Kör ni med eller utan backspeglar?

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date

Med eller utan speglar?

• Antal röstningar
    0
Jag är fortfarande tveksam till resultatet i den här pollen. Högst var 20:e hoj man ser ute på vägarna saknar backspeglar. 34 % låter väldigt mycket.

Tycker personligen att det (på nyare hojjar) ser bättre ut med backspeglar. Visserligen är Cagiva/Ducati backspeglar helt värdlösa men man ser ju lite bak nån enstaka gång iaf :D

Förresten, en fråga: Min vänstra backspegel visar en förstorad bild på det som är bakom, så det ser ut att vara närmare än det egentligen är. Antagligen är väl detta till för att man ska kunna göra filbyten säkrare. Hur vanligt är detta på hojjar egentligen?

Utan för min del,,, e ju livsfarligt att tappa uppmärksamheten genom att glutta i speglarna,, dessutom så ere ju sällan man behöver bry sig om vad som finns bakom i sh tempo :7peta

berggren_martin skrev:
Jag är fortfarande tveksam till resultatet i den här pollen. Högst var 20:e hoj man ser ute på vägarna saknar backspeglar. 34 % låter väldigt mycket.

Tycker pollresultatet verkar normalt, bland de jag åker med skulle jag tro att bra mer än hälften kör utan speglar...många gör ju det av utseendeskäl också.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back