Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
4 mån utan kort och x tusen i böterVad händer om man blir haffad när man kör skitfort, typ över 200, på tex motorväg. Är det grov vårdslöshet? Riskerar man fängelse?
Jag förutsätter här att man i övrigt följer lagen med laglig cykel, körkort och allt sådant.
Vad händer om man blir haffad när man kör skitfort, typ över 200, på tex motorväg. Är det grov vårdslöshet? Riskerar man fängelse?
Jag förutsätter här att man i övrigt följer lagen med laglig cykel, körkort och allt sådant.
Jag blev haffad i 72km/h för fort på 90 väg och blev av med kortet i 6 månader +4 tusen i böter... Får tillbaka kortet om en månad nu, perfekt till våren![]()
Okok, min fortkörning var också med bil... Det kan väll inte vara någon skillnad på böterna om man kör hoj elr bil? Det roliga är att jag blev tagen 9 dar efter höjjningen av böterna, annars hade de blivit mindre böter...28207584 tusen, du hade tur du! Jag torskade på 3200:- igår för endast 27 över tillåtna! För jävligt rent ut sagt! 4 till och borta hade kortet vart!![]()
Nu försvann bara mina nya stövlar som jag skulle ha köpt i helgen!![]()
Åkte för övrigt dit med bil för 13 år sedan! 150 på 50 väg polisen mätte mig vid ett övergångsställe!
Dom drog lappen i 12 månader plus 16.000 i böter och villkorligt! Jag överklagade och fick 12,000 7 månader och inget annat!
*not* böterna var även för tillståndet på bilen! slicks 3 tums system, etc. etc.
Vad händer om man blir haffad när man kör skitfort, typ över 200, på tex motorväg. Är det grov vårdslöshet? Riskerar man fängelse?
Om du kör i närmare 300 km/h så händer ingenting. De kommer helt enkelt inte ikapp![]()
![]()
Jag blev haffad i 72km/h för fort på 90 väg och blev av med kortet i 6 månader +4 tusen i böter... Får tillbaka kortet om en månad nu, perfekt till våren![]()
6 månader indraget och 4000 i böter, efter att ha kört 210km/h på motorväg 3 på natten, ej vårdslöshet, enbart hastigheten.
Får tillbaka korten om 1½ månad.
du hade tur du kan ja säga BARA 1½mån jävla flyt köp en trisslott!
Okok, min fortkörning var också med bil... Det kan väll inte vara någon skillnad på böterna om man kör hoj elr bil? Det roliga är att jag blev tagen 9 dar efter höjjningen av böterna, annars hade de blivit mindre böter...

Gör som i finland och ge dagsböter istället!
180 på 50väg, dom skrev det i rapporten, dom hade inte mätt med laser utan följt efter, rätten var oeniga om säkerheten i metoden så att det blev "bara" 6 mån utan + 5000 i böter!
men är inte det inkomst baserat? kan ju bli ännu dyrare om jag förstått det rätt
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |
|
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
|
|
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”
Harley‑Davidson drar igång ... |
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |