Köra bakhjul!

...å grannarna var imponerade? Ett tips är att inte sitta med visiret mot rutan utan mer som när man bara är ute å finglider. Fast med cykeln i en annan vinkel då.

Grannarna ligger på 80+ så innan dom rest sig och greppat rullatorn så har jag kört båda vändorna :D

Alla tips är värdefulla, ska försöka hålla en mer trovärdig vinkel på kroppen nästa gång :tummenupp
 
smäller det i drivlinan så är ryckutjämnarna slut. dumpa sakta är ju bra om du vill steka kopplingen. bildas mindre värme om du släpper den snabbt.

Jo men jag skrev med känsla... Menade inte att man ska slira på kopplingen som en 90-åring i en rostig 245:a...

Kör du alltid på det viset så borde det ju bli lite ryckig körning eller... Dvs om du inte släpper upp kopplingen mellan växlarna utan bara för handen åt sidan så handtaget studsar ut i rädslan för att steka kopplingen...

Trodde inte det fanns nån som körde på det viset...:va
 
Det går framåt iaf.. Har helt övergett det här med att wheela på ettans växel. Hojen är alldeles för ettrig där. Kör enbart i 2an. Mest med gaspådrag+rycka i styret vid 8000rpm. Funkar bra, inga problem. Testar även med kopplingen lite då och då men får nog lära mig rejält med bara gasen först!

http://www.youtube.com/watch?v=jd9zSfdk6ZQ
 
Last edited:
Det går framåt iaf.. Har helt övergett det här med att wheela på ettans växel. Hojen är alldeles för ettrig där. Kör enbart i 2an. Mest med gaspådrag+rycka i styret vid 8000rpm. Funkar bra, inga problem. Testar även med kopplingen lite då och då men får nog lära mig rejält med bara gasen först!

http://www.youtube.com/watch?v=jd9zSfdk6ZQ

Med koppling slipper du åka 400km/h när hjulet lättat 2 dm men fortsätt nöta ger det sig.
 
Om intresse finns så fixar man vad som helst.

vart är wheeli bilderna? :D

trodde själva meningen med ens öppna en tråd det står köra bakhjul på var att man är intreserad


PS...
Passa dig när du kommer lite längre för vobbling...
Fart o snett nerslag är spännande
 
Last edited:
Det går framåt iaf.. Har helt övergett det här med att wheela på ettans växel. Hojen är alldeles för ettrig där. Kör enbart i 2an. Mest med gaspådrag+rycka i styret vid 8000rpm. Funkar bra, inga problem. Testar även med kopplingen lite då och då men får nog lära mig rejält med bara gasen först!

http://www.youtube.com/watch?v=jd9zSfdk6ZQ


Du har ju fan lärt dig fort ändå!

Jag har försökt mig på det där med att wheeelies men är alldeles för feg ännu!
Försökte koppla upp cykeln på ettan vid 5000 varv tappade handtaget som resultat! :huvvet
Att dra upp den på powerwheelies på ettan och lyckas få framhjulet att lyfta 2 dm har jag iaf fall klarat!
 
Nog för att jag är ganska kass innu men det är faktiskt lite högre än 2dm :tummenupp



Tack, det känns bättre nu än i början iaf..

Alltså det va inget gnäll så, men när hjulet är på väg upp har du redan kommit upp i väldigt hög fart, när det är ännu högre har du inte mycket varv kvar att ge.
 
Håller med rigge..

Jag kopplar enbart upp det....

Jag vill gärna ser er andra gasa upp en sporthoj på bakhjulet i 35km/h på en spikrak väg.

Det jag anser som störta fördel med koppla upp den att du behöver inte ligga på 10,000 (+-) rpm för att den ska lätta..

Jag drar upp R1:an i 35 på 1:ans växel o ca 65 på 2:an. Då har man hela registret kvar.
 
Alltså det va inget gnäll så, men när hjulet är på väg upp har du redan kommit upp i väldigt hög fart, när det är ännu högre har du inte mycket varv kvar att ge.

Jaha okej.. Men när jag kopplar upp den så bangar jag alltid ur när nosen sticker upp så det blir inte alls den mjuka uppgången som med gas+ryck.. Får väl hålla på att nöta kopplingsskutt tills jag inte fegar längre!
 
Jaha okej.. Men när jag kopplar upp den så bangar jag alltid ur när nosen sticker upp så det blir inte alls den mjuka uppgången som med gas+ryck.. Får väl hålla på att nöta kopplingsskutt tills jag inte fegar längre!

Jag tycker tvärt om, jag får väldigt dålig kontroll och håller på att rycka handtaget ur näven känns det som.

Gör hur du vill men dom flesta jag ser som verkligen vet va dom sysslar med använder koppling.
 
Håller med rigge..

Jag kopplar enbart upp det....

Jag vill gärna ser er andra gasa upp en sporthoj på bakhjulet i 35km/h på en spikrak väg.

Det jag anser som störta fördel med koppla upp den att du behöver inte ligga på 10,000 (+-) rpm för att den ska lätta..

Jag drar upp R1:an i 35 på 1:ans växel o ca 65 på 2:an. Då har man hela registret kvar.

ge mig en sporthoj så ska jag visa hur motardförare wheelar :yoparty
 
Jag tycker tvärt om, jag får väldigt dålig kontroll och håller på att rycka handtaget ur näven känns det som.

Gör hur du vill men dom flesta jag ser som verkligen vet va dom sysslar med använder koppling.

Håller med, jag får upp min i ca 15km/h med hjälp av en dutt på kopplingen. Lungt och fint går det också :tummenupp
 
Håller med, jag får upp min i ca 15km/h med hjälp av en dutt på kopplingen. Lungt och fint går det också :tummenupp

Jag får upp min med hjälp av skruvtekniken. Lite svårt att förklara hur det går till , men det tar bara 4 sek.....:yoparty
 
Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Back
Top