Köpte däck billigt till min Gixxer 1000 från www.mcdackonline.com....tror jag!?

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Hoj
Byter ofta :)
Som rubriken säger så har jag förmodligen köpt däck bak+fram billigt........billigare än så här kan det väl inte bli eller vad säger Ni?

DÄCK Bridgestone BT021
FRAM Däckstorlek : 120 / 70 ZR17 W PRIS = 1 124 SEK
BAK Däckstorlek 190/50 ZR17 TL 73W PRIS = 1 573 SEK
SUMMA: 2 697 SEK
(Priserna är inkl. moms+frakt)

Som rubriken säger så har jag förmodligen köpt däck bak+fram billigt........billigare än så här kan det väl inte bli eller vad säger Ni?

DÄCK Bridgestone BT021

Finns en sida som är något billigare som heter något med r i början. Men mcdackonline är jätte bra:)

fick ett pris av en firma på Michellin power. fram + bak,, 3115kr, moterat på fälg.. tyckte det lät bra .. eller?

däckonline.se är mindre bra däck! dem är Asien tillverkade, håller inte lika bra i vårat klimat här i Europa som de däck som är just Europa tillverkade....lägger hellre ett par hundringar extra och vet att jag får ett shysst däck! det är viktigt med bra däck!

däckonline.se är mindre bra däck! dem är Asien tillverkade, håller inte lika bra i vårat klimat här i Europa som de däck som är just Europa tillverkade....lägger hellre ett par hundringar extra och vet att jag får ett shysst däck! det är viktigt med bra däck!

Que :va

Säg att du skämtar Maackan, annars förklara vad du menar?
Vad menar du med: "mindre bra däck"...."håller inte lika bra i våra klimat"

Fårstår inte vad som skulle göra att ett däck inte "håller" p g a skillnaden på Sveriges klimat respektive Asiens klimat; jag kör på våren-sommaren-hösten då temperaturen är +5 till +35 gr.C.

Det hade varit billigare att köpa ett nytt set BT015 av mig för 2200kr... ;)

Que :va

Säg att du skämtar Maackan, annars förklara vad du menar?
Vad menar du med: "mindre bra däck"...."håller inte lika bra i våra klimat"

Fårstår inte vad som skulle göra att ett däck inte "håller" p g a skillnaden på Sveriges klimat respektive Asiens klimat; jag kör på våren-sommaren-hösten då temperaturen är +5 till +35 gr.C.[/QUOT

Det man säger när det gäller Asientillverkade däck..är att den del som är dyr..en viss gummiblandning...har dessa däck väldigt lite av..därav blir kvaliteten sämre...detta gäller såväl mcdäck som bildäck

www.rodamoto.es har bra priser på däck...
Dock dyr frakt om man bara köper en uppsättning däck. Men ett gruppköp blir riktigt prisvärt. Men sen tillkommer montering.

Själv köpte jag en uppsättning Pilot Power monterat o klart för 3200:- i Kvicksund för tre veckorsedan.

mv

Last edited:
Vi tar 3000kr för ett set Pilot Power + montering!!
(dock varannan montering gratis)

/Fürstenhoff.

Det är vad jag kallar bra pris..
Jag behöver däck till min Bandit...:-) fram 120/60 17 bak 160/60 17

Vad jag förstår så är mitt framdäck slut eftersom den vobblar i en viss hastighet..80 km/h..(bara om jag släpper styret) bäst att tillägga..

DÄCK Bridgestone BT021

Ganska bra pris! Själv shoppar jag oftast på www.reifenversand.com, alltid snabba leveranser och bra priser. (Bespara mig kommentarer om att stödja lokala handlare, sämre kvalitet pga världsdel etc... Tack på förhand! :) )

Prisexempel BT021:
- 120/70 ZR 17 € 95,20 x 9,15 = 871 kr
- 190/50 ZR 17 € 149,94 x 9,15 = 1372 kr
- Frakt € 18 x 9,15 = 165 kr
- Totalt = 2408 kr inkl moms OCH frakt (hoppas att det blev rätt siffror nu...)

Nice price för den "snåle". :)

/Smålänningen

MYT!!

Tack a l l a för era svar :tummenupp

Kanske man inte gjort ett riktigt bra klipp, det återstår att se alltså.
Jag kommer att rapportera (antal rullande mil, grepp/fäste, var & hur jag kört) då jag kört slut på mina däck och det är dags att byta till nya.
Blir ju då åtminstone någon verklig erfarenhet huruvida "Asientillverkade" däck upplevs (om det nu är Asientillverkade däck) som sämre eller inte.

om man ska åka vanlig gata så spelar det väl ingen roll om däcken är 2,3,4 år gamla, så länge som de har varit lagrade svalt och mörkt....?
Jag vet att gummi blir sämre ju längre de lagras men helt dåliga kan de ju inte vara???

eh skitsnack .. jag har köpt ofta från mc däckonline dom e bra å däcken har aldrig varit mer en ett år gammla ..
nu finns ju det skit däck på den hemsidan men det beror ju på vad du betalar .
Men dom bedriver den verksamheten e bra .

Jag har dragit på fullt ut med däck som jag har köpt på hemsidan å dom har hållt minst 500-600 mil. inklusive burnisar:D :D

om man ska åka vanlig gata så spelar det väl ingen roll om däcken är 2,3,4 år gamla, så länge som de har varit lagrade svalt och mörkt....?
Jag vet att gummi blir sämre ju längre de lagras men helt dåliga kan de ju inte vara???

Helt riktigt broder!

Gatdäck kan (enligt Michelin) vara upp till 10 år utan några som helst problem!
Detta för att gatdäck innehåller inhibitorer + andra ämnen som s.a.s "konserverar" däcket och stoppar åldringsprocessen.

Tävlingsdäck däremot saknar helt dessa ämnen och där sätter man en limit på et år för fullvärdiga egenskaper, sedan börjar de att degenerera.
Men det är ju inte digitalt som många verkar tro, och hur ofta överlever ett gatdäck 10 år respektive ett tävlingsdäck ett år?

Aldrig skulle jag vilja säga.

Dax att släppa en gammal sargkant igen kanske?
Däck är inte den färskvara som vissa vill göra gällande.
Iaf inte på ett kritiskt sätt. Inte ens heatcycles (antal upphettningar) sades vara kritiskt.
Sen att man givetvis ska behandla sina däck snällt osv är en annan sak.

Jag fick inte lika bra pris :mad:

:D

Bifogat

• dack.jpg
    dack.jpg
    56.3 KB · Visningar: 211
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP