Kör du skenförsäkrat? *POLL*

*Kör du skenförsäkrat?*

• Antal röstningar
    0
toca1 skrev:
#
Skenförsäkrar du?
#

Ja. Varför inte?

32.000:- /år eller 8.500:-/år.. SVÅR FRÅGA :rofl

8,500/år + möjligen nekad ersättning + anmärkning om försäkringsbedrägeri hos försäkringsbolaget+ parasit på oss andra. SVÅR FRÅGA???

toca1 skrev:
#
Skenförsäkrar du?
#

Ja. Varför inte?

32.000:- /år eller 8.500:-/år.. SVÅR FRÅGA :rofl

Köpa tröja: 400:-
Sno tröja: 0:-

Svår fråga också?
Båda exemplena är omoraliska och egoistiska, och har man inte råd så får man låta bli.

Kay skrev:
Köpa tröja: 400:-
Sno tröja: 0:-

Svår fråga också?
Båda exemplena är omoraliska och egoistiska, och har man inte råd så får man låta bli.

Ingen svår fråga,, klart man ska sno den,, tjänar ju 400 på det ju

twinner skrev:
Det är nog inte omöjligt.Jag bor visseligen inte i en storstad men min flytt från västra stan till östra gjorde ca 2000kr i skillnad då var flytten på ca 1 km.
Är det inte ganska mycket dubbelmoral? Du flyttar och får en försäkring som blir 2KKr lägre == Skriver hojen på farsan och får en 2KKr lägre premie.

Eller varför inte, Man har sin hoj registrerad på en lägre effekt än den verkliga == Betalar för lite i försäkring även då man har en högre effekt i hojen än vad man betalar för :va

GSXR1100R skrev:
Det är ingen skenförsäkring, ditt FB har ju godkänt detta med den dubbla självrisken.

Lite trög eller???

Läs mitt...mitt försäkringsbolag har godkänt vårat sätt också...med alll fakta runt om!!!!

halmstads_kung skrev:
Lite trög eller???

Läs mitt...mitt försäkringsbolag har godkänt vårat sätt också...med alll fakta runt om!!!!
Det är inte så lätt att förstå vad du menar, om mottagaren inte förstår så kan det vara fel på sändaren.

halmstads_kung skrev:
Haha...håller heltochhållet med....fan va alla vill verka duktiga å vissa upp sina bra sidor...Sålänger vi kör som slynor på vägarna(den som inte gjort det ljuger)...så kan det likaväl slynas på papper också!!!

Min står halvförsäkrad på farsan..Försäkringsbolaget godkännt det...2 ggr...

ja enligt er så skenar jag iväg fullständigt...soo be it!
Suck... du vill framstå som en tuff outlaw, men du skenar ju inte ens.

Har bara trafik på mina fordon, annars hade jag inte haft råd. Men givetvis står dom på mej, jag är ju vuxen.. men hade jag hast en 18 årig son med MC så hade den oxå sått på mej, det hade ju varit jag som fått betala ändå, hur skulle han ha råd? Har försäkringsbolagen problem med det så får dom väll låta bli att betal ut nått. Jag tycker det är dom som lurar oss och inte tvärtom, jag tycker det är för jävligt att 18 åringar som har minst inkomst av oss ska betal mest av alla, förr betalade vi alla lite mer lagom mycket så alla kunde ha hoj, finns ju snart bara gamla gubbar som kör hoj ju!! Alla 40+ kunde gott betala 500 extra om året som spons till dom unga, vi har råd. Sen är det ju så att en 18 åring blir oxå äldre och då betalar han ju för sin ungdom, så funkar det ju med annat typ skola och sånt, inte fan ska en 7 åring betala sin skolgång när han är 7!!!! Skitsystem är va det är. Blir ju nästan förbannad fast jag inte är drabbad :-)

Kevorkian skrev:
Nä, skenförsäkring är ett hån mot oss som gör rätt för oss.

Sen får man betala efter den risk man står. Vissa bolag har satt skyhöga premier för att dom inte vill ha sporthojsåkare i beståndet, men faktum kvarstår att det kostar för att folk klotar i parti och minut och cyklar stjäls.

Solidaritet? Försäkringsbolagen bedriver en företagsverksamhet som skall gå runt. That's it. Vill du visa solidaritet mot oss andra så skenförsäkrar du inte.
Bäst att man säger att man håller med om att det är fel att skenförsäkra. MEN alla surrar om att dom som håller på med sånt kostar oss andra. Det kostar ju först när de vurpar, och det är inget som säger att de yngre förarna klotar mer än de äldre. Statistiken säger ju faktiskt att det är de äldre mc-åkarna som orsakar flest olyckor.
Vad jag menar är att riksbedömningen som fb gör är lite sneaktig.
Dom borde lägga av med helförsäkringar helt!! så kanske folk tänker till lite innan dom försöker lyckas med sitt första knäskrap på allmän väg!
Håll er till banan istället !

jag har försäkgrningen på min pappa och får det ganska mycket biligare eftersom att jag är 17 och han är 52! vi boråhh andra sidan i samma hus och självrisken är lika hög vem som helst kör den och det gör jag ;)

tycker att skenförsäkgrinar är dumtsom fan. ärligt talat så tycker jag att försäkgrings bolagen suger kuk med... men med all rätt :)

fezt skrev:
Bäst att man säger att man håller med om att det är fel att skenförsäkra. MEN alla surrar om att dom som håller på med sånt kostar oss andra. Det kostar ju först när de vurpar, och det är inget som säger att de yngre förarna klotar mer än de äldre. Statistiken säger ju faktiskt att det är de äldre mc-åkarna som orsakar flest olyckor.
Vad jag menar är att riksbedömningen som fb gör är lite sneaktig.
Dom borde lägga av med helförsäkringar helt!! så kanske folk tänker till lite innan dom försöker lyckas med sitt första knäskrap på allmän väg!
Håll er till banan istället !

Det är ju inte riktigt det vi diskuterar - huruvida "unga klotar mer än äldre", utan det faktum att skenförsäkrare inte betalar den risk dom står! Gör dom inte det får någon annan betala och det är vi som inte skenar.

ReDan skrev:
Har faktiskt hojjen på pappsen min nu under vintern när den är avställd
och ståendes i hans garage!
På våren köper jag tillbaka hojjen och försäkrar den på mig själ igen!

Detta pga att jag betalade 800 kr i månden i garage försäkring!
Faderskapet betalar 67 kr månaden fast den står på samma ställe?!?!? :4skrika

hur är d me det där??
måste man ha garage försäkring?
jag ska köpa hojj till våren nu.. sen när jag i höst ska ställa av den..
har jag ingen lust att betala garage försäkring för jag tar den risk att den blir snodd i det garage där den står.. om än risken är MKT MKT liten..

går det alltså inte att INTE ha garageförs?

GSXR1100R skrev:
Det är inte så lätt att förstå vad du menar, om mottagaren inte förstår så kan det vara fel på sändaren.

Sant...Inte mycke sömn dom senaste dagarna...

Tuff å tuff...kör inte precis efter kk-boken...men e fortfarnade ett blåbär på allt vad hoj heter...kör säkert tekniskt sätt som en :tuttar

Suck... du vill framstå som en tuff outlaw, men du skenar ju inte ens.

Va!?....bara det jag har fått höra hittills...
Moraliskt e det inte bästa sättet mot kollektivet...Men fortfarande tillåtet av bolaget!

Vi unga...får ju även pröjsa för äldre som klotar...Visst, större risk helt klart när man e ung men betalar också asevärt mer än bengt 50 år...han kommer kanske undan med tot 10000:- vid en krasch när motsvarande för mig skulle bli 100 000:-(självrisk och premie ett år)......bättre å slå ut premien på alla...om man ska vara ett kollektiv...Helt omöjligt men det är väl det som är solidaritet...

halmstads_kung skrev:
Moraliskt e det inte bästa sättet mot kollektivet...Men fortfarande tillåtet av bolaget!

Vi unga...får ju även pröjsa för äldre som klotar...Visst, större risk helt klart när man e ung men betalar också asevärt mer än bengt 50 år...han kommer kanske undan med tot 10000:- vid en krasch när motsvarande för mig skulle bli 100 000:-(självrisk och premie ett år)......bättre å slå ut premien på alla...om man ska vara ett kollektiv...Helt omöjligt men det är väl det som är solidaritet...

En parameter är att om du blir invalid så kostar det FB och samhället mer än om Bengt 50 år blir det.

aGGeLiTO skrev:
hur är d me det där??
måste man ha garage försäkring?
jag ska köpa hojj till våren nu.. sen när jag i höst ska ställa av den..
har jag ingen lust att betala garage försäkring för jag tar den risk att den blir snodd i det garage där den står.. om än risken är MKT MKT liten..

går det alltså inte att INTE ha garageförs?

Det finns inget som säger att du måste ha färsäkring på något som är avställt. Helt upp till dig.

GSXR1100R skrev:
En parameter är att om du blir invalid så kostar det FB och samhället mer än om Bengt 50 år blir det.
Ja men "kungen" har ju frågat sitt fb 2ggr om det är lugnt. Så vad gnäller ni om...!? han har ju inte mörkat ngt för sitt försäkringsbolag och då kan ni ju inte gnälla på honom! :huvet

halmstads_kung skrev:

Bengt 50 som finåker sin custom 2 mil varje söndag med fin fransjacka och enligt statestigen har minimal chans att klota är nog inte intreserad av att bidra till sporthojsåkarna.

Har min hoj trafikförsäkrad och skrotade mycket riktigt hojen i höstas. Men även att det kostar mig ca: 15000:- att laga den så sparar jag ändå ca: 7000-8000:- gentemot om jag skulle helförsäkrat den.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman