köra tung hoj med mellanklasskort?

Jag vill minnas att det klassas som olovlig körning, jag är inte helt säker på vad det är för straff, men jag är däremot helt säker på vad straffet än är så är det inte värt att chansa, dessutom gäller inte försäkringen heller om du framför ett fordon som du inte har tillstånd att köra...vänta tills du får köra tung istället.

PS: börjar nästan tröttna på sådana frågor nu, varför ta körkort för ett fordon för att sedan köra ett annat som man inte har tillåtelse att köra! Detta var inte riktat mot någon, det är bara min personliga åsikt. Så ta inte illa upp nu, jag vet att bara för att man frågar om straffet behöver det inte betyda att man tänker göra det.

Kör försiktigt! :tummenupp

Last edited:
TheDude skrev:
Jag vill minnas att det klassas som olovlig körning, jag är inte helt säker på vad det är för straff, men jag är däremot helt säker på vad straffet än är så är det inte värt att chansa, dessutom gäller inte försäkringen heller om du framför ett fordon som du inte har tillstånd att köra...vänta tills du får köra tung istället.

PS: börjar nästan tröttna på sådana frågor nu, varför ta körkort för ett fordon för att sedan köra ett annat som man inte har tillåtelse att köra! Detta var inte riktat mot någon, det är bara min personliga åsikt. Så ta inte illa upp nu, jag vet att bara för att man frågar om straffet behöver det inte betyda att man tänker göra det.

Kör försiktigt! :tummenupp

Tro mig, fråga han "varför" så förstår du varför han frågar... :fakta

Det är olovlig körning, som att köra lastbil på B-kort. Straffet blir troligen böter första gången. nästa gång man åker fast blir man garanterat av med körkortet. Du har heller ingen vagnskada på försäkringen som täcker om man kör med fel behörighet.

No, offence men det finns ju en anledning att det är två klasser på "tung" MC......

Fan, jag har "mellan" å jag är fan så nöjd med det..... Körde polarens FZR 600 som var strypt till 25 kwh, han har oxå mellanklass...Jävligt förnuftingt..........Fattar inte dom som sätter sig på en ostrypt retta som är strypt på pappret å bara kör 200 meter å sen klotar....

Jag tänker då fan inte köra ostrypt....inte denna sommarn iallafall.....Ska fan lära mej ordentligt!!

okej, nu ska inte alla börja klubba ner mig bara för jag sa såhär, det var INGET som helst påhopp.....bara ett inlägg....

Å visst jag accepterar att frågan ställs....Men jag rekommenderar inte å köra olovligt....Näää.....lära sig ska man göra från grunden!

:rolleyes: Herr moraltant har pratat :rolleyes: a.k.a. bror duktig, eller tönt.....men who cares? :hej

Tja, antingen följer man spelets regler, eller så bryter man mot dem och tar konsekvenserna...

*/ ?>
Back