köpråd: Aprilia rsv mille

ething skrev:
Ang. enkelsits så kom redan vissa 01 (sent på året) med hel bakram. Dessa köper man annars på ebay för ca. 2000:- om man vill bygga om sin single-seater till familjebuss...

Det skumma med min är att det sitter rätt bakram inkl fotpinnar, men den är i alla fall reggad som enkelsits :kocko

men men det är inget problem längre då jag har monterat ett utblå ifrån en Mille SP, vilket gör att man måste montera bort passagerarpinnen

Göran skrev:
Det skumma med min är att det sitter rätt bakram inkl fotpinnar, men den är i alla fall reggad som enkelsits :kocko

It's Italian ... sånt e standard då :tummenupp

Annars bör ju höjden onekligen vara ett problem för kortare fröknar ... din Mille va ju nästan lika hög som min motard.

Last edited:
Avståndet till backen var mindre roligt, men avståndet till styret kändes kanon =)

Hoppas de går att sänka såpass att tåspetsarna snuddar backen...

På en R-modell med Öhlinare så kan du ställa "Rideheight'en", dvs höjden bak. Fram sänker du i gaffelkronorna. Det finns till och med färdiga märkningar på gaffeln.

Maria1980 skrev:
Dåligt med respons i denna tråd... Nu undrar jag precis samma saker som du undrar så jag håller tummarna för svar på dina frågor =)

Lite roligt, hade i princip glömt att jag gjorde detta inlägg för drygt ett halv år sen.. Är numera ägare av en Rsv mille R -02 vilken jag är väldigt nöjd med.
Har kört på den en säsong nu helt underbart!!!! Köp en sådan...

Shoyo skrev:
Lite roligt, hade i princip glömt att jag gjorde detta inlägg för drygt ett halv år sen.. Är numera ägare av en Rsv mille R -02 vilken jag är väldigt nöjd med.
Har kört på den en säsong nu helt underbart!!!! Köp en sådan...

Jag har en Mille -03 på g :banana

Men många säger att de är så stora/höga. Jag har bara provsuttit 03:an, den stod inklämd bland en massa hojar. Inte kört den (än) så jag tänkte inte på exakt hur hög den var.. Jag var väl i extas :tummenupp

Göran skrev:
På en R-modell med Öhlinare så kan du ställa "Rideheight'en", dvs höjden bak. Fram sänker du i gaffelkronorna. Det finns till och med färdiga märkningar på gaffeln.

Om det inte är en R då? (som i mitt fall) Har de inte samma typ av justeringmöjlighet? Annars blir det väl till att sänka via sadel/hundben/gaffelkrona igen.

Maria1980 skrev:
Om det inte är en R då? (som i mitt fall) Har de inte samma typ av justeringmöjlighet? Annars blir det väl till att sänka via sadel/hundben/gaffelkrona igen.

Jag har ingen koll på justeringsmöjligheterna på den andra dämparen. Jag kan dock kolla i serviceboken ikväll när jag kommer hem. Där står precis vad man kan justera på de olika modellerna.

Sadeln finns inte så mycket att plocka bort ifrån, men gaffeln går att sänka. Hundben borde även det gå att byta.

Hur som helst så är det en kanontrevlig hoj som jag klart kan rekommendera

Maria1980 skrev:

Men många säger att de är så stora/höga. Jag har bara provsuttit 03:an, den stod inklämd bland en massa hojar. Inte kört den (än) så jag tänkte inte på exakt hur hög den var.. Jag var väl i extas :tummenupp

Hoppas att det ordnar sig med inställningarna så att du kan köpa den! Det är verkligen en grym hoj. Ljudet är helt enormt, speciellt om man byter ut orginalskorstenen. Jag kommer alltid att vara sugen på att köpa en Mille igen...

Lycka till!!

Maria1980 skrev:

Grattis! Tror det är en grym hoj :)

Börja med sadeln, vore jag dig skulle jag undvika att ge mig på att sänka genom hundben/gaffelkrona.. Du sabbar bara hojens egenskaper.
Bättre att isåfall känna sig obekväm i någon vecka tills man får in vanan att balansera hojen på tårna.

Hej! jag äger en -04 factory och är ganska kort, att sänka en cykel lika fram och bak skulle det sabba väghållningen eller bara markfrigången? Jag har provat att sänka bara fram och det vart skit, mycket snabbstyrd och bångstyrig vid inbrommsning. Har nu lärt mig en del under den gångna sommaren och nu ska jag göra om min bakdämpare i vinter, för att kunna sänka lika fram och bak. Original är det inte mycket till sjustermån på Öhlinaren bak för höjden.

MVH Micke

xyx skrev:
Grattis! Tror det är en grym hoj :)

Börja med sadeln, vore jag dig skulle jag undvika att ge mig på att sänka genom hundben/gaffelkrona.. Du sabbar bara hojens egenskaper.
Bättre att isåfall känna sig obekväm i någon vecka tills man får in vanan att balansera hojen på tårna.

Då är det bra om man når med tåspetsarna. Om jag sänker så kanske jag gör det...

tjenix,,,har du hittat nån mille än??

Maria1980 skrev:
Då är det bra om man når med tåspetsarna. Om jag sänker så kanske jag gör det...
Tänk på att Mille väger mera så att nå bara med tåspetsarna hmm..inte kul o välta bara... Haft br anyår annars??
Hälsningar Sanel

Samtliga millar har justerbar stötdämparlängd, dvs även de med Sachs dämpare bak !

Sen om det räcker till...det är en annan femma.

imaster skrev:
_basse_ skrev:
Jag har en Mille -00 och är jävligt nöjd!!/QUOTE]

:fakta

Det sägs att den svarta Mille R -00 är den snyggaste Millen hittills.

Jag tycker det är en lättkörd hoj, man kan både glida sakta fram och hetsa i höga hastigheter samt att den är lättsvängd - kan kännas lite tung mot andra riktiga rejshojar men den är otroligt stabil och faller av sig själv in i kurvorna (känns det som :tungan).

Klart att den svarta är finast :tungan Speciellt min gamla (-00) som luftades på banan rätt så friskt... Tokstadig i chassit på bana, dock ingen "raket" och lägga från sida till sida dock... :rolleyes:

Bifogat

• blue -2.jpg
    blue -2.jpg
    85.5 KB · Visningar: 151
Vad skönt att den här tråden flöt upp till ytan och förvrider mitt sinne ännu mer när jag går i samma tankar :)

Har gått o suktat efter en factory, men nu väcks alla gamla känslor för gamla -R modellen också... :rolleyes:

*/ ?>
Back