Köra genom Usa

Bavarac

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati 1098s -08
Är det någon som har drömt o köra genom Usa med sin MC,undrar hur kan man få dit sin cykel o köra till Kalifornien eller nått :D
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Bavarac skrev:
Är det någon som har drömt o köra genom Usa med sin MC,undrar hur kan man få dit sin cykel o köra till Kalifornien eller nått :D
Ja, den drömmen har jag haft länge. Ända sen man var knatte faktiskt, det finns otroligt mycket att se där borta. Jag skulle tro att smidigaste sättet är att köpa hojarna på plats och sälja dom sen innan man tar flyget hemåt igen. Gäller bara att ha förberett med allt det praktiska så det inte uppstår problem när man väl står där.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Nova skrev:
USA är överreklammerat
Beror lite på vad man är ute efter. USA är väldigt stort så är man ute efter exempelvis naturupplevelser eller äventyrliga småvägsturer finns säkert mycket att hämta.
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Bavarac skrev:
Är det någon som har drömt o köra genom Usa med sin MC


Har alltid drömt om att köra "coast to coast" så att säga. Så nån gång ska jag göra det, även om jag då hunnit bli så gammal då att man kanske t o m trivs på en touringcykel då. :D
 

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
berggren_martin skrev:
Beror lite på vad man är ute efter. USA är väldigt stort så är man ute efter exempelvis naturupplevelser eller äventyrliga småvägsturer finns säkert mycket att hämta.


Ja det håller jag med om. Naturen är ju inte direkt överreklamerad :) Nu har jag ju inte varit i hela USA men jag bodde ett tag i Kalifornien (San Francisco) och naturen med alla omgivningar är makalösa enligt mig. Sen är det ju ett sjukt land på många andra sätt men jag skulle gärna åka från öst till väst på båge :tummenupp
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
har planerat en resa, allt är klart bara pengar saknas.....

jag har fixat båt över, tar lite tid men det är billigt som fan....
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag är rätt sugen på att köra från Smygehuk till Treriksröset, men visst, USA vore inte heller fel.
 

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600f
Tänkte göra det nån gång 2005-2008 beror lite på plugg osv. MC eller bil vettefan, kan bli drygt och sitta på en hoj 5k mil, www.randmcnally.com tror jag addressen va till en sida där man kan planera sin roadtrip rätt bra.

Oberoende av om det blir en MC eller gammal bil, så lär det vara bäst att köpa det på ena kusten, sälja på andra eller behålla. Själv tänkte jag börja i NY sluta i LA.
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Vegas skrev:
har planerat en resa, allt är klart bara pengar saknas.....

jag har fixat båt över, tar lite tid men det är billigt som fan....

hur mycket kostar det at åka båt?
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Nova skrev:
Ja det håller jag med om. Naturen är ju inte direkt överreklamerad :) Nu har jag ju inte varit i hela USA men jag bodde ett tag i Kalifornien (San Francisco) och naturen med alla omgivningar är makalösa enligt mig. Sen är det ju ett sjukt land på många andra sätt men jag skulle gärna åka från öst till väst på båge :tummenupp

Har också bott i USA och trivdes jäkligt bra. "Sjukt" är landet verkligen inte men annorlunda i flera bemärkelser, de flesta positiva anser jag. Skulle vara riktigt nice att korsa landet från "coast to coast" som Penguin uttryckte det men kanske inte på en retta som man har nu. Får bli ett senare projekt...
 

Tyro

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Vindeln
Hoj
Honda Jättesvart fågel -98
Jag har funderat på det ganska länge faktiskt. Jag har tänkt starta i New York, köra söderut ner till Miami, stanna där ett tag och arbeta kanske innan jag fortsätter till LA. Sen från LA uppåt, så långt jag orkar...
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag och en polare bilade 1000 (svenska) mil på 1½ månad -94. Det var jävligt kul! Jag vete fan om jag skulle vilja göra samma resa med hoj. Det är så mycket spikraka highways som går mil efter mil efter mil så jag tror att man skulle dö av leda på hoj. Vi köpte bil då. Kan ju vara en idé att åka nånstans och hyra hoj och köra där det är erkänt bra och sen kanske bila iväg nån annanstans på slutet. Iofs skulle det säkert vara livets strapats att göra en sån grej på hoj.

Tänk på att planera vilken tid på året ni ska köra! Söderut är det jävligt varmt. Är i New York nu och det är ca 10 grader varmt idag men i Phoenix skulle det vara nästan 35 grader redan nu - i slutet på mars!
 

thundrace

#57 ROOKIE 1000 2005
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Ekeby
Hoj
Honda CBR954RR-03
Jag brukar göra så att jag startar på östkusten,sen kör runt och sätter av 2-3 dagar för att få sålt cykeln,om inte så lämnar jag dem hos en kompis som säljer den och skickar kulorna...om du behöver info så pm'a mig,har väl kört drygt 10000 mil i usa och canada...
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top