Pizzabagarn
Guest
skruvtekniken
best there is
skruvtekniken
Håller med rigge..
Jag kopplar enbart upp det....
Jag vill gärna ser er andra gasa upp en sporthoj på bakhjulet i 35km/h på en spikrak väg.
Det jag anser som störta fördel med koppla upp den att du behöver inte ligga på 10,000 (+-) rpm för att den ska lätta..
Jag drar upp R1:an i 35 på 1:ans växel o ca 65 på 2:an. Då har man hela registret kvar.
Jag får upp min med hjälp av skruvtekniken. Lite svårt att förklara hur det går till , men det tar bara 4 sek.....
Själv ritar jag svarta streck om jag duttar koppling på ettan eller tvåan, nästan för bra om man säger så.
Du måste ha ett HÅRT gummi baki...
Du lär ju ha bra koll på din effekt :respekt
Själv ritar jag svarta streck om jag duttar koppling på ettan eller tvåan, nästan för bra om man säger så.
Det går framåt iaf.. Har helt övergett det här med att wheela på ettans växel. Hojen är alldeles för ettrig där. Kör enbart i 2an. Mest med gaspådrag+rycka i styret vid 8000rpm. Funkar bra, inga problem. Testar även med kopplingen lite då och då men får nog lära mig rejält med bara gasen först!
http://www.youtube.com/watch?v=jd9zSfdk6ZQ
Låter på filmen som om du gör väldigt hastiga och stora rörelser på rullen, försök att släppa av lite mindre och mjukare när du väl fått upp den, börja med lite förmycket så den sakta gå ner sen släpper du av mindre och mindre. Tillslut lär du dig rätta läget på rullen med små korrigeringar.
Ett tips till för att spara packboxar, se till att ha lite kvar i registret så du kan gasa till innan framhjulet nuddar mark så landar du mjukare.
Tack för tipsen (som tråden var till för)
Hur länge klarar sig packboxarna om man håller på som jag (hårda nedslag etc..)?
Men Sulis då!!!! Måste du vänta på att den ska resa sig?? (och ja jag syftar på hojen nu)
Prova med min istället du vet ju hur den gör...hehe...
Max tre dar till!
Haha, nja. Numera är väl inte problemet att "få upp den", snarare att hålla den uppe
Du är välkommen så ska jag prova din, för du flexar väl nu efter tolv?
Haha, det var ju inte så jävla skoj att höra! Jaja, smakar det så kostar det..
Tack för tipsen (som tråden var till för)
Hur länge klarar sig packboxarna om man håller på som jag (hårda nedslag etc..)?
Att få upp den på bakan är inte så svårt, det kommer du snart under fund med. Men när du sen lyckas och tycker att du har hjulet högt i luften så ska du be nån filma dig, så du får en referens över hur lågt du har hjulet i verkligheten. Filmning är ett toppenbra sätt att få hjulet högre och högre...
Men det brukar ju heta, efter sig själv känner man andra.
o så ska du inte lyssna på dom som däger att när det känns som om du ska slå över är det långt kvar, för det stämmer inte. trust me, I know!!!
Ont gjorde det oxå hahahah
Få tillbaka det fina vädret så jag kan ut och öva..
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |