Köpte första cykeln idag

Waiden skrev:
Undersökte det gruvligt innan jag köpte den i min tur. Ringde runt till halva Sverige (däribland Suzuki Sverige, som inte hade nån koll på det själva, märkligt nog :mad: )


Dom vet men. Dom bryr sig inte :fakta
Jag gillar dom inte.


Förövrigt en bra första hoj Jonte.
 
Precis du ska kolla kamkedje sträckaren och sedan så ska du vara med då han startar hojjen kall..... lyssna på motor ljudet vid kallstartningen, sist men inte minst så ska du kolla motor ljudet vid varning 4000-4500 varv och ligg där omkring en 10sekunder....
Lovar att det kan bli riktigt dyrt om du inte kollar detta.....
Dessa tipsen har jag fått av Peter på Alviks-mc i Sundsvall och han är klassad bland de bästa mekarna i sverige.....
 
Jonte VSB R-T skrev:
310943 På nått sätt får jag nog ångra att jag köpte mickes ostbåge men det blir nog inte hans fel.

Var grymt när att bli av med lappen igår. Innan jag fått den. Övningskörde själv med bara hjälm inga hanskar eller nått dumt. Ser en blå bil och två cyklar. Polisen vädrar rädsla. Jag får grönt innan dem och är borta innan de hitter säga "kafferast". Nu får den stå till jag har lappen. Har dock abstinens.

p.s Ska den vara svår att hålla ner vid fullt pådrag när man passerar 10 000. Grymt omtäckt när man är ny och tror man måste rycka upp. Blev så skraj förstö gången att jag nita och mosa pungen. Man är ju inte bäst från början. media kommer säkert hitta detta om några år när jag är proffs...

Det där med pungen känner jag igen, Fy fan vad ont det gör
 
Mjölnaren75 skrev:
2582024 Det där med pungen känner jag igen, Fy fan vad ont det gör

Hehe, här lyfter vi flera år gamla trådar..
Har du som jag lite att göra på jobbet, så du läser igenom ALLT som skrivs?
 
Lam-Kaka skrev:
2582040 Endast 08or lyckas med såna här trådlyft :huvet


Grattis du har just lyckats med årets hittills mest nödvändiga inlägg på sporthoj.com en tröja kommer på posten :pannkyss om ingen annan lyckas med ett om möjligt bättre inlägg.

/Oskar
 
fan ja har haft 2 samtal på hela dagen *jobbar som IT-Support* ska skriva lite FAQ frågor å grejer som ingår i jobbet men ja har haft de klart sen 2veckor tillbaka... ja sitter seriöst å pendlar 15mil om dagen fram å tillbaka för att sitta å surfa... för nu är de sten dött asså..
 
Last edited:
wdac skrev:
2582064 fan ja har haft 2 samtal på hela dagen *jobbar som IT-Support* ska skriva lite FAQ frågor å grejer som ingår i jobbet men ja har haft de klart sen 2veckor tillbaka... ja sitter seriöst å pendlar 15mil om dagen fram å tillbaka för att sitta å surfa... för nu är de sten dött asså..

IT support? Du råkar inte sitta på Atea/HP? Isåfall vill jag ha min dator NU!!!! :)

//Abbe
 
Abbe skrev:
2582073 IT support? Du råkar inte sitta på Atea/HP? Isåfall vill jag ha min dator NU!!!! :)

//Abbe
nä tyvär om ja hade gjort de så skulle du få e ny tillbaka på garantin ;)

skriv SH.com nästa gång så får vi se om de finns någon SHare som jobbar där kanske de går lite fortare? :)

ja sitter på ett företag som heter Roch Diagnostics, vi har programvaror och maskiner för sjukvården :)
 
Kalashoj, grattis. :) :tummenupp Har haft både -98 och -99.
 
fazerfun skrev:
2582180 Kalashoj, grattis. :) :tummenupp Har haft både -98 och -99.


Som de flesta redan insett är tråden ett gäng år gammal. Men om ni vill veta hur det gick så kommer här en kort historia.

Körkortet dröjde så hojen kördes först lagligt på våren. Knäskrap kom första dan med körkortet och första vurpan dröjde till tredje dagen. Jag insåg efter att fårr skäll här på SH att jag skulle prova bana. Det var grymt kul men det blev inget mer det året. Gsxr:en såldes i november för ca 30k oreparerad. Jag köpte R6-04 och tänkte prova lite mer bana. Det resulterade i att jag körde nån tävling och på den vägen är det.

Hojart som hunnits med än så länge.

GSXR750-98
R6-04
TT600-90
R6-05
Wr450f-05

Nu är jag utan och väntar på att hitta nån R1:a och kanske en YZ450.

Ja denna tråden var en start på en rolig och förhoppningsvis lång hobby!

Men jag är också nyfiken på hur du hitta tråden? Och missa infon som står under mitt nick.

Ha det bra!
 
R1Monstret skrev:
2582039 Hehe, här lyfter vi flera år gamla trådar..
Har du som jag lite att göra på jobbet, så du läser igenom ALLT som skrivs?

Ja faktiskt så är det väldigt lungt på jobbet för tillfället.
Börjar redan få ångest över att det nu är slutkört för i år och att snön faller (TERROR)

Lam-Kaka skrev:
2582040 Endast 08or lyckas med såna här trådlyft :huvet

Jag satt och sökte på knack i motorn tror jag när jag stötte på inlägget.

:gnissla
 
Last edited:
Jag köpte Gixxern av Jonte för 30 pannor, bytte olja och filter, brassade bana och slangade hejvilt, sålde den vidare till någon från Norrland för 30 pannor:tummenupp

Edit: Det är gixxern ni ser på avataren:hojraket
 
Jonte VSB R-T skrev:
300280 Ja det blev en Gsxr750 98. Kanske startar högt men va fan. Då kanske jag behåller den istället för att byta hela tiden som jag gör med bilar.
ALLA förutom polarna tycker jag är dum i huvudet. "så många gånger du åkt av med bil hur länge lever du då?" typ. Men men.

Bra båge eller? :squid


tjo jonte ska du köra gata ?


jaja såg nu att tråden va skit gammal /skit i allt jag skriver:D
 
Last edited:
Nu är jag utan och väntar på att hitta nån R1:a och kanske en YZ450.


Tjena grabben! Kul att det kom upp en tråd ifrån början av din karriär. Köp min R1a!!! :squid HA DET!
 
vi vill veta mer om gixxern.
hur har han det där han är nu? får han ordentligt med mat?
:corn
/z
 
nypan skrev:
2587113

Tjena grabben! Kul att det kom upp en tråd ifrån början av din karriär. Köp min R1a!!! :squid HA DET!


Jag har nog redan köpt hoj. Det vart en nyare än din. Öl ikväll?

vtwin skrev:
2587060 Jag köpte Gixxern av Jonte för 30 pannor, bytte olja och filter, brassade bana och slangade hejvilt, sålde den vidare till någon från Norrland för 30 pannor:tummenupp

Edit: Det är gixxern ni ser på avataren:hojraket

Bromsbelägg bytte du väl också? Sen fick du väl plasta ihop lyset?
 
Last edited:
Bromsbelägg bytte du väl också? Sen fick du väl plasta ihop lyset?[/QUOTE]

Sant, bytte fram. Lyset fick en omgång med epoxy:D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top