Köra med Husabergen på stor bana?

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Hallå!

Nu är det som så här att jag tänkte till Gotland ring och köra kanske redan nästa helg, får se hur vädret håller i sig :rolleyes: Annars blir det till våren.
Har aldrig kört motard på en stor bana, knappt på en liten bana heller. Det jag funderar över är att hur är det att köra på en stor bana med tex min Husa? Det är en 650sm 06:a bör man dreva om eller funkar det med orginal drevningen? Vad är det mer som man bör tänka på?
Kom gärna med tips på hur jag ska gå tillväga.

//Johan

Ps1, jag prövade att skriva en likande tråd i Supermotard / Offroad delen. Men det blev lite fel rubrik så jag pröva här istället :)

Ps2, flytta gärna tråden om ni inte tycker att den passar här.

Jag har kört på ringen tre gånger (tror jag det är) med min husa och vill minnas att jag kört med 15/40 eller nåt åt det hållet. Toppfart blir typ 180 eller nåt åt det hållet. Ta med lite drev runt 15/40 om du är osäker så blir det kanon. Det är en helt underbar bana :tummenupp

Nåt annat att tänka på kan vara att beoende på vem som är ansvarig för dagen kan de vara griniga mot ljudnivåer men jag har inte haft några problem vare sig med originalsystem, hel-Ghost eller hel-Akra :tummenupp

Nåt annat att tänka på 2 kan vara att det går nästan alltid att köra lite fortare än du tror, banan är skitbred överallt.

Last edited:
Hallå!

15/40 sägger du, då ska jag ta och inhandla det och ett par till. Jo det är en jätte kul bana, har kört ett par dagar där fast då var det med plastraket :)

Det där med ljudnivån bör ja nog okså tänka på. Som det är nu så låter den ganska mkt när jag släpper av på gasen. Tror att den får in luft mellan skarvarna, tänkte pröva täta med nått läpligt.

Att det går att åka fortare än man tror har jag kommit på :) Det är för närvarande jag som är hindret för att köra fort, hojen har liksom lite mera kapasitet än piloten :rolleyes: Men det väll bara att nöta på. Förhoppningsvis så kanske jag hinner över en sväng innan snön har kommit till ön, men troligvis inte. Ringe dom idag och det var bara att komma dit i helgen och ett par helger till, så länge det inte blir för halt så får man köra :tummenupp

Tackar för tipsen!

Mvh Johan

Supermoto skrev:
2579959 Jag har kört på ringen tre gånger (tror jag det är) med min husa och vill minnas att jag kört med 15/40 eller nåt åt det hållet. Toppfart blir typ 180 eller nåt åt det hållet. Ta med lite drev runt 15/40 om du är osäker så blir det kanon. Det är en helt underbar bana :tummenupp

Nåt annat att tänka på kan vara att beoende på vem som är ansvarig för dagen kan de vara griniga mot ljudnivåer men jag har inte haft några problem vare sig med originalsystem, hel-Ghost eller hel-Akra :tummenupp

Nåt annat att tänka på 2 kan vara att det går nästan alltid att köra lite fortare än du tror, banan är skitbred överallt.

ja har kört en ktm 525 på kinnekulle...å det va inga problem, riktigt skoj faktiskt....tycker man det är skoj/nödvändigt så går det bra att knäskrapa oxå....:tungan

kungko skrev:
2582331 ja har kört en ktm 525 på kinnekulle...å det va inga problem, riktigt skoj faktiskt....tycker man det är skoj/nödvändigt så går det bra att knäskrapa oxå....:tungan

Jo det där med att det går att knäskrapa har jag också kommit på :) Riktigt kul faktiskt, men det är väll inte direkt det mest optimala. Men det är inte så jäkla lätt att gå från sporthoj med knäskrap till motard och sladd :D
Det dära med sladd har jag inte riktigt kommit underfund med ännu, är väll farten som är för låg. Men men snart är det en ny säsong och då ska det nötas motard :D

nilzz skrev:
2582657 Jo det där med att det går att knäskrapa har jag också kommit på :) Riktigt kul faktiskt, men det är väll inte direkt det mest optimala. Men det är inte så jäkla lätt att gå från sporthoj med knäskrap till motard och sladd :D
Det dära med sladd har jag inte riktigt kommit underfund med ännu, är väll farten som är för låg. Men men snart är det en ny säsong och då ska det nötas motard :D

nää det är det absolut inte men det SER ju så roligt ut....:rolleyes:

ang sladd så kör ja enligt klockan fortare utan sladd (läs försöker sladda) men det SER ju så roligt ut...:rolleyes:

*/ ?>
Back