Kör låga 1.18 vill köra 1.15 till midsommar och sätta 1.13 innan säsongen är slut

Är Motovudu bra alltså? Eller är det någon annan film ni rekommenderar att köpa istället?
 
Är Motovudu bra alltså? Eller är det någon annan film ni rekommenderar att köpa istället?

Jag tycker att kombinationen av Twist of the Wrist och Motovudo är kanon om man har tillräcklig egen grund för att plocka russinen ur kakan lite.

TotW är ju väldigt säkerhetsfokuserat, och Motovudo bara racing, men en del grejer som kanske inte stämmer riktigt för alla nivåer, och i vissa fall inte ens riktigt med fysikens lagar. Jag såg den lite som en studie i hur Crafar körde och vad som gjorde honom snabb snarare än en lektion i "hur man borde göra", andra kör annorlunda och är ännu snabbare osv..

Hur som helst som bjuder den på en hel del resonemang som är bra att ta med sig, rätt eller fel.
 
Jag tycker att kombinationen av Twist of the Wrist och Motovudo är kanon om man har tillräcklig egen grund för att plocka russinen ur kakan lite.

TotW är ju väldigt säkerhetsfokuserat, och Motovudo bara racing, men en del grejer som kanske inte stämmer riktigt för alla nivåer, och i vissa fall inte ens riktigt med fysikens lagar. Jag såg den lite som en studie i hur Crafar körde och vad som gjorde honom snabb snarare än en lektion i "hur man borde göra", andra kör annorlunda och är ännu snabbare osv..

Hur som helst som bjuder den på en hel del resonemang som är bra att ta med sig, rätt eller fel.

Tack, det får bli att köpa Motovudu då. Säkerhet är jag inte intresserad av för tillfället, jag vill åka snabbare (på ett säkert sätt :va)

Som du säger, det finns lika många åsikter som personer så man får höra på så många olika resonemang som möjligt, sålla ut de som låter dumma och prova resten och se vad som funkar :)
 
Jag tycker att kombinationen av Twist of the Wrist och Motovudo är kanon om man har tillräcklig egen grund för att plocka russinen ur kakan lite.

TotW är ju väldigt säkerhetsfokuserat, och Motovudo bara racing, men en del grejer som kanske inte stämmer riktigt för alla nivåer, och i vissa fall inte ens riktigt med fysikens lagar. Jag såg den lite som en studie i hur Crafar körde och vad som gjorde honom snabb snarare än en lektion i "hur man borde göra", andra kör annorlunda och är ännu snabbare osv..

Hur som helst som bjuder den på en hel del resonemang som är bra att ta med sig, rätt eller fel.

Sprend me brur
 
...Som du säger, det finns lika många åsikter som personer så man får höra på så många olika resonemang som möjligt, sålla ut de som låter dumma och prova resten och se vad som funkar :)
Som Josef (ex CSS-coach) sa i ett inlägg - Du kanske ska se filmerna som "smakprov", jag upplever att Simon Crafar i mångt och mycket kommenterar och omformulerar Keith Codes teorier så i min värld ger Motovudu mest om man redan är något så när insatt i Twist of the wrist-tänket?

Resonemangen och argumenten blir betydligt mer grundligt bearbetade i böckerna, jag skulle rekommendera Dig att spendera en kväll med "Twist Of The Wrist ll" och en överstrykningspenna för en djupare kunskap i tankesätten.
 
Vill bara upplysa om att delmålet 1.15 på Gelleråsen nu är satt flera ggr om stadigt låga 1.16 tider körs hela tiden och 1.15 titt som tätt :banana
 
Vill bara upplysa om att delmålet 1.15 på Gelleråsen nu är satt flera ggr om stadigt låga 1.16 tider körs hela tiden och 1.15 titt som tätt :banana

Vad ändrade du på; att bromsa senare, köra snabbare i kurvan eller ge mer gas på vägen ut? :)
 
Vad ändrade du på; att bromsa senare, köra snabbare i kurvan eller ge mer gas på vägen ut? :)

Börjat köra mycket mjukare och lugnare och med högre fart genom böjarna :) Och sedan tror jag att köra på sämre gummi som jag gjort en sväng Pirreli superbike PRO gjort att jag tvingats köra mjukare!!

Kändes bra gött att sätta på beggat race gummi gå ut och känna vilket djävla grepp man har i sådana däck. På något vis känns det väldigt tryggt och enkelt att köra fort när man åkt en stund på gummi som släpper varstans..
 
Nyheter
Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

Back
Top