Köra genom Usa

Bavarac

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Ducati 1098s -08
Är det någon som har drömt o köra genom Usa med sin MC,undrar hur kan man få dit sin cykel o köra till Kalifornien eller nått :D

Bavarac skrev:
Är det någon som har drömt o köra genom Usa med sin MC,undrar hur kan man få dit sin cykel o köra till Kalifornien eller nått :D
Ja, den drömmen har jag haft länge. Ända sen man var knatte faktiskt, det finns otroligt mycket att se där borta. Jag skulle tro att smidigaste sättet är att köpa hojarna på plats och sälja dom sen innan man tar flyget hemåt igen. Gäller bara att ha förberett med allt det praktiska så det inte uppstår problem när man väl står där.

Nova skrev:
USA är överreklammerat
Beror lite på vad man är ute efter. USA är väldigt stort så är man ute efter exempelvis naturupplevelser eller äventyrliga småvägsturer finns säkert mycket att hämta.

Bavarac skrev:
Är det någon som har drömt o köra genom Usa med sin MC

Har alltid drömt om att köra "coast to coast" så att säga. Så nån gång ska jag göra det, även om jag då hunnit bli så gammal då att man kanske t o m trivs på en touringcykel då. :D

berggren_martin skrev:
Beror lite på vad man är ute efter. USA är väldigt stort så är man ute efter exempelvis naturupplevelser eller äventyrliga småvägsturer finns säkert mycket att hämta.

Ja det håller jag med om. Naturen är ju inte direkt överreklamerad :) Nu har jag ju inte varit i hela USA men jag bodde ett tag i Kalifornien (San Francisco) och naturen med alla omgivningar är makalösa enligt mig. Sen är det ju ett sjukt land på många andra sätt men jag skulle gärna åka från öst till väst på båge :tummenupp

har planerat en resa, allt är klart bara pengar saknas.....

jag har fixat båt över, tar lite tid men det är billigt som fan....

Jag är rätt sugen på att köra från Smygehuk till Treriksröset, men visst, USA vore inte heller fel.

Tänkte göra det nån gång 2005-2008 beror lite på plugg osv. MC eller bil vettefan, kan bli drygt och sitta på en hoj 5k mil, www.randmcnally.com tror jag addressen va till en sida där man kan planera sin roadtrip rätt bra.

Oberoende av om det blir en MC eller gammal bil, så lär det vara bäst att köpa det på ena kusten, sälja på andra eller behålla. Själv tänkte jag börja i NY sluta i LA.

Vegas skrev:
har planerat en resa, allt är klart bara pengar saknas.....

jag har fixat båt över, tar lite tid men det är billigt som fan....

hur mycket kostar det at åka båt?

Nova skrev:
Ja det håller jag med om. Naturen är ju inte direkt överreklamerad :) Nu har jag ju inte varit i hela USA men jag bodde ett tag i Kalifornien (San Francisco) och naturen med alla omgivningar är makalösa enligt mig. Sen är det ju ett sjukt land på många andra sätt men jag skulle gärna åka från öst till väst på båge :tummenupp

Har också bott i USA och trivdes jäkligt bra. "Sjukt" är landet verkligen inte men annorlunda i flera bemärkelser, de flesta positiva anser jag. Skulle vara riktigt nice att korsa landet från "coast to coast" som Penguin uttryckte det men kanske inte på en retta som man har nu. Får bli ett senare projekt...

Jag har funderat på det ganska länge faktiskt. Jag har tänkt starta i New York, köra söderut ner till Miami, stanna där ett tag och arbeta kanske innan jag fortsätter till LA. Sen från LA uppåt, så långt jag orkar...

Jag och en polare bilade 1000 (svenska) mil på 1½ månad -94. Det var jävligt kul! Jag vete fan om jag skulle vilja göra samma resa med hoj. Det är så mycket spikraka highways som går mil efter mil efter mil så jag tror att man skulle dö av leda på hoj. Vi köpte bil då. Kan ju vara en idé att åka nånstans och hyra hoj och köra där det är erkänt bra och sen kanske bila iväg nån annanstans på slutet. Iofs skulle det säkert vara livets strapats att göra en sån grej på hoj.

Tänk på att planera vilken tid på året ni ska köra! Söderut är det jävligt varmt. Är i New York nu och det är ca 10 grader varmt idag men i Phoenix skulle det vara nästan 35 grader redan nu - i slutet på mars!

Jag brukar göra så att jag startar på östkusten,sen kör runt och sätter av 2-3 dagar för att få sålt cykeln,om inte så lämnar jag dem hos en kompis som säljer den och skickar kulorna...om du behöver info så pm'a mig,har väl kört drygt 10000 mil i usa och canada...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT