Kör ni med eller utan backspeglar?

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date

Med eller utan speglar?

• Antal röstningar
    0
Jag är fortfarande tveksam till resultatet i den här pollen. Högst var 20:e hoj man ser ute på vägarna saknar backspeglar. 34 % låter väldigt mycket.

Tycker personligen att det (på nyare hojjar) ser bättre ut med backspeglar. Visserligen är Cagiva/Ducati backspeglar helt värdlösa men man ser ju lite bak nån enstaka gång iaf :D

Förresten, en fråga: Min vänstra backspegel visar en förstorad bild på det som är bakom, så det ser ut att vara närmare än det egentligen är. Antagligen är väl detta till för att man ska kunna göra filbyten säkrare. Hur vanligt är detta på hojjar egentligen?

Utan för min del,,, e ju livsfarligt att tappa uppmärksamheten genom att glutta i speglarna,, dessutom så ere ju sällan man behöver bry sig om vad som finns bakom i sh tempo :7peta

berggren_martin skrev:
Jag är fortfarande tveksam till resultatet i den här pollen. Högst var 20:e hoj man ser ute på vägarna saknar backspeglar. 34 % låter väldigt mycket.

Tycker pollresultatet verkar normalt, bland de jag åker med skulle jag tro att bra mer än hälften kör utan speglar...många gör ju det av utseendeskäl också.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025