Är helsåld på stora dieslar med mycket lyx och vad passar då bättre än en Phaeton?
Har länge kikat på dessa men de har legat helt galet i pris.
Nu börjar dock priserna i Tyskland komma ned på lagom nivå, exempelvis en Phaeton från 2004 med 9500mil (knappt inkörd diesel
) på mätaren, full utrustning och full servicehistorik för runt 180-190.000kr.
Ha i baktanke vad man faktiskt får för runt 200.000kr här i Sverige, man kommer inte ens upp i samma division..
Frågan är ju bara hur dom är att äga?
Tänker på service-intervaller, servicekostnader och liknande ägarekostnader. Kan tänka mig att den stor kostnad blir skatten, lär ju vara runt 10.000kr per år.
Ska inte dricka så farligt iallafall, runt 1,1l/mil blandat.
Så om ni sitter på info, gott som ont, så printa nu ner detta så att jag får mer kött på benen!
Jag är fullt medveten om att bilen totalfloppade på marknaden, men bilen fick ständigt bra recensioner i testerna. Lär ha varit priset som avskräckte, man köper hellre en Mercedes om man handlar för över miljonen.
Har länge kikat på dessa men de har legat helt galet i pris.
Nu börjar dock priserna i Tyskland komma ned på lagom nivå, exempelvis en Phaeton från 2004 med 9500mil (knappt inkörd diesel
) på mätaren, full utrustning och full servicehistorik för runt 180-190.000kr.Ha i baktanke vad man faktiskt får för runt 200.000kr här i Sverige, man kommer inte ens upp i samma division..
Frågan är ju bara hur dom är att äga?
Tänker på service-intervaller, servicekostnader och liknande ägarekostnader. Kan tänka mig att den stor kostnad blir skatten, lär ju vara runt 10.000kr per år.
Ska inte dricka så farligt iallafall, runt 1,1l/mil blandat.
Så om ni sitter på info, gott som ont, så printa nu ner detta så att jag får mer kött på benen!
Jag är fullt medveten om att bilen totalfloppade på marknaden, men bilen fick ständigt bra recensioner i testerna. Lär ha varit priset som avskräckte, man köper hellre en Mercedes om man handlar för över miljonen.

När man snackar med ägarna sköntalar de i regel alltid verkstäderna + den allmäna kundservicen utan att man får känslan av att de gör det bara för att de köpt en dyr bil som det kan vara med andra märken...