Jepp.. Hann bara köra ett par timmar idag. Fick till ett par hyfsade 4-5sek wheelies!
...å grannarna var imponerade? Ett tips är att inte sitta med visiret mot rutan utan mer som när man bara är ute å finglider. Fast med cykeln i en annan vinkel då.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jepp.. Hann bara köra ett par timmar idag. Fick till ett par hyfsade 4-5sek wheelies!
...å grannarna var imponerade? Ett tips är att inte sitta med visiret mot rutan utan mer som när man bara är ute å finglider. Fast med cykeln i en annan vinkel då.
smäller det i drivlinan så är ryckutjämnarna slut. dumpa sakta är ju bra om du vill steka kopplingen. bildas mindre värme om du släpper den snabbt.

Ap ap inte kasta spjut i tält!
Har du lingonvecka nu eller vad är problemmet?

Det går framåt iaf.. Har helt övergett det här med att wheela på ettans växel. Hojen är alldeles för ettrig där. Kör enbart i 2an. Mest med gaspådrag+rycka i styret vid 8000rpm. Funkar bra, inga problem. Testar även med kopplingen lite då och då men får nog lära mig rejält med bara gasen först!
http://www.youtube.com/watch?v=jd9zSfdk6ZQ
Om intresse finns så fixar man vad som helst.
Det går framåt iaf.. Har helt övergett det här med att wheela på ettans växel. Hojen är alldeles för ettrig där. Kör enbart i 2an. Mest med gaspådrag+rycka i styret vid 8000rpm. Funkar bra, inga problem. Testar även med kopplingen lite då och då men får nog lära mig rejält med bara gasen först!
http://www.youtube.com/watch?v=jd9zSfdk6ZQ
Med koppling slipper du åka 400km/h när hjulet lättat 2 dm men fortsätt nöta ger det sig.
Du har ju fan lärt dig fort ändå!
Nog för att jag är ganska kass innu men det är faktiskt lite högre än 2dm
Tack, det känns bättre nu än i början iaf..
Alltså det va inget gnäll så, men när hjulet är på väg upp har du redan kommit upp i väldigt hög fart, när det är ännu högre har du inte mycket varv kvar att ge.
Jaha okej.. Men när jag kopplar upp den så bangar jag alltid ur när nosen sticker upp så det blir inte alls den mjuka uppgången som med gas+ryck.. Får väl hålla på att nöta kopplingsskutt tills jag inte fegar längre!
Håller med rigge..
Jag kopplar enbart upp det....
Jag vill gärna ser er andra gasa upp en sporthoj på bakhjulet i 35km/h på en spikrak väg.
Det jag anser som störta fördel med koppla upp den att du behöver inte ligga på 10,000 (+-) rpm för att den ska lätta..
Jag drar upp R1:an i 35 på 1:ans växel o ca 65 på 2:an. Då har man hela registret kvar.

Jag tycker tvärt om, jag får väldigt dålig kontroll och håller på att rycka handtaget ur näven känns det som.
Gör hur du vill men dom flesta jag ser som verkligen vet va dom sysslar med använder koppling.
Håller med Rigge, hojen kommer mer kontrollerat när man kopplar.Gör hur du vill men dom flesta jag ser som verkligen vet va dom sysslar med använder koppling.
Håller med, jag får upp min i ca 15km/h med hjälp av en dutt på kopplingen. Lungt och fint går det också![]()

|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |