Köra strypt?

johan_tkd

vsv
Gick med
11 Sep 2004
Ort
göteborg
Hoj
söker efter 125:a
hej! sugen på en ktm 525 men jag undra vad som händer om man blir stoppad av polis men bara har kort för begrensad ?
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Med risk för att låta löjlig, varför inte köpa tex en 650 offroad eller en landsvögshoj med kanske 50-60 hk, och strypa den. Kör den i två år och lär dig köra hoj
Exakt,,när jag var 18 hade jag en cb 400 racer med 43hk o en xl 600 med 46..nu verkar det som man måste börja direkt med en R1 eller Gixxer,,kanske därför Morsan får skriva så mycke osså :p
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
finns väl lika många sätt som hojar..typ trottelstopp,pluggade utblås,cdi box,kamaxlar,,till min scootermoppe finns det 4!! olika cdi boxar att köpa ,för olika trimningsgrad
 

Shepard

Jorå, sååattheee..
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Göteborg!
Hoj
Aprilia RSV 1000R -03, KTM 690 Duke R supermono-räcer, CBR1000RR -08, Polini 6.2
Steg 1: Köp hojen du vill ha
Steg 2: Ut och kör
 

floppz

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2011
Ort
Nyköping
Hoj
08, Honda, CBR 125
Var vänlig sök lite i forumet innan du postar en ny tråd. Kryllar av info om detta ämne.
Det som sagt hittills i denna tråd kan jag inte hålla med om. Jag har mellankort fram tills maj i år.

Jag citerar mig själv från http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=26914&highlight=25kw

"Ärsch, för lite fakta som har framkommit.
Enkelt, du köper inte en båge som är 25kw, du stryper en starkare hoj det är alltid så det funkar. Bry dig inte ens om att leta efter en mellanklass hoj som original.

Vad som begränsas är varvtalet, du kommer inte kunna varva ur fler växlar än 1an och 2an, resten kommer gå som skit när du försöker varva. Vilket då följdaktligen gör att desto större cc hoj du stryper desto bättre kommer det gå. Stora motorer behöver inte så mycket varv för att prestera, små hojar som stryps går icke bra.

De bästa hojarna att strypa prestanda (lite beroende på hur man ser det) mässigt sett är nog custom hojarna, för dem går ändå bara på låga varv.

Den vanligaste formen av strypning är brickor i insugen, vilket gör att hojen inte får in tillräckligt soppa/luft och orkar därför inte varva ur. Skall du strypa så sikta på en hoj med större motor.

Dock, så håller jag med vissa som tidigare sagt att strypta hojar går helt okey, för det gör dem. Ingen hästspark i häcken och toppfarten kommer icke vara som den "skall" vara men nog fan är det körbart, framför allt då du antagligen inte har någon mc vana från tidigare (nej lätt mc går inte riktigt att jämföra).

Lycka till!"


//Fredda


Skulle det isåfall vara bättre att strypa en Z750 till 25kw än en er6n?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top