Köpte en hoj idag, men ändå inte

Bandit1200 skrev:
Åk till Göteborg, köp den kopparfärgade. Gå på Liseberg och njut o va gla.

Och ha 140 underbara mil på Dig att lära känna hojen

Niklasinorr skrev:
MC-Kompaniet har ju faktiskt en "lokal" återförsäljare, MC-Xpress utanför Norrfjärden i Piteå, med service och allt :tummenupp

Aha, DET var bra information! :tummenupp

Nu blev parallellimport helt plötsligt ett lika smidigt alternativ.

Undra bara varför de inte sade något om det de gånger jag ringt MC-Kompaniet.

Goose skrev:
Köp en Bandit 1200 istället så slipper Du byta hoj om ett år, dvs när Du vill ha mer pulver mellan benen :banana

Har man pulver mellan benen behöver man ingen jättemotor :7peta

:hihi

För att strö lite salt i såren så kan jag säga att jag köpte den sista svarta 04:an i lördags. ;)

Men en polare har varit i kontakt med Bike i Trollhättan och han sa att de hade en svart 04a kvar. Långt att åka för dig iofs.

gibbles skrev:
Det var ju min! Lämna genast tillbaks den! :hördu

Säljaren sa att han hade reserverat men inte tagit hem den sista svarta 04:an på huvudlagret så förmodligen fanns den väl fortfarande kvar på lagersaldot. Var kanske därför de trodde att det fanns en kvar.

Gissa vad #1: Försäkringspremien är lika vidrigt hög för både SV650S och SV1000S. (Skiljer inte mycket hos något av bolagen. Har dubbelkollat med alla utom Folksam som jag inte kom fram till idag när jag försökte).

Gissa vad #2: Har en (kopparfärgad, no less) SV1000S -03, 400mil på lut, för samma peng som en SV650S -04, 0mil.

Nu är jag fantastiskt sugen på storebror SV. Trodde inte det skulle skilja så lite i försäkring.

Nothing beats cubic inches, eller? Är en litershoj alltför olämplig som förstahoj?

1. Köp en 1000!
2. Handla omgående!
3. om du ska vela så har snart hela säsongen gott...
4. ångrar du dig sälj och köp nåtta annat!
5. Punkt slut.

gibbles skrev:
Gissa vad #1: Försäkringspremien är lika vidrigt hög för både SV650S och SV1000S. (Skiljer inte mycket hos något av bolagen. Har dubbelkollat med alla utom Folksam som jag inte kom fram till idag när jag försökte).

Gissa vad #2: Har en (kopparfärgad, no less) SV1000S -03, 400mil på lut, för samma peng som en SV650S -04, 0mil.

Nu är jag fantastiskt sugen på storebror SV. Trodde inte det skulle skilja så lite i försäkring.

Nothing beats cubic inches, eller? Är en litershoj alltför olämplig som förstahoj?

Jaja, det må vara hur det vill med den saken. Nu har jag iaf. ringt och bokat SV1000S'en. Hämtar den på tisdag om vädret är rätt. Kan återkomma med bilder på den då.

För övrigt känns det såhär nu: :banana :Rockbanan

Honda VTR då?
5200:- helförsäkring helår med Honda Märkesförsäkring.

Mycket trevlig hoj!

//Anders.

gibbles skrev:
Jaja, det må vara hur det vill med den saken. Nu har jag iaf. ringt och bokat SV1000S'en. Hämtar den på tisdag om vädret är rätt. Kan återkomma med bilder på den då.

För övrigt känns det såhär nu: :banana :Rockbanan
Men du, Mc-Kompaniet tar in en skitsnygg modell av SV1000S -05. En blå/vit med helkåpa. :tummenupp
sv1000sz.jpg

Esquire skrev:
Men du, Mc-Kompaniet tar in en skitsnygg modell av SV1000S -05. En blå/vit med helkåpa. :tummenupp

Jo, jag har sett den där. Den är snygg. Helt klart. SV med helkåpa, mmm... menmen. Nu blir det pengar över till annat. (Försäkring, t.ex... ehm.)

Du måste ju skämta :va
Skiljer inte försäkringen mycket mellan
SV 650 klass 5 och SV 1000 klass 7??
Låter ju otroligt eller?

.

xrperra skrev:
Du måste ju skämta :va
Skiljer inte försäkringen mycket mellan
SV 650 klass 5 och SV 1000 klass 7??
Låter ju otroligt eller?

.

Tyckte också det. Tydligen går de efter tre kriterier; hur gammal hojen är, hur länge man haft A-kort och försäkringsklass. Och säkert en hel del statistik också.

Antar att det faktum att jag tog A-kortet i höstas samt att hojen/arna är såpass nya (-04 i 650-fallet och -03 i 1000-fallet) inverkar mer än försäkringsklass. Kanske blir billigare när jag fyller 30 om två år. Man kan ju hoppas iaf. Nån fördel med att bli gammal ska man väl ha.

Har som sagt dubbelkollat med försäkringsbolagen med lite olika reg-nummer, och det var entydigt väldigt lika (höga) premier. Billigast var IF, med 2020kr i månaden. (1828kr för 650n, också billigast). Nån måste ju betala för alla kåpor som vurpas sönder. Synd bara att det skulle bli jag. :lol

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT