Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Shoyo skrev:Tjena jag är väldigt sugen på att köpa en Aprilia rsv mille 2000-2002.
Vet ni om några punkter man speciellt ska kolla på??
Barnsjukdomar??
Säg gärna vad ni tycker om dem??
Är det värt att köpa en R??
Mvh Patrik

Maria1980 skrev:Ryktet om att de har dålig sving (sprickor i svetsningarna) då?
Maria1980 skrev:Ryktet om att de har dålig sving (sprickor i svetsningarna) då?
Shoyo skrev:Tjena jag är väldigt sugen på att köpa en Aprilia rsv mille 2000-2002.
Vet ni om några punkter man speciellt ska kolla på??
Barnsjukdomar??
Säg gärna vad ni tycker om dem??
Är det värt att köpa en R??
Mvh Patrik
2ono skrev:Upplevde motorn som rapp och riktig v twin karaktär dvs lite stånkig på låga varv en ganska varvvillig motor som trivs bäst mellan 5000-10500.
Chassiet lite sävligt och lite tung (+10-15kg mot andra R1000) med mycket massa högt upp (min teori) men stabil och överraskar aldrig.
Som sporthoj är den ganska fullvuxen och har en hög sadelhöjd vilket passar långa förare bra och inte alls lika extrem som tex Ducati 996.

_basse_ skrev:Jag har en Mille -00 och är jävligt nöjd!!/QUOTE]
Det sägs att den svarta Mille R -00 är den snyggaste Millen hittills.
Jag tycker det är en lättkörd hoj, man kan både glida sakta fram och hetsa i höga hastigheter samt att den är lättsvängd - kan kännas lite tung mot andra riktiga rejshojar men den är otroligt stabil och faller av sig själv in i kurvorna (känns det som).
Maria1980 skrev:Dåligt med respons i denna tråd... Nu undrar jag precis samma saker som du undrar så jag håller tummarna för svar på dina frågor =)
RSVn kom före Falcon och motorn är exakt den samma. Annat avgassystem (2-2 på Falco) och chip bara. Skiljer lite i en del reservdelsnummer men delarna i motorn är samma. Orginalljuddämparen är för övrigt det första man byter. Den väger hutlösa 11 kg. På med ett 2.5kg Akrapovic slipon istället.2ono skrev:...
Men första modellen kom 1999-2001 hade i praktiken en falco motor med lite lägre effekt den modellen kunde ha slirande kopplingar som botades med en sk barnettkoppling.
...
Chassiet lite sävligt och lite tung (+10-15kg mot andra R1000) med mycket massa högt upp (min teori) men stabil och överraskar aldrig.
Som sporthoj är den ganska fullvuxen och har en hög sadelhöjd vilket passar långa förare bra och inte alls lika extrem som tex Ducati 996.
...
Den stora nackdelen är eller var ? den dåliga åf organisationen där det fortfarande är något av en udda hoj med italiensk logistik när det gäller reservdelar som man kan vänta allt från 3-4 dgr till 4 veckor.
...
Buster skrev:...
Om man vill ha en R-modell så tänk på att tidigare årsmodeller (-2001 har jag för mig) är ensits med kortare bakram än standard RSV.
imaster skrev:
Det sägs att den svarta Mille R -00 är den snyggaste Millen hittills.

|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |