Körförbud??

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Tja, en kompis ska in å besiktiga 10maj problemet, enligt mig, är att sista datum för när hojen ska va inne är 1maj och där med är de körförbud i 10dar tills den e på BP men han påstår att i.o.m. att han har bokat tid så får han köra hela tiden. Men hur e de egentligen? :confused:

Din polare har fel.
Låt honom köra, kostar bara 1500spänn om han blir nypt.
Om fordonet har körförbud får det bara framföras till verkstad eller närmaste bilbesiktningsstation.

Varför skulle ett körförbud helt plötsligt inte va ett körförbud bara för att han inte har beställt tid i tid? Men visst hade det vart smidigt om man bara kunde flytta fram tiden ett tag å köra ändå.

Han får inte köra hela tiden. Dock får han köra till besiktningen, eftersom han har bokat tid.

Din polare har fel.
Låt honom köra, kostar bara 1500spänn om han blir nypt.
Om fordonet har körförbud får det bara framföras till verkstad eller närmaste bilbesiktningsstation.
ska lätt klä ut mig till snut å kräva en halv förmögenhet av honom :D

Spelar ingen roll när han bokade och fick tid, är det körförbjud så är det. Då borde han ha bokat tidigare..

Så din polare har fete fel.

Ja men egentligen inte. Han kan köra den så länge har nån bra förklaring tex "jag har bytt bromsar och håller på att testa de inför besiktningen" och visar besiktningstiden, då får man köra men jag vet inte om försäkringen gillar det:näsblod

Ja men egentligen inte. Han kan köra den så länge har nån bra förklaring tex "jag har bytt bromsar och håller på att testa de inför besiktningen" och visar besiktningstiden, då får man köra men jag vet inte om försäkringen gillar det:näsblod

Nu e de så att snubben pendlar 10 mil om dagen så de blir nog ett jävla testande isf! :D

Alla poliser vet att test av nymekad hoj sker i blåbyxor, alebånnar å bakåtvänd keps, så sån får han var klädd ett tag då :D

Nu känner ja mig värdelös..:död Nissen skulle sluta pendla på fredag så de gjorde inget...(JO FAN DE GJORDE DE!) :glömdet

Jag skulle boka tid förra veckan och på den närmaste stationen så skulle jag få vänta till juli, men när jag sökte på andra stationer så hitta jag en tid inom ett par dar, men då fick jag åka några mil extra.
Själva körförbudet kvittar för min del... Det är mer om försäkringen gäller eller inte om man skulle krocka eller vurpa.

Lånar tråden lite,
Nån som vet exakt vad som händer om man blir tagen när det är körförbud på bil/hoj och man uppenbart inte är på väg till verkstad eller besiktning. Blir det bara böter eller?

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back