Kör du med miniskylt?

Här hemma hos den lokala screengruppen får man ge en hundring för en miniskylt:tummenupp

Men jag undrar om polisen kan ge böter när man står stilla med hojen?

Ska köra med miniskylt i sommar.
Om polisen vill stoppa mig äre nog inte för skylten :D

polaren köpte ny hoj och på den satt det en miniskylt men denna var gjort i alu och med upphöjda bokstäver/siffror, vet nån vart man köpern denna modell? Den va riktigt seriös det ända som fattades va vv i reflexen..
Art Invest HB
Sävstigen 1
442 35 KUNGÄLV
Tel: 0303-23 06 38
Fax: 0303-100 38
Mobil: 0709-13 65 89
E-post: artinvest@telia.com

Ja kör me mini, o har gjort det ett tag utan att någon brytt sig.:)

ppppppdv7.jpg

Förra året hade poliserna i skåne höga ambitioner vad det gäller att bötfälla mc-åkare med felaktig reg-skylt. Undrar vad polisen kommer att högprioritera i år? Ve o fasa om det skulle handla om att jaga grövre brottslingar än oss hojåkare, det vore väl att missrikta rättvisan alldeles galet :va

kommer att prioriteras enligt en av de jag pratatat med, lättförtjänta pengar rakt in i kassan, gäller allt i trafiken som de kommer åt. Liten skylt=ingen skylt. Fattar inte riktigt varför be om problem, ful skylt som original ?? ta bort den helt då...

Vem bryr sig egentligen i hur liten en skylt ska vara, samma personer som har liten *** ??

Men jag undrar om polisen kan ge böter när man står stilla med hojen?

Ja. :gnissla

Last edited:

Nej, Inte om dom aldrig sett dig åka med den. Om du har orginal skylten på och sedan skruvar dit miniskylten på korvmojjen kan ju ingen säga något. Dom är ju till för att ha på utställning och liknande..
Eller har ja fel? Va ska man annars med dom till om man inte ens får ha hojjen stilla ståendes med miniskylt?:va

Kör man vetigt så bryr sig farbror blå inte om att man har miniskylt.
Om dom är någorlunda normala i huvudet.
Kör man utan så ber man om problem.
Kör man som ett rövhål tar dom en för allt dom kan hitta.

Detta gäller normalt navlade konstaplar.
Nyutexaminerade fascistämnen utan livserfarenhet tror fortfarande att alla lagar skall följas.
Har originalskylt, men nerslipad i kantena (svarta bården kvar) och en liten nerfräsning för baklyset.
Besiktigad med denna.
Stoppad i rutinkontroll.
Inga synpunkter.
Hade behövt göra den lite mindre, men då börjar det se konstigt ut.
Blir nog en miniskylt i alu av "stora minimodellen".

Orka hålla på med miniskyltar och posörblås, i Skåne är det iaf bara en tidsfråga innan Haffa tar in dig samt ger dig feta böter och ev ombesiktning.

Haffa har stort pådrag varje vår runt flygrakan och andra poulära hojställen, jag förstår inte dom som betalar 300:- för en miniskylt för att sedan riskera 1500:- i böter samt en massa strul.

Lägg pengarna på däck och bensin istället:yoparty

Fick inbetalningskort på 500 förra året för hemgjord skylt och då körde jag så lagligt att man skämdes. Visade sig att de hade sånadäringana aspiranter ute i bilarna och bängen var en överspänd typ som bara måste visa sig på styva linan inför aspiranten i baksätet. Har orginalskylten popnitad under skärmen nu.

Fick inbetalningskort på 500 förra året för hemgjord skylt och då körde jag så lagligt att man skämdes. Visade sig att de hade sånadäringana aspiranter ute i bilarna och bängen var en överspänd typ som bara måste visa sig på styva linan inför aspiranten i baksätet. Har orginalskylten popnitad under skärmen nu.

Du tror inte att du riskerar något för att skylten inte är tillräckligt synlig?

Själv har jag både kört och besiktigat (dock med påpekande) i tre år med hemmagjord skylt utan problem med snuten.

Jag tror att det har avgörande betydelse att kylten ser "originallik" ut samt att man har ett ödmjukt sätt när man stoppas (utan att veta hur ni har uppträtt i samband med böter).

Såhär såg skylten ut:
SANY0241mindre.JPG

Nu är maskinen såld och jag slipper fundera så mycket på det, åtminstone tills nästa maskin hamnar i garaget...

Fick inbetalningskort på 500 förra året för hemgjord skylt.

500? Känns som om det är olika hela tiden... :confused:
Är väl numer 1500 för felplacerad skylt så att du har din popnitad i skärmen hjälper ju föga. Beror ju dock på hur du satt den så klart, tog för givet att den satt långt in... :pannkyss

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back