så det får bli att bosätta sig på den i helgen och köra...
 
LayDeeOmega skrev:
2131665 Själv har jag fått problem med slalombanan... helt sjukt. Vet inte riktigt vad som hänt. Krypkörningen sätter jag båda banorna från båda hållen, men slalombanan... :confused:
Det är den "svåra" jag talar om, på ngt sätt kommer jag in fel efter manövern så jag välter mer eller mindre alltid ner den närmsta konen... Gjorde den bra i början men nu känns det som om man kanske slarvar?! Någon annan förklaring har jag inte..
Well well, körlektion imorgon och då jävlar ska jag sätta den perfekt alla gånger!!

Vilken är den svåra?
den med slalom åt båda hållen eller bara åt ett håll?
 
XiQt skrev:
2132335 uppkörning den 22a klarade uppskrivningen igår utan att plugga =P :yoparty
men jag har bara provkört min hoj i år så den funkar så det får bli att bosätta sig på den i helgen och köra...
Grattis :klappar
 
övade undanmanöverprovet idag första gången...

Gick smidigt och bra.

Jag fattade lite fel... :hihi jag trodde att jag skulle köra i 70 ... jag var lite nervös i början för ett det ser lite tight ut att göra det i 70 :hihi

men i 50 var det inga problem. Bara motluta med överkroppen så kan du lägga ner hojen mycket mer än om du lutar med i svängen , så att säga...

ska köra imorgon osso, och på fredag, sen uppkörning på måndag Kl 08:00 :huvet
 
Robin Hood skrev:
2132868 det e väll en smak sak här har du lite punter ..... :7peta
??

Tror 47 undrade vilken bana LayDeeOmega tyckte var den svåra.

Peter80 >> Var nått sånt, ja. Tackar!
 
Uppkörning 24 Maj.

Trafiken funkar utan problem, högfarten ska nog gå att klara. Kryp & styr däremot... FAN. Vaknade inatt efter en dröm om uppkörningen, kunde inte somna om. Måste nöta den långsamma slalomen, den andra långsamma är inga probz. Brukar f**ka till det när jag ska vända helt om och köra tillbaka.

Jag fixar inte att kugga. Jag bara måste klara det på första. Vi får väl se...
 
Körde fjärde dubbellektionen idag. Har kört de flesta momenten vad det gäller att köra i trafik. Idag var det dags för krypkörning (trots att banan inte var sopad). Klarade svåra krypkörningen 1 gång iallafall. Till att börja med var det inte så lätt, fick ofta sätta ner foten i helomvändingen. Men med en lektion till på detta så tror jag inte det ska vara något problem. Det gäller bara att få upp blicken längre fram. Körde några gånger på den lätta varianten o klarade det alla gångerna. Avsevärd skillnad måste jag säga.
 
Henkepenk skrev:
2133439 Uppkörning 24 Maj.

Trafiken funkar utan problem, högfarten ska nog gå att klara. Kryp & styr däremot... FAN. Vaknade inatt efter en dröm om uppkörningen, kunde inte somna om. Måste nöta den långsamma slalomen, den andra långsamma är inga probz. Brukar f**ka till det när jag ska vända helt om och köra tillbaka.

Jag fixar inte att kugga. Jag bara måste klara det på första. Vi får väl se...

Jag kör också upp den 24:e. :banana Vilken trafikskola kör du hos?
 
Ooops skrev:
2131676 Hade samma problem, finns bara en lösning: lägg ner hojen mer! Var inte rädd, den klarar ungefär dit du TROR den klarar, plus 300% till :D
Använd kroppen! You can do it :)

Körde idag och krypkörningen sitter nu oavsett vilket håll eller bana jag kör.
Mot slutet övade jag på slalombanan på högfartsdelen. La den mer ner de sista gångerna och då klarade jag den UTAN att dra med mig den ena konan med tåspetsen :yoparty
Tack för tipset

Nursey skrev:
2131678
Luta dig själv som en motvikt så kan du lägga ner hojen mycket mer än du trodde var möjligt (men lägg inte ner den som jag gjorde haha).

Thank you bonita :)

47 skrev:
2132350 Vilken är den svåra?
den med slalom åt båda hållen eller bara åt ett håll?

Jag syftade på den med slalom åt båda hållen... Svår är den kanske inte, men jag tycker den är svårare :)
 
vilken kallar ni den svåra lågfarten? är det den man SKA stanna helt och sätta ner foten i?
eller slalomen?
 
davve- skrev:
2133746 vilken kallar ni den svåra lågfarten? är det den man SKA stanna helt och sätta ner foten i?
eller slalomen?

Min körlärare pratar alltid om slalomen som den svåra... faktiskt måste jag nog hålla med. Den är i alla fall svårare, på den andra får man ju sätta ner foten och andas lite... :)
 
davve- skrev:
2133746 vilken kallar ni den svåra lågfarten? är det den man SKA stanna helt och sätta ner foten i?
eller slalomen?

Den man får stanna o sätta ner foten på är avsevärt lättare. Svårigheten på "slalomen" ligger i helomvändningen. Det är mer tight att vända runt 180 grader där än vad det är på den andra.
 
Körde konbana i 1 ½ timma igår.. Jag satte banan med 4 koner på raken 1 gång från ena hållet.. ! La hojen 2ggr vilket inte har inträffat förut.. :( böjt kopplingshandtag och lite skrap på kåpan blev resultatet.. och lite skadat självförtroende. Men sen drog vi iväg en kortis till Gelleråsen och vände vid ingången o hem igen.. då blev jag lite gladare :)

Trodde aldrig det skulle gå att fixa det med CBR:en men det går... får ta ut svängen vid nästa sista konen väääldigt mycket bara.. Nu ska ja träna träna träna tills jag kan det så borde jag kunna det bra med körskolans hoj.... borde ja... :3freak
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top