Kör ni med eller utan backspeglar?

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date

Med eller utan speglar?

• Antal röstningar
    0
hållundan skrev:
Men dom var FANimej inte vackra du... 240-stuk änna....

:hej

dom är lätt snyggare än orginal kan jag säga.. :D
orginal ser verkligen ut som volvo 240. dom här speglarna ser ut som bmw m3 speglar i jämförelse.

bmwjohan skrev:
vet inte vad man ska ha för spelgar egentligen för att dom ska klara av 200+ utan att böja in sig.

Mina original klarar knappa 300 utan att ens ändra vinkel.

Tänkte byta dem mot några coolfiberjux till sommaren. Klart att de håller.

jag måste ha fått tag i två exemplar på skitspeglar. måste försöka fixa några som funkar till nästa sommar.

Hagbard skrev:

FAN! FAN! FAN!

Det får ju bara inte vara sant......

Plocka bort speglarna är ju det första man gör när man köpt en cykel. Den blir dubbelt så snygg direkt!

Spelar väl ingen större roll på en cykel med kåpor. Men på en riktig cykel ser det ut som fan med speglar. Det finns INGA snygga. De sabbar ALLTID linjerna.

Swedie skrev:
Du tittar väl inte bakåt var tionde sekund heller. Jag har "ögon i nacken", vet rätt väl vad som sker bakom mig utan att se. Jag gillar den nakna känslan som blir när man kör utan speglarna. :p

Det är många som säger att dom har ögon i nacken. När dom sen kraschar så kan man ju undra vad dom använde ögonen till :död

E det bara jag som tycker att det e fult när man tar bort speglarna ? :confused:

Speglar!!!

Provade att köra utan på en bushoj, de passadeju bättre...
Usch,tyckte de va äckligt. Ingen diskussion. Jag vill ha speglar!

Hagbard skrev:

o hur skall jag tolka det hela som har en 93a ??

1.att om jag har speglar på så måste dom uppfylla en massa tjafs

men kan skita i o ha dom om jag inte vill

2.eller att jag måste ha dom på

jag tolkar det hela enligt nr 1

Funkar lixom inte när man kör offroad.

Skulle bli dyrt i längden efter alla grenar man kört emot (och en och annan marksyning :D ).

Hade iof speglarna monterade ett par dagar på KTM'n, konstaterade att man ändå inte såg ett skvatt, stånkor vibrerar en del kan man konstatera.

Fördelen med offroad är ju att man sitter mer upprätt och då har lättare att vrida på kroppen när det är dags att titta bakåt.

Körde utan på DT:n. Saknade dom mest i början, men det är ju klart bättre att ha dom där. Varför tog jag då bort dom? Jo, eftersom man är rätt stel i skinnstället så gick det fan inte att lägga benen över styret! Och eftersom man helt enkelt MÅSTE göra stoppies och wheelies sittandes på styret så fick det bli så. Lite snyggare va de väl också. Kolla på avataren så ser ni ju själva :)

micke85 skrev:
E det bara jag som tycker att det e fult när man tar bort speglarna ? :confused:

Ta inte det här på fel sätt nu...

Har du talat med din optiker, på det senaste?

Backspeglar är bra att ha i trafiken, men på bana så behövs det inte, förutom på ringen då :gnissla

Utan speglar kostade mitt KK förra året :huvet

Mavve skrev:
Jag tog bort mina en gång men saknade dem direkt.
Är helt beroende av dem. Kollar ofta i dem. Måste ha kolla på alla bilars placering, avstånd mm mm... Kan inte köra utan dem i trafiken.

Sanna dina ord.... :)

På bana behöver man dom inte... undantaget Nürburgring... där tar bilarna ingen som helst hänsyn om utrymmet till utsatta mcåkare. :kocko

En gång när jag va där....så körde en biljävel nästan omkull mig... :skrämd :gnissla

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025