Köra strypt?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
fan va ballt me mopparna o vad relevant det var, hjorde de verkligen 100 knyck?, fasen.
Å du vet en cr500 är har lätt över 100hk och är hur liknade som helst som att köra en gixxer1000, fan va ball.
 

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Trallalalandet
Hoj
lånar ibland
Tinatjejen skrev:
Min ER5 är strypt på prexis samma sätt. Skillnaden är att min gör 170km/h :va (la de i en extra bricka i din eller din fartdåre där? :hihi )
Toppfarten enl reg.beviset är 180km/h har jag för mig.


Strypt eller ostrypt ER5 är GRYMT BRA att ta körkort med, den är som klippt och skuren för detta ändamål. Men den är också som klippt och skuren att reta sin ägarinna till vansinne då samtliga andra i gruppen drar lite på rullen och försvinner i horisonten, medan man förtvivlat lägger ner en växel och frusterat nöter på rullen tills hon skriker... och ändå inte kommer ikapp... på långa vägar. :hihi
Strypt och ostrypt har fördelar och nackdelar, som allt annat.
På kurvig väg och sådant är det inga störreproblem att hänga på övriga 700-900- och 1000cc:are om man verkligen vill det och är duktig på kurvtekniken. Men väl på raksträckan.. är det mors och godbye:(
Men det man inte dör av, det härdas man av sägs det. Så de e bara å nöta på. Desto gladare ska man ju bli när man kan byta upp sig till större hoj.

Eller så kan man ju göra en uppkörning för tung hoj, om man har åldern inne d.v.s. :tummenupp


Har inte åldern inne och fundrar på att vänta ett år faktiskt!
Visst skulle kunna köra en er5 men som sagt så är det inte bara för körglädjen jag tänker börja!, och en er5 är inte direkt "snygg".
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
landen skrev:
Har inte åldern inne och fundrar på att vänta ett år faktiskt!
Visst skulle kunna köra en er5 men som sagt så är det inte bara för körglädjen jag tänker börja!, och en er5 är inte direkt "snygg".

Varför ska du köra hoj då om inet körglädje betyder nåt?
 

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Imorrn
Silwer skrev:
fan va ballt me mopparna o vad relevant det var, hjorde de verkligen 100 knyck?, fasen.
Å du vet en cr500 är har lätt över 100hk och är hur liknade som helst som att köra en gixxer1000, fan va ball.

Men neeeej silwer neeeeeeej!!!!!!!!!

Ja mopparna gjorde runt 100knyck.
En Cr500 över 100hk neee...Jag sade aldrig att det var samma sak att köra en Cr500 som en Gixxer din idiot!
Det var ett exempel med att man kör liten hoj och hoppar över till förstor hoj.
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Om gränsen hade vart på 50-60hk istället så skulle nog de flesta nöja sig med det de två första åren. 34 hk på 200kg känns väldigt lite. Men jag förstår dom som inte vill att vi nybörjare inte ska åka runt på snabbare maskiner för det är väldigt lätt att bli övermodig.
 

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Trallalalandet
Hoj
lånar ibland
Klart man vill ha hoj för körglädjens skull men alla som äger en R1 eller någon annan sport hoj får nog svårt att försvara att dom köpte den för att det är kul att köra hoj :p. Klart det är för att dom är snygga och folk tittar efter dom när dom kör!, inte alla kanske men ni förstår säkert.

Jag drömde ju inte om att köra en 240 när jag va liten jag ville ju köra Formel 1.

Har börjat kika lite på en Yamaha SZR 660 verkar som en grym hoj fast dom låga talen i hästar osv. Hört att den ska vara jobbigt att köra för längre!, är ju 184cm lång så :/, men borde den inte gå bättre om man stryper än en 4 cyl 600cbr t,ex. Sen är det ju grymt med enstånka :D
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Silwer skrev:
fan va ballt me mopparna o vad relevant det var, hjorde de verkligen 100 knyck?, fasen.
Å du vet en cr500 är har lätt över 100hk och är hur liknade som helst som att köra en gixxer1000, fan va ball.
Nja, men likheten finns ändå där. Skildnaden är att gixxern ligger på 180km/h när framhjulet lyfter sig medas CRen ligger på 60km/h, samma växel! Så då är det väl samma sak... (ironi)

De e lätt å tappa bort sig bland växlarna på en gxr!
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Darre skrev:
Men neeeej silwer neeeeeeej!!!!!!!!!

Ja mopparna gjorde runt 100knyck.
En Cr500 över 100hk neee...Jag sade aldrig att det var samma sak att köra en Cr500 som en Gixxer din idiot!
Det var ett exempel med att man kör liten hoj och hoppar över till förstor hoj.
moppefucko
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
landen skrev:
Har inte åldern inne och fundrar på att vänta ett år faktiskt!
Visst skulle kunna köra en er5 men som sagt så är det inte bara för körglädjen jag tänker börja!, och en er5 är inte direkt "snygg".


Köpte den själv när jag var 19. Ledsnade totalt på det eviga väntandet och tjatandet på handledarna så fort man var körsugen. :huvet
Så sommaren 2003 skulle jag ha kortet. Det tog nästan hela säsongen (till den 30 juli) och eftersom jag inte fyllde 21 förrns i september, så vart det mellan.
Jag får se om jag orkar med nån uppkörning för tungt den här sommaren. Vart ganska så less på konbane/övningskörning förra sommaren. Men man vet aldrig.
De beror väl på vad man har för ER5, själv tycker jag att min är snyggast av alla de ER5:eek:r jag sett hittills.
Men fick jag välja skulle jag väl vilja ha z1000, TLS eller SV. Eller något fint fajterbygge..
Tyvärr är jag inte gjord av pengar. :(

Sen beror det på hur du definierar körglädje. Snackar vi sitta och nöta fortast möjligt, så ska du inte ha ER.
Men på kurviga vägar är det faktiskt rätt skoj.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Hålelr med om att ER5 är en väldigt bra hoj, den går bra även strypt. Sen håller jag med om att 34hk är helt åt helvete, skulle det vara 50hk som gällde så gick det att få de flesta hojar körbara även med strypning och dessutom finns det en massa hojar som man kan köra ostrypt. Tycker man att vissa modeller är skitfula så är det väl svårt att motivera sig till att köpa, men man kan inte bara köpa hoj på utseendet. Personligen tycker jag att det finns många hojar ur alla kategorier som är snygga och som jag skulle kunna tänka mig att åka. SZR 660 är troligen också väldigt bra och skojig, dessutom är de billiga i Tyskland och där kan man säkert hitta färdiga strypta insug eftersom de har konstiga försäkringsregler.
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
OLJEKYLD GSXR skrev:
Hålelr med om att ER5 är en väldigt bra hoj, den går bra även strypt.

nu måste jag fråga sådär dumt igen. oljekyld, har du kört en strypt er5? fanskapet vill knappt ens gå i 110.

jag skulle mycket mycket mycket hellre köra en strypt cbr än en strypt er5. :fakta
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Japp, har kört ett antal mil på en strypt ER5, och jag tycker att karaktären i motorn är mycket trevligare än vad en strypt radfyra med mycket effekt blir med strypning. 110 var inga problem med det exemplaret, du kanske fick tag i en med 11kW-strypning? :) Hade den haft helkåpa så hade man nog fått upp lite fart med den.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag hade en RF 600R som gjorde 210 kmh, och jag kopte den strypt hos handlare. antagligen var den inte helstrypt.
(och nej, mataren gick inte 40 50 kmh fel, folk bredvid mej holl samma fart)
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Emmi skrev:
Jag hade en RF 600R som gjorde 210 kmh, och jag kopte den strypt hos handlare. antagligen var den inte helstrypt.
(och nej, mataren gick inte 40 50 kmh fel, folk bredvid mej holl samma fart)

RF600R såldes innan med 50hk strypning, antagligen är det en sån du fatt tag i.
 
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Lund
Hoj
Yamaha XT660X
det ända polisen kan se e va den e reggad till... så om man har 25 lr 30 Kw kan de inte märka skillnad på...
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
silverbird skrev:
det ända polisen kan se e va den e reggad till... så om man har 25 lr 30 Kw kan de inte märka skillnad på...

Vem bryr sig om att bli stannad? Det händer ju så sällan ändå.

Men vad gör du om du orsakar en olycka och försäkringsbolaget börjar nysta i det här med strypningar och mellankort...
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
silverbird skrev:
det ända polisen kan se e va den e reggad till... så om man har 25 lr 30 Kw kan de inte märka skillnad på...

polisen bryr sig inte så mycket.. kollar om den e reggad som 25kwå sen e allt bra.. e kan ju ändå inte se det på plats....måste bänka den då..

men vem bryr sig eftersom jag tror inte trådskaparen bryr sig.. han skapade tråden för 1,5 år sedan.. å sissta inlägget innan dig 2004-01-13

inget illa menat... :banana
 

fortsomfan

åka bana
Gick med
14 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
none
!½!

landen skrev:
Tyckte det lät lite knepigt med, men om man nu har en cbr600f som kanske toppar 230km/h (gissar)! Vad blir det för toppfart med 25kW?
toppfarten är nog inte intressant om du inte kört direkt innan!
 
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Lund
Hoj
Yamaha XT660X
porec skrev:
polisen bryr sig inte så mycket.. kollar om den e reggad som 25kwå sen e allt bra.. e kan ju ändå inte se det på plats....måste bänka den då..

men vem bryr sig eftersom jag tror inte trådskaparen bryr sig.. han skapade tråden för 1,5 år sedan.. å sissta inlägget innan dig 2004-01-13

inget illa menat... :banana


jo ja vet men ja missade det :huvet
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top