Kör ni i Jeans?

Kör ni i Jeans ibland?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
Men shit. Jag glömde segelflyfschmäcken, som man *alltid* har när man segelflyger....

När jag brukade starta motorsegleren så skrek man "KOOOOOONNNNTTAAAAKKKT!"... så gör man i svedala, även? på? motorflyg?

//P

håkanolsson skrev:
Lustigt vad kultur/tradition gör till *lag*. Jag har ca 30 timmar segelflygtid, 100 timmar motor och 1000 helikopter. När man segelflög var man en utomjording om man inte hadde mössa/hatt på huvudet(för solen tror jag). I USA, när man skall starta motorn, hänger man ut skrikande CLEEEEAR PROOOOP !!! Eller i helikopter CLEEEAR TAAAAAIIIIL !!(många har gått in i dessa snurrande tingestar. Skadestånd? :D ) Vi var tvugna att ha Michael Jacksson loofers för att lädersulan är hård och hal. Föttrerna glider på pedalerna o ger bra känsla till stjärtrotorn. Av gammal vana på Bromma-rampen skrek jag allt vad jag kunde CLEEEEEAAAAAR PRROOOOOOOOP!! Alla tittar och ser ut att tänka samma sak - VILKEN JÄÄÄÄÄÄVLA DÅRE !!!

Pejo skrev:
Men shit. Jag glömde segelflyfschmäcken, som man *alltid* har när man segelflyger....

När jag brukade starta motorsegleren så skrek man "KOOOOOONNNNTTAAAAKKKT!"... så gör man i svedala, även? på? motorflyg?

//P

Och mössanfan skall inte tvättas förrän säsongen där över, annars går termiken ur den :fakta

Självklart är det upp till var och en vilken klädsel de har när de köra MC. Om du inte har skydd och vurpar så får du själva ta riskerna om vad som händer. Men som det är nu så skulle man köra i t.ex jeans, då får man miljontals pikar från andra om både det ena och det andra. Än en gång, det är upp till var och en vad man vill köra i och ska inte bli någon trend att man ska ha dit eller dat.

Har själv vurpat i jeans en gång och kan väl säga att det skulle se värre ut om jag INTE haft jeansen på mig.

Vill dock poängtera att jag för det mesta kör i skinnställ, och det är inte för att någon sagt det till mig utan för att jag själva väljer det!!!

Aldrig, det tar ju bara 1 minut att dra på skinnstället o hellre varm än flådd.

Händer, tyvärr :rolleyes: När det är riktigt jäkla skitvarmt och man bara skall förflytta sig inom staden så är det gött att inte ha stället på sig :rodnar

lollepop skrev:
Hud kan man transplantera, kläder är borta för evigt..... ;P

Ja, du kan odla på dig själv med - men har du sett hur vackert det blir?
Du kommer ju inte kunna göra reklam för Oil of Ulay precis :rolleyes:

Hellre ett par snygga jeans än ett par taskiga lederhosen :D

Jag har faktiskt åkt utan skinnställ (shorts å t-shirt)
en gång i sommras, jag skulle bara åka och tanka,
(200meter) men fan vad folk glodde konstigt.
kändes lite underligt faktiskt..

SKINNSTÄLL PÅ!!!

Lommen skrev:

SKINNSTÄLL PÅ!!!

Mes.
En hård biker klagar inte över lite skrubbsår om man trillar.

Jag trillade med jeans och UTAN HJÄLM i somras och cool som man e reste jag hojen och körde vidare. Har det inspelat på film med :cool:

Mindre skydd - öka coolhetsfaktorn :gnissla

Lommen skrev:

SKINNSTÄLL PÅ!!!

Okej, då är alltså inte det ditt eget val utan det är för att majoriten av folk tycker det. Tycker personligen att det är upp till dig och att du inte ska bry dig om folk tittar, kanske inte handlade om dina kläder, kanske var det något annat :tuttar

Mavve skrev:
Mes.

Jag trillade med jeans och UTAN HJÄLM i somras och cool som man e reste jag hojen och körde vidare. Har det inspelat på film med :cool:

Men Mavve, du e ju cool :hihi

Shorts och t-shirt året om!

OlleR6 skrev:
Jag klär mig efter uppgift. Ska man bara åka ner till stan å handla nånting så kör man ju inte så sportigt så då känns det som om det är för mycke jobb att dra på sig alla skydd. Däremot om man ska provåka nån annans hoj så har jag alltid skydden på, eller om man ska åka sportigt eller med ett lr två hjul i luften :P

Hehe, kom precis från en tur med t-shirt, men så kör man en audi A4 med sätesvärmare också.. :hihi

Mavve skrev:
Mes.

Mes eller inte det är ju så lagom kul att inte
kunna resa sig nästa gång man trillar.....

Köra utan hjälm bevisar ju bara att man inte har nå`t att skydda!

Visst händer det att man kör utan skydd ibland men då är det mer -shit colan är slut jag måste ha mer NU!!!!
eller om man skall iväg och hyra film eller nått ärende men aldrig om man skall ut och gasa med polarna!
visst har man lajat med hojen utan skyddskläder men inte allt för ofta!
och nej det är inte coolt att köra utan skydd men lätt,smidigt och bekvämt på sommaren!

:ajjabajja på mig!

Bifogat

• cbr.jpg
    cbr.jpg
    40.3 KB · Visningar: 91
Klart man kör i jeans ibland. När vädret tilllåter så tar jag hojen till skolan och då kth inte tillhandahåller skåp som rymmer en utrustning så kör jag hellre dit i jeans än jag går omkring en hel dag i skinnställ, samma sak om ja bara ska åka ett ärende. Dock har jag alltid full utrustning om jag ska "köra hoj" och inte bara transportera mig från punkt A till B.

P.S. Försöker alltid hålla mig under 200 sträcket när jag kör utan skydd så att jag inte utsätter mig själv för onädiga risker.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey