Kör du med miniskylt?

mattsvatt

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
Gsxr 1100
Tjena
Funderar på att skaffa miniskylt till biken, skulle gärna vilja höra om Ni därute med små skyltar har problem med ombesiktningar och böter?

Det är ju lika mycket böter att köra utan som med en skylt
som ej är gjort av VV. Man kan ju sätta på den när man är ute
och brummar med tanten, men när tanten hoppar av så är det
bara att rycka skylten!
Dom är ju så förjävliga fula!!

Tjena
Funderar på att skaffa miniskylt till biken, skulle gärna vilja höra om Ni därute med små skyltar har problem med ombesiktningar och böter?

Förra året hade poliserna i skåne höga ambitioner vad det gäller att bötfälla mc-åkare med felaktig reg-skylt. Undrar vad polisen kommer att högprioritera i år? Ve o fasa om det skulle handla om att jaga grövre brottslingar än oss hojåkare, det vore väl att missrikta rättvisan alldeles galet :va

Oj, hehe..original är de visst 19x16! Har hittat 13x10 men är som sagt lite osäker på vad man får för reaktion från harry, orkar inte med massa bök allså!
Grejen är ju att man ska få vara ifred ju, annars kan man lika köra utan =)

Jeg tror risken är betydligt mindre om man iaf har en skylt monterad även om den är mindre. Lättare att snuten inte tänker på den eller inte orkar bry sig.
Har alltid kört med en miniskylt och det har funkat bra.

2829438 Onödiga pengar att köpa en, jag scannade in orginalskylten, minskade storleken till miniskyltsstorlek i datorn, skrev ut ett par stycken & laminerade dem. Ett ex på hojen & några i reserv.
Jo, jag borde såklart köpt scanner och laminat-maskin istället för att lägga ca 300kr på en färdig skylt.. dumma jag!

Hade miniskylt förut men skruvade dit original för nån vecka sedan. 400:- kunde jag riskera men 1500:- känns inte skylten värd.

Det kommer kosta dej 1500:- i böter + att du måste sätta på orginalskylten, miniskyltar, skylt i hjulhus eller uppvikt... tror dom kommer va stenhårda på d i år eftersom böterna blivit så höga o så många börjat med miniskyltar till snutens förtret..
Sååå skippa skylten helt eftersom d e klart snyggast o kör ifrån dom istället!!:tummenupp

Nån som vet om det är tillåtet att skära i orginalplåten och på så sätt göra skylten mindre??:tuttar

Det är ju fortfarande VV som tillverkat den,även om jag modifierat den något..:)

Jo, jag borde såklart köpt scanner och laminat-maskin istället för att lägga ca 300kr på en färdig skylt.. dumma jag!

Sorry...inte så jag menade. Men om man har tillgång till scanner, skrivare & lamineringsmaskin så är det rätt snabbt fixat. Mest så jag menade.

Jag har filat ner så mkt det går på min ena hoj, har kört i flera år med den och besiktat med den och det har inte vart några probs över huvudtaget...därför tänker jag att det borde kunna gå och minska en bit till=)

polaren köpte ny hoj och på den satt det en miniskylt men denna var gjort i alu och med upphöjda bokstäver/siffror, vet nån vart man köpern denna modell? Den va riktigt seriös det ända som fattades va vv i reflexen..

Tar man bort all onödig plast omkring skylten så känns den inte så stor längre... Tycker jag i alla fall... :)

Blev stoppad i slutet på förra säsongen för diverse saker och då fick jag för skylten för det kom vi fram till var billigast så just då var det ju bra att den satt på fel plats men nu är det för dyrt att få på näsan för det. Tycker jag alltså :fakta

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman