Tja..upp mot 70 och + på det hoppas jag!...SnorgärsarDet är ungt. Här är väl majoriteten mellan 40 och 70... får man känslan av iaf.
Moderator, vad är medelåldern på sporthoj? ?

Grattis till kortet!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tja..upp mot 70 och + på det hoppas jag!...SnorgärsarDet är ungt. Här är väl majoriteten mellan 40 och 70... får man känslan av iaf.
Ja, man borde framför allt märka att hjulet inte börjar kasa utan man får noll bromsverkan istället. Sen hur subtilt ABSen går in är väl en annan femma.Men någon som helst funktion måste man väl ändå erhålla vid en pallnit på grus??
Något litet knyck i pedalen eller handtaget?
Ett ABS-system brukar väl ändå vara av karaktären "funkar - funkar inte", det vill säga "funkar halvbra" är väl inte aktuellt?
Jag har problem med en advokatbyrå, de svarar emot på allt och förnekarJag vet nu iaf vem jag ska anlita när jag har en konflikt.
Det torde ligga runt 45-50 typ, jag bidrar i alla fall med att öka på medelvärdetDet är ungt. Här är väl majoriteten mellan 40 och 70... får man känslan av iaf.
Hade gärna men vågar inte för abs-en.Nästa vecka?
Du har ju kort nu, ut och pallnita, svårare än så är det ju inte.![]()
Jag fick inte ens göra en vanlig vändning. Blev landsvägmed skymda utfarter för mig. Han ville väl verkligen vara säker på att jag inte kommer köra över något barn.Motherofgod, du behövde inte göra "garagevändningen" va?
Den tog de väl bort? Inte helt lätt för alla.
Hahaha, ja det var min kollegas teori också.Grattis men han hade nog läst tråden och insåg att det var enklare eller rent sagt "billigt" att bara godkänna dig
Jag vet nu iaf vem jag ska anlita när jag har en konflikt.
Det spelar väl ingen roll? Hitta en raka, håll 90 eller så och bromsa det du har. Funkar inte ABSen så glider du rakt fram med låst hjul, släpper, växlar ner och kör vidare, funkar ABSen så pulserar handtaget, hjulet låser inte, du släpper bromsen, växlar ner och kör vidare. Har du lite mer kulor så gör du det i 90 i en böj på en grusväg, men jag hade nog börjat med en asfalterad raksträcka.Hade gärna men vågar inte för abs-en.
Voltar man inte?Det spelar väl ingen roll? Hitta en raka, håll 90 eller så och bromsa det du har. Funkar inte ABSen så glider du rakt fram med låst hjul, släpper, växlar ner och kör vidare, funkar ABSen så pulserar handtaget, hjulet låser inte, du släpper bromsen, växlar ner och kör vidare. Har du lite mer kulor så gör du det i 90 i en böj på en grusväg, men jag hade nog börjat med en asfalterad raksträcka.
Ja, alltså, kör du fältsits och hänger i styret så finns väl risken, men sjunker man ner med arslet i sadeln och bromsar mjukt men hårt med rätt teknik så reser sig inte hojen.Voltar man inte?
Det är mest när man pallnitar frambroms i lägre hastigheter.Voltar man inte?
Man vinner väldigt mycket på att träna på att bromsa hårt med en arm på styret, eller att aktivt dingla med armbågarna, både när man bromsar och när man kör i största allmänhet.Det är mest när man pallnitar frambroms i lägre hastigheter.
Men, man ska inte pallnita bromsarna på en MC öht, utan progressivt öka trycket so hojen kan sätta sig ordentligt och så att man kan maximera bromsverkan. Och har man vettiga däck får man bromsa jävligt hårt med frambromsen innan det börjar hända något oönskat. Och bromsar man progressivt så lyfter bakhjulet helt odramatiskt och man behöver bara lätta lite på bromstrycket för att sätta ner hjulet igen.
Förutom att applicera bromstryck progressivt ska du ha avslappnade armar, under inga omständigheter ska du ha styva armar när du bromsar. Du ska istället använda benen att hålla dig i tanken med och hålla upp överkroppen med ryggmusklerna.
Jo, på hojar som det inte går att hålla sig i tanken brukar jag bara trycka upp skrevet mot tanken om jag måste bromsa hårt, det är inte lika trevligt som att göra rätt, men det är trevligare än att hålla sig i styret.Man vinner väldigt mycket på att träna på att bromsa hårt med en arm på styret, eller att aktivt dingla med armbågarna, både när man bromsar och när man kör i största allmänhet.
Med det sagt så är det ohyggligt mycket lättare att hålla fast sig på en sporthoj än på tex en gammal CB, sportisarna är ju gjorda för att man ska kunna köra mer aktivt, och bromsa hårdare.
Nä, åtminstone inte om du testar ABS:en på bakhjulet.Voltar man inte?
ja nu tycker jag inte ni ska lura ostbågen att nita framhjulet i 90 knyck.
Först får han lära att köra mc.
Jag kan bromsa så som ni säger, men jag har ju oxå kört hoj sen urskogen var ungskog o så jag lite störd i huvedet
Vid uppkörning ska man bromsa så hårt man kan utan att trigga ABS och så ska tydligen bakhjulet vara kvar på marken.det skilnad på att bromsa o nita
Då hade alla hojar ABS...jaha så var det inte på hedenhös tid. då var man glad bara man fick stop på skitet![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |