Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Nästa bil jag köper ska jag försäkra mig om att det finns ett par tillförlitliga verkstader som jag har förtroende för även om det innebär att jag köper en uddabil. Har fått tillbaka min bil sista gångerna i sämre skick än vad jag lämnade in den. Bytte kamrem och vattenpump vilket slutade med att den drog ovanligt mycket kylarvatten. Visade sig att verkstaden skadat kylaren. Bytte instrumentbelysning bakom hastighetsmätare och nu varnar bilen för låg bromsvätskenivå. Håller på att bli riktigt galen - på gränsen till att köra upp bilen till skroten och intala mig att jag gjort en riktigt dålig aktieaffär. Ska lämna in bilen på fredag och hoppas att de hittar felet. Verkstaden har rättat till sina misstag så långt är allt gott. Elfelet eller verkligt fel på bromssystemet eller givare denna gång visar väl sig. Märkligt att felmeddelanden ska dyka upp så fort man lämnat in bilen? Det har gjort mig konfunderad. I övrigt är bilen i riktigt fint skick. Kan sälja den med gott samvete. Hoppas att eventuell köpare har tillgång till en pålitlig verkstad i sin del av landet.
Ja jag är inte i sitts att såga specifika märkens verkstäder men jag ser att vi har ungefär samma uppfattning av bilar etc. Jag vet skapligt välbärgade som exempelvis totalt frångått bilmodeller som tjänstebil endast p.g.a. den misär åf (säljare, kundmottagning, verkstad) presterat. Det är f-n ett under hur de kan misslyckas där, en tjänstebilsförare torde vara dom absolut enklaste att behaga då vare sig fel eller kostnader är något större problem för dem p.g.a. avtalet. Lik förbannat missköts de till den grad att de ej återkommer till koncernen efter tre år trots att de var väl nöjda med bilen, vill man inte ens tänka på hur det är för privatbilsägarna som slantar ur egen ficka. Många ska dock fått sig en riktig känga på åf sidan då det råder nästan krig mellan märkena som försöker leva upp till de ganska hårt satta reglerna från företagen som ska leasa med miljö och ekonomi. Alltså positivt att det kanske blivit bättre på vissa håll men det som det fortfarande talas om är skillnaden i kvaliten mot kunderna beroende på i vilken "ända" av koncernenas utbud det gäller, förkastligt.