toca1 skrev:#
Skenförsäkrar du?
#
Ja. Varför inte?
32.000:- /år eller 8.500:-/år.. SVÅR FRÅGA![]()
8,500/år + möjligen nekad ersättning + anmärkning om försäkringsbedrägeri hos försäkringsbolaget+ parasit på oss andra. SVÅR FRÅGA???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Skenförsäkrar du?
#
Ja. Varför inte?
Skenförsäkrar du?
#
Ja. Varför inte?
Ja det är en svår fråga ....... Har man inte råd så ska man skita i det tycker jag.toca1 skrev:#
Skenförsäkrar du?
#
Ja. Varför inte?
Kay skrev:Köpa tröja: 400:-
Sno tröja: 0:-
Svår fråga också?
Båda exemplena är omoraliska och egoistiska, och har man inte råd så får man låta bli.
Är det inte ganska mycket dubbelmoral? Du flyttar och får en försäkring som blir 2KKr lägre == Skriver hojen på farsan och får en 2KKr lägre premie.twinner skrev:Det är nog inte omöjligt.Jag bor visseligen inte i en storstad men min flytt från västra stan till östra gjorde ca 2000kr i skillnad då var flytten på ca 1 km.
GSXR1100R skrev:Det är ingen skenförsäkring, ditt FB har ju godkänt detta med den dubbla självrisken.
Det är inte så lätt att förstå vad du menar, om mottagaren inte förstår så kan det vara fel på sändaren.halmstads_kung skrev:Lite trög eller???
Läs mitt...mitt försäkringsbolag har godkänt vårat sätt också...med alll fakta runt om!!!!
Suck... du vill framstå som en tuff outlaw, men du skenar ju inte ens.halmstads_kung skrev:Haha...håller heltochhållet med....fan va alla vill verka duktiga å vissa upp sina bra sidor...Sålänger vi kör som slynor på vägarna(den som inte gjort det ljuger)...så kan det likaväl slynas på papper också!!!
Min står halvförsäkrad på farsan..Försäkringsbolaget godkännt det...2 ggr...
ja enligt er så skenar jag iväg fullständigt...soo be it!
Bäst att man säger att man håller med om att det är fel att skenförsäkra. MEN alla surrar om att dom som håller på med sånt kostar oss andra. Det kostar ju först när de vurpar, och det är inget som säger att de yngre förarna klotar mer än de äldre. Statistiken säger ju faktiskt att det är de äldre mc-åkarna som orsakar flest olyckor.Kevorkian skrev:Nä, skenförsäkring är ett hån mot oss som gör rätt för oss.
Sen får man betala efter den risk man står. Vissa bolag har satt skyhöga premier för att dom inte vill ha sporthojsåkare i beståndet, men faktum kvarstår att det kostar för att folk klotar i parti och minut och cyklar stjäls.
Solidaritet? Försäkringsbolagen bedriver en företagsverksamhet som skall gå runt. That's it. Vill du visa solidaritet mot oss andra så skenförsäkrar du inte.
fezt skrev:Bäst att man säger att man håller med om att det är fel att skenförsäkra. MEN alla surrar om att dom som håller på med sånt kostar oss andra. Det kostar ju först när de vurpar, och det är inget som säger att de yngre förarna klotar mer än de äldre. Statistiken säger ju faktiskt att det är de äldre mc-åkarna som orsakar flest olyckor.
Vad jag menar är att riksbedömningen som fb gör är lite sneaktig.
Dom borde lägga av med helförsäkringar helt!! så kanske folk tänker till lite innan dom försöker lyckas med sitt första knäskrap på allmän väg!
Håll er till banan istället !
ReDan skrev:Har faktiskt hojjen på pappsen min nu under vintern när den är avställd
och ståendes i hans garage!
På våren köper jag tillbaka hojjen och försäkrar den på mig själ igen!
Detta pga att jag betalade 800 kr i månden i garage försäkring!
Faderskapet betalar 67 kr månaden fast den står på samma ställe?!?!?![]()
GSXR1100R skrev:Det är inte så lätt att förstå vad du menar, om mottagaren inte förstår så kan det vara fel på sändaren.
Sant...Inte mycke sömn dom senaste dagarna...
Tuff å tuff...kör inte precis efter kk-boken...men e fortfarnade ett blåbär på allt vad hoj heter...kör säkert tekniskt sätt som en![]()
Suck... du vill framstå som en tuff outlaw, men du skenar ju inte ens.
halmstads_kung skrev:Va!?....bara det jag har fått höra hittills...
Moraliskt e det inte bästa sättet mot kollektivet...Men fortfarande tillåtet av bolaget!
Vi unga...får ju även pröjsa för äldre som klotar...Visst, större risk helt klart när man e ung men betalar också asevärt mer än bengt 50 år...han kommer kanske undan med tot 10000:- vid en krasch när motsvarande för mig skulle bli 100 000:-(självrisk och premie ett år)......bättre å slå ut premien på alla...om man ska vara ett kollektiv...Helt omöjligt men det är väl det som är solidaritet...
aGGeLiTO skrev:hur är d me det där??
måste man ha garage försäkring?
jag ska köpa hojj till våren nu.. sen när jag i höst ska ställa av den..
har jag ingen lust att betala garage försäkring för jag tar den risk att den blir snodd i det garage där den står.. om än risken är MKT MKT liten..
går det alltså inte att INTE ha garageförs?
Ja men "kungen" har ju frågat sitt fb 2ggr om det är lugnt. Så vad gnäller ni om...!? han har ju inte mörkat ngt för sitt försäkringsbolag och då kan ni ju inte gnälla på honom!GSXR1100R skrev:En parameter är att om du blir invalid så kostar det FB och samhället mer än om Bengt 50 år blir det.
Bengt 50 som finåker sin custom 2 mil varje söndag med fin fransjacka och enligt statestigen har minimal chans att klota är nog inte intreserad av att bidra till sporthojsåkarna.halmstads_kung skrev:Va!?....bara det jag har fått höra hittills...
Moraliskt e det inte bästa sättet mot kollektivet...Men fortfarande tillåtet av bolaget!
Vi unga...får ju även pröjsa för äldre som klotar...Visst, större risk helt klart när man e ung men betalar också asevärt mer än bengt 50 år...han kommer kanske undan med tot 10000:- vid en krasch när motsvarande för mig skulle bli 100 000:-(självrisk och premie ett år)......bättre å slå ut premien på alla...om man ska vara ett kollektiv...Helt omöjligt men det är väl det som är solidaritet...
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |