Liwa1 skrev:...
Tssss. ja se killar alltså![]()
Vissa generaliseringar är betydligt taskigare än andra

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Liwa1 skrev:...
Tssss. ja se killar alltså![]()
Puttefnask skrev:Det finns ingen lag att man ska hjälm eller nån tycker att man e knasig utan skinnställ när man cyklar då är det helt okej att ha båpde byxor och tröja i konst material. Med en såna däringa racing cykel ala tour de france kommer man upp i hissnande hastigheter har själv varit upp i 95 i nerförsbacke. Då är det ingen som klagar.
ps jag röstade ja
t-rex skrev:Vissa generaliseringar är betydligt taskigare än andra[/QUOTE
Nä då, det var lite härmapa bara, brist på egen fantasi![]()
Puttefnask, jag har tävlat trampcykel och kör med långärmat och hjälm där. Samt handskar och skydd. Är rädd om mig fast jag vill ha kul.
Liwa1 skrev:Förstår inte du poängen av "inte chansa" som Emmi, Madhonda och Prillan skriver????
Tänk såhär och se om det hjälper lite i dina funderingar
Varför finns skinnställ, skydd, hjälm handskar, ryggskydd med mera.....
Är det för att leverantörer ska tjäna pengar?
Är det för att skydda ditt liv bättre?
Har man tagit fram skydd helt utan att det finns anledning till att dom finns?
Jag skulle heller inte chansa och åka utan full utrustning.
Marsipulami!
Det har det inget med grupptryck att göra. Vill andra och dom jag åker med åka utan så får dom enligt min mening vara dumma och göra det. Men jag har mitt på. Vet sedan inte om Madhonda håller med, hon får svara för sig själv.
Mavve skrev:Tsss, tjejer.
Nädu Marsi. Kör du i badshortsen som vi gjorde i somras och då när vi skulle träna bakhjul utan hjälm var inget fel alls med det. Kungligast var ju när vi testa o knäskrapa med knäskålen som puck
*fan va jag e elak*![]()
Marsipulami skrev:SNIP
Menar mest med mina inlägg att man inte har ett val utan man framstår som kriminel om man skulle köra utan utrustning....
Marsipulami skrev:Hmmm, kommer jag inte ihåg, var det någon som blev skadad då :kocko
Pejo skrev:Det kan ju bero på att det inte är enbart individens utan allmänhetens skattepengar som går åt till den eventuella rehabiliteringen...
Köra utan skydd = betala sjukhusräkningen själv ?
så kan man ju inte säga, det är inte upp till någon att dra gränsen, isåfall kanske man skulle införa ett total förbud på att köra motorcyklar!Pejo skrev:Det kan ju bero på att det inte är enbart individens utan allmänhetens skattepengar som går åt till den eventuella rehabiliteringen...
så som rökning och spritdrickandes rehab oxå gör... jag tycker att vi låser in oss och bara tittar på tvPejo skrev:Det kan ju bero på att det inte är enbart individens utan allmänhetens skattepengar som går åt till den eventuella rehabiliteringen...
blom skrev:så som rökning och spritdrickandes rehab oxå gör... jag tycker att vi låser in oss och bara tittar på tv
ops glömde detMavve skrev:Ap ap.... jag har nog hört rykten om hur du smiter undan TVlicensen
Så avskaffa TVn med då pejo.
blom skrev:så som rökning och spritdrickandes rehab oxå gör... jag tycker att vi låser in oss och bara tittar på tv
och vad du tycker spelar ingen roll nu... man kan inte säga åt folk att skita på toan när man själv gör det på golvet.....t-rex skrev:Två fel gör inte ett rätt. Rökningsrehab tycker jag man skall betala själv. Sprit däremot vettefan.... Sprit e ju kul!
Kay skrev:Det finns filmer där jänkare kör med shorts o t-Shirt o tävlar i 200+ och har hjälm på sig... Käns som man kan skippa den då och göra lidandet kort istället om det händer nåt, för att ramla i dom hastigheterna utan skydd behöver man inte vara körnfysiker för att komma fram till att man inte överlever.
Jag trodde inte det var sån tabu att köra utan komplett utrustning. Många här verkar behandla jeansåkare som kriminella..Hm. aja. Jeans sneakers och MC-jackan o det andra kommer man nog åka till stranden med (lungt) i sommar. (7 minuter bike härifrån) kan jag säga.
du har rätt..Marsipulami skrev:OM du kör i 200+ så spelar det ingen roll om du har skinnställe eller jeans på dig. Rätta mig om jag har fel....
Marsipulami skrev:OM du kör i 200+ så spelar det ingen roll om du har skinnställe eller jeans på dig. Rätta mig om jag har fel....
fördelen med bana är att man inte möter så många där...Kay skrev:Det finns väl folk få forummet som ramlat i närmre 200 med ställ och klarat sig bra? Nån har sagt det iaf. Se på Moto GP på TV när dom ramlar i hissnande farter, dom går ju därifrån. Hade dom haft jeans hade det nog inte sett likadant ut. Skilnaden är att skinstället bromsar upp endel innan det brännt igenom, + skinnstället bränner inte fast i huden.
Kay skrev:Det finns väl folk få forummet som ramlat i närmre 200 med ställ och klarat sig bra? Nån har sagt det iaf. Se på Moto GP på TV när dom ramlar i hissnande farter, dom går ju därifrån. Hade dom haft jeans hade det nog inte sett likadant ut. Skilnaden är att skinstället bromsar upp endel innan det brännt igenom, + skinnstället bränner inte fast i huden.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |