Köra bakhjul!

Hoppas inte benny tar illa upp o ser det som påhopp.
Men först o främst flytta bak rumpan. Sen ha raka armar. Ha armarna sträckta från början o luta er tillbaka. Så behöver man inte ha sån höjd på hojen.
Om du tittar så är ryggen helt vertikal. Rumpan bör va i nivå med bakhjulet.

Huvet bör va i nivå med instrumentpanelen om man ska närma sig balanspunkten. Om man inte är över 1,90 vill säga :D

Huvet bör va i nivå med instrumentpanelen om man ska närma sig balanspunkten. Om man inte är över 1,90 vill säga :D

Först och främst är det jag på bilden med 990:an:sissy

För det andra så lär jag mig fortfarande, började säsongen med ryckiga wheelies på tvåan, upp snabbt å pang ner lika fort igen... Nu däremot så lyckas jag tangera balanspunkten lite nu och då (=150-400m långa wheelies), men saknar lite mod... Så jag tar tacksamt emot din feedback:tummenupp
 
Först och främst är det jag på bilden med 990:an:sissy

För det andra så lär jag mig fortfarande, började säsongen med ryckiga wheelies på tvåan, upp snabbt å pang ner lika fort igen... Nu däremot så lyckas jag tangera balanspunkten lite nu och då (=150-400m långa wheelies), men saknar lite mod... Så jag tar tacksamt emot din feedback:tummenupp

Var inte din bild jag kommentera! :krama
Ser skillnan på 990 o 690 ;)
 
Först och främst är det jag på bilden med 990:an:sissy

För det andra så lär jag mig fortfarande, började säsongen med ryckiga wheelies på tvåan, upp snabbt å pang ner lika fort igen... Nu däremot så lyckas jag tangera balanspunkten lite nu och då (=150-400m långa wheelies), men saknar lite mod... Så jag tar tacksamt emot din feedback:tummenupp

Sätter du 400+ wheelies utan konstant acceleration hela tiden så har du hittat rätt höjd och stabilitet och då sitter du säkert redan rätt med rumpan, så då kan du skita i att tänka på det :yoparty

Raka armar är säkert ett bra tips, men för mig personligen funkar inte det...tappar känslan helt då, måste ha lite "böj"
 
Finns nog ingen som sitter med helt raka armar. Men 90 graders vinkel på armarna är ju inte att rekommendera. :)

\Masonit
 
Armarna kan du ha lite hur du vill egentligen,

Är viktigare att inte sitta framåtlutad, utan hellre lite bakåtlutad/rak i ryggen.

(även om bilden kanske är lite övertydlig :rolleyes:)
 

Bifogat

  • 282483_10150256133475918_615090917_8202778_3178372_n (1).jpg
    282483_10150256133475918_615090917_8202778_3178372_n (1).jpg
    35.3 KB · Visningar: 263
Hoppas inte benny tar illa upp o ser det som påhopp.
Men först o främst flytta bak rumpan. Sen ha raka armar. Ha armarna sträckta från början o luta er tillbaka. Så behöver man inte ha sån höjd på hojen.
Om du tittar så är ryggen helt vertikal. Rumpan bör va i nivå med bakhjulet.

Huvet bör va i nivå med instrumentpanelen om man ska närma sig balanspunkten. Om man inte är över 1,90 vill säga :D

Huvet bör va i nivå med instrumentpanelen om man ska närma sig balanspunkten. Om man inte är över 1,90 vill säga :D

Äsch, jag tar väl inte illa upp när någon vill hjälpa till :) ..och jag är en noob som vill lära mig. Firade 4 veckor med kortet idag med korv och mos på Sibylla.

Tack för tipsen, ska tänka på det. Jag är medveten om att jag klättrar på styret och det var något jag whinade om senast på F18.
Raka armar eller inte, jag har iaf raka när jag slangar med MTB och det är bäst ifall man ska släppa ena handen och vinka till tjejerna.

Ta gärna sista meningen en gång till.. :tuttar



Måste köpa nya stövlar. Mina är så stela att jag inte kan växla på en nakenhoj eller peta på bakbromsen genom att vinkla ned vristen. Funderar på Sidi crossfire SRS som du fick tips om i en tråd. Undra om den är tillräckligt smidig för lite trix?
 
Last edited:
Sa du att huvudet bör vara i nivå med instrumentpanelen om man ska närma sig balanspunkten?
Ta det gärna en gång till.. :tuttar
Instrumentpanelen/lyktkåpan/framskärmen ska skymma sikten när du närmar dig balanspunkten, så att du kommer behöva kolla mellan armen och handtaget i princip för att se framåt :)

en till riktlinje är att framgaffeln ska vara vågrät när du ligger på balanspunkten
 
Allt behöver ni inte ta bokstavligt talat! Armarna ska självklart inte va spikraka.
Men hitta en bild som illustrerar lite.
 

Bifogat

  • 16kz8df.jpg
    16kz8df.jpg
    50.5 KB · Visningar: 173
Hur gör du när du inte kan växla med dom skorna, startar på 2an och åker på den jämt eller? Måste varva rätt skapligt på långkörning :D
Äsch, jag tar väl inte illa upp när någon vill hjälpa till :) ..och jag är en noob som vill lära mig. Firade 4 veckor med kortet idag med korv och mos på Sibylla.

Tack för tipsen, ska tänka på det. Jag är medveten om att jag klättrar på styret och det var något jag whinade om senast på F18.
Raka armar eller inte, jag har iaf raka när jag slangar med MTB och det är bäst ifall man ska släppa ena handen och vinka till tjejerna.

Ta gärna sista meningen en gång till.. :tuttar



Måste köpa nya stövlar. Mina är så stela att jag inte kan växla på en nakenhoj eller peta på bakbromsen genom att vinkla ned vristen. Funderar på Sidi crossfire SRS som du fick tips om i en tråd. Undra om den är tillräckligt smidig för lite trix?
 
Hehe.. men jag har ingen nakenhoj, testade de andras hojar. Nä, vristen är fixerad så jag rör på hela benet. Det går dock att växla tillräckligt bra på min hoj fast man önskar ju bättre känsla.
 
Hade denna snubben klarat sig om han haft foten på bromsen tror ni? :näsblod

[YOUTUBE-ID]uMfADI08HYs[/YOUTUBE-ID]

Ser inte riktigt vad det är för hoj, kanske en GS?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top