Köpte en hoj idag, men ändå inte

BMW R90s skrev:
Mitt råd köp begnat, svider inte så mycket
när du gjort den första obligatoriska vurpan :huvet

Första vurpan? Man ska vurpa ;)
 
unlock26 skrev:
Gör inte bara så här det första du gör när du får den :hihi
http://www.big-boys.com/articles/fastbikecrash.html :tungan

Vilken j***a sopa.
4.gif
 
BMW R90s skrev:
Har du provkört olika hojar innan du bestämnde dig för SV:n? Köpa nytt och sedan byta efter ett år blir dyyrt!
Eftersom det är din första hoj så kommer dina
erfarenheter av hojåkning vara helt annorlunda efter
en säsong. Mitt råd köp begnat, svider inte så mycket
när du gjort den första obligatoriska vurpan :huvet

Nej, har provat ganska få hojar som den nybörjare man är, så det är mycket möjligt att det finns något som passar mig "bättre". Men den insikten kommer inte att komma förrän efter minst en säsong med SV'n, precis som du påpekar.

Nåväl, jag ska nog ta några djupa andetag, lugna mig lite och försöka styra undan den här "köp hoj NU!"-känslan som infunnit sig. Att vara styrd av känslor istället för förnuft kan aldrig vara bra. :)
 
gibbles skrev:
Nåväl, jag ska nog ta några djupa andetag, lugna mig lite och försöka styra undan den här "köp hoj NU!"-känslan som infunnit sig. Att vara styrd av känslor istället för förnuft kan aldrig vara bra. :)

Känslor är bra, MC är ganska oförnuftigt öht. :3freak
fast försök hålla dig kall nog för att göra en bra affär,
Och provkör lr åtminstone torrbryt några så att det
känns rätt ekonomiskt, ergonomiskt och estetiskt

En polare på Örnäset har en Bandit 600 till rätt kurs
(om han inte ångrat sig). Smart köp som förstahoj
fast det är en symaskinsmotor på den :hihi
 
Last edited:
gibbles skrev:
Tack för svaren!

Ni har fått mig att börja snegla lite mer åt beg-hållet iaf. Men han som säljer den i GBG skulle sälja den "åt en kompis" (skumt?). I övrigt fanns där inget att anmärka på enligt säljaren, "som ny".
Kan åka och kolla på den om du vill!!

Annars kolla www.mc-kompaniet.se bra priser!!!
SV 650S -05:a 63.900:- :tummenupp
 
Mitt råd, köp det du egentligen vill ha, ta inga kompromisser!
 
Vill du inte ha en gul hoj (och det vill man ju inte.... :rolleyes: ) så ska du självfallet inte fullfölja köpet! Det finns ju massor av fina begade SV...varför nöja sig med något som inte är 100%??
 
SV:n är en jävligt schysst hoj. Har själv varit spekulant på en parallellimporterad ett par gånger, dock så fick jag en liten transfusion till ekonomin som gjorde att jag kunde köpa "drömhojen" istället.

Nåväl, vad jag ville komma till var att under tiden jag jagade en litet billigare hoj så dök det upp en del alternativ som kanske kan vara intressanta:

Yamaha TRX850 - lite udda hoj (för att vara japanare) med gott ljud och karaktär, du kan hitta schyssta ex för under 40.000:-

Honda VTR1000F - Mer pulver, bra försäkring med IF, trevlig motor som dock drar brutalt med soppa.

Men om valet står bland olika SV så skulle jag satsa på en parallellimporterad -04 eller -05, i den färg du vill ha. :tummenupp
 
xyx skrev:
SV:n är en jävligt schysst hoj. Har själv varit spekulant på en parallellimporterad ett par gånger, dock så fick jag en liten transfusion till ekonomin som gjorde att jag kunde köpa "drömhojen" istället.

Nåväl, vad jag ville komma till var att under tiden jag jagade en litet billigare hoj så dök det upp en del alternativ som kanske kan vara intressanta:

Yamaha TRX850 - lite udda hoj (för att vara japanare) med gott ljud och karaktär, du kan hitta schyssta ex för under 40.000:-

Honda VTR1000F - Mer pulver, bra försäkring med IF, trevlig motor som dock drar brutalt med soppa.

En kompis har en TRX850, och den är inte alls dum. Gott ljud också, även med endast (borrade) originalblås. Står en röd TRX850 på Yamahacenter här i Luleå, men den har gått ganska långt och så är dom lite väl dyra på den. Har inte provat pruta nåt på den dock.

Om inte annat är de såpass trevliga på Yamahacenter så bara det är nästan skäl nog att handla hoj där. (Handlade all utrustning där nyligen...)

xyx skrev:
Men om valet står bland olika SV så skulle jag satsa på en parallellimporterad -04 eller -05, i den färg du vill ha. :tummenupp

Hehe, många som tycker parallellimport. Har pratat med MC-Kompaniet i telefon några gånger och de verkar vettiga att ha göra med. Dock, 63,500 + cirkus 1,500 i frakt = 65,400. Då fattas 4,600kr till en likadan här i stan, med garantiservice på orten.

Tack för alla tips! Jag är fortfarande förvirrad :confused:, men icke desto mindre tacksam.
 
gibbles skrev:
Hehe, många som tycker parallellimport. Har pratat med MC-Kompaniet i telefon några gånger och de verkar vettiga att ha göra med. Dock, 63,500 + cirkus 1,500 i frakt = 65,400. Då fattas 4,600kr till en likadan här i stan, med garantiservice på orten.

Tack för alla tips! Jag är fortfarande förvirrad :confused:, men icke desto mindre tacksam.

Du får flytta neråt! :hihi
 
gibbles skrev:
Efter snart ett års blocketsurfande efter en lämplig SV650S skrev jag idag på och skakade hand på en sprillans '04 på Bike City här i Luleå. Helst hade jag velat ha en kopparfärgad (fanns bara '03 tror jag), eller en blå, men efter koll med Suzuki sverige (KGK?) framkom att endast svarta och gula '04or gick att uppbringa. Nåväl, svart är diskret och fint.

Jag försökte efter bästa förmåga dölja euforin över hojköpet (jo, det skulle bli min första) när jag återvände till jobbet, men förväntansfull var jag. Leverans skulle ske nästa vecka.

En knapp timme senare ringer så säljaren och säger att de gjort ett misstag på Suzuki sverige, det finns bara gula '04or kvar. Pga. denna miss är de dock villiga att gå ned ytterligare någon tusenlapp i pris. DAMN! :huvet

Okej, köper man beg'at har man inte möjlighet att välja färg, men köper man nytt så ska man ju köpa det man verkligen vill ha. Och en gul var jag inte så sugen på... så alternativen är nu:

* Köpa den gula till ett "bra" pris och lacka i annan färg efter första vurpan.
+ Ekonomiskt fördelaktigt
- Gult är f... (duckar). Nåväl, smaken är som baken iaf.

* Vrida det sista ur spargrisen, leva på nudlar hela maj månad och köpa en ny blå '05 istället.
+ Det är en '05, med svart ram (snyggt eller inte, det är iaf. årets modell)
- Mindre ekonomiskt fördelaktigt (även om jag fått ett ganska ok pris på en '05)

* Köpa en ny parallellimporterad '05
+ Ekonomiskt fördelaktigt
- Det är väl sisådär med garantin. Det är lååååångt till service. (Bor i Luleå som sagt.)

* Köpa en begagnad, '03 eller nyare
+ Mest ekonomiskt fördelaktigt
- Den är begagnad, med allt vad det innebär
- Finns inga att uppbringa i norra sverige. Finns en vacker kopparfärgad i GBG på blocket, men det är 120 mil att åka, enkel väg.
(Om någon i väster- eller norrbotten har en (ogul) SV650S, 2003 eller nyare, till salu, skicka PM!!)


Nåväl, hursomhelst sitter jag här och våndas (över mina lyxproblem?). Hur skulle du gjort?

Åk till Göteborg, köp den kopparfärgade. Gå på Liseberg och njut o va gla.
 
xyx skrev:
Actionsports har -04or för 59900:- annars.

...och -05'or för 61900:- såg jag precis. Billigt, jajamensan. De har sänkt priset nångång här i vår, för sist jag kollade där var där samma pris som på MC-Kompaniet, dvs 63900:-.

Ligger lite närmare Stockholm också, så då kan man flyga ner och köra upp. Hmm... :gnissla
 
MC-Kompaniet har ju faktiskt en "lokal" återförsäljare, MC-Xpress utanför Norrfjärden i Piteå, med service och allt :tummenupp
 
gthyni skrev:
Känslor är bra, MC är ganska oförnuftigt öht. :3freak
fast försök hålla dig kall nog för att göra en bra affär,
Och provkör lr åtminstone torrbryt några så att det
känns rätt ekonomiskt, ergonomiskt och estetiskt

En polare på Örnäset har en Bandit 600 till rätt kurs
(om han inte ångrat sig). Smart köp som förstahoj
fast det är en symaskinsmotor på den :hihi
Köp en Bandit 1200 istället så slipper Du byta hoj om ett år, dvs när Du vill ha mer pulver mellan benen :banana
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top