Köpråd & tips för Aprilia RS250.

En före detta sp250-förare som jobbat på ebos köpte den av mig och totalrenovera motorn, sen köpte en annan sp250-förare den och återställde resten av hojen till originalskick. Om den sålts vidare igen eller är kvar hos honom vet jag inte. Verkar som det är nostalgiska raceförare från sp250 som håller hårt i dom.

Det måste ju vara så, det kanske fortfarande går att åka några varv på bana och minnas sina fornstora dagar, för jag tror knappast att dom knattrar runt i stan på dom

Det måste ju vara så, det kanske fortfarande går att åka några varv på bana och minnas sina fornstora dagar, för jag tror knappast att dom knattrar runt i stan på dom
Jag tror att dom står och ruttnar bort, mer eller mindre trasiga. Det är ingen superkvalitet på Aprilia RS250 precis.

Vet min gamla fina RS250 mk1 1997 gick på export. Hade en dassig Mk2 som jag tävlade med i speedster reggade den och sålde den sedan till Stockholm där den blev jättefin.
Ganska kul att köra på vägen med dem med.
Kördes det inte race med de senare RGV med VJ23 borde finnas sådana med i skrubbarna

Jag tror att dom står och ruttnar bort, mer eller mindre trasiga. Det är ingen superkvalitet på Aprilia RS250 precis.
Har en som är iordning. Tar nån tur ibland med den. Min åsikt är väl att dom blir mer och mer attraktiva!

Trådlyft!
Nygammal på detta forum, då under annat namn.. Nu är det så att det har letat sig in en Rs250 2000 i garaget. Hittade en hoj som stått undanställd sedan 2004, ett påbörjat kolvbyte som drog ut lite på tiden. Den har ungefär 3 säsonger på bana. Så i vinter ska hela hojen rivas å gå igenom för att få komma ut på vägarna igen. Tyvärr så kom den utan originalkåpor. Det råkar inte vara någon här som sitter å klämmer på kåpor till en rs250 mk2? Eller är det bara att köpa ett set från Tyga? Vägrar kinakåpor...

/Matte

Trådlyft!
Nygammal på detta forum, då under annat namn.. Nu är det så att det har letat sig in en Rs250 2000 i garaget. Hittade en hoj som stått undanställd sedan 2004, ett påbörjat kolvbyte som drog ut lite på tiden. Den har ungefär 3 säsonger på bana. Så i vinter ska hela hojen rivas å gå igenom för att få komma ut på vägarna igen. Tyvärr så kom den utan originalkåpor. Det råkar inte vara någon här som sitter å klämmer på kåpor till en rs250 mk2? Eller är det bara att köpa ett set från Tyga? Vägrar kinakåpor...

/Matte
Kollat med Spinnin Wheel och @Grandell?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!