Köra genom Usa

om det är nån som har planer o åka dit nån gång kan räkna med MIG,kanske stanna o jobba några månader

Azzurro skrev:
hur mycket kostar det at åka båt?

gratis, om du jobbar på båten... typ skala potatis :tungan

Bavarac skrev:
om det är nån som har planer o åka dit nån gång kan räkna med MIG,kanske stanna o jobba några månader

vi kan kolla på det, när vill du åka????

Det finns väldigt fin natur i USA, men väldigt mkt skit också. I nordöstra usa finns väldigt fina vägar och underbar natur, rekomenderas :tummenupp

Ni som funderar på att åka eller har åkt: Hur är det med risker att bli utsatt för rån eller liknande? Bör man vara ett gäng eller är det lika "ofarligt" som i skandinavien att åka helt själv eller paråka?

Vegas skrev:
har planerat en resa, allt är klart bara pengar saknas.....

jag har fixat båt över, tar lite tid men det är billigt som fan....

Varifrån ska du ta båten? Jag blev ju sugen att haka på ifall du vill ha resesällskap :D Köra hoj i USA låter ju aningen frestande :)

berggren_martin skrev:
Ni som funderar på att åka eller har åkt: Hur är det med risker att bli utsatt för rån eller liknande? Bör man vara ett gäng eller är det lika "ofarligt" som i skandinavien att åka helt själv eller paråka?

Det som är utmärkande med USA är att det inte är på något speciellt sätt. Allt man kan tänka sig finns. Även rån. Det förekommer främst i slumområden i större städer och där det bor svarta eller hispanic. Kommer man in som 'viting' i fel område kan det bli jobbigt. Några mil utanför är det tvärt om. Jag bodde lite halv-off och jag kan inte minnas att jag låste bilen eller lägenheten om nätterna. (Det gör jag helst här i Lapplands Väsby) Köra håj några veckor lär inte bli några problem.

Efter att ha sett en dokumentär om glass i höstas (om det är nåt dom kan "over there" så är det glass) så tänkte jag kombinera 2 drömmar....
"Coast to coast on a diet of icecream" :kär

men det är väl ingen som är intresserad av sånt?

berggren_martin skrev:
Tjena, var ofta i usa förr om åren, fantastiskt land, trevliga människor öppna o hjälpsamma.
Rekomenderar också nordvästra och hela västra kusten. Jag lovar, flyg till Seattle, kör runt inorra delen av usa, tröttna på det ta kustvägen ner genom San FR, Lax och till san Diego. Tar ca 5 dagar eller 2 månader, beror på vad du gör eller vad hon heter som du träffar på vägen.
Som scandinav har du ett MKT högt anseende, du får jobb vart du vill o nästan vad som helst. Vi anses inte lata o odugliga, samt oftast mycket mer kunniga på alla sätt. Kolla bara in deras "blindarbeten " till fordon, man blir ju mörkrädd.
Kan du snickra, är elektriker eller duktig på svenska bilar ???. Du blir kvar där ett par år...garanterat....
Dessa tips är helt gratis, bjud med mig på resan så ska jag guida er ../ T

betsy skrev:
Efter att ha sett en dokumentär om glass i höstas (om det är nåt dom kan "over there" så är det glass) så tänkte jag kombinera 2 drömmar....
"Coast to coast on a diet of icecream" :kär

men det är väl ingen som är intresserad av sånt?

Jodå, jag hade lätt kunnat leva på glass under en "coast to coast"-körning :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT