Köpings-åka

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Mitt illamående gick över..var väl säkert karusellresan i igår som gjorde det, tänkte nästan föreslå denna rutt till på tisdag med, så får vi se om det var verkliga orsaken till huvudvärken:D

Köping-Kungsör-St Sundby-mot Katrineholm-In vid Bie och ta oss den vägen till korset där man kan svänga vänster mot Hälleforsnäs, där börjar en kurvorgasm utan dess lika på en liten fin OCH slät asfalt, där vissa kurvor hugger sig själv i rumpan kuperat dessutom som en blandning av Slingerbulten och Käglan:) fin landsväg sista biten in mot Hälleforsnäs, sen kan vi ta väg 214 till Vänster så kommer vi till julitakorset, sen om vi tar Kungsör eller över västermo hem.

Som sagt jag är på!!!
 

Mr.Asp

Avstängd
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Arboga
Hoj
Geggmoppe KTM 250exc
En annan hoppar på kryckor nu, men jag ska knarka piller satan så jag kan joina imorgon!

Det hoppas jag ;)
Tänkte sluta lite tidigare så jag kan hänga på jag med. Vädret verkar lite halvt ostadigt enl. smhi. Men men. Det blir att utrusta sig med långfillingar då jag inte hittat några brallor som passar mig i smaken än, så får köra med kevlar jeans sålänge.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Crapola!

Jag är träningsledare i etuna (gröndal, SMK Södermanland, mx och enduro) imorgon tisdag.

Jaja...vad är väl en bal på det berömda slottet.

/J
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Mitt illamående gick över..var väl säkert karusellresan i igår som gjorde det, tänkte nästan föreslå denna rutt till på tisdag med, så får vi se om det var verkliga orsaken till huvudvärken:D

Köping-Kungsör-St Sundby-mot Katrineholm-In vid Bie och ta oss den vägen till korset där man kan svänga vänster mot Hälleforsnäs, där börjar en kurvorgasm utan dess lika på en liten fin OCH slät asfalt, där vissa kurvor hugger sig själv i rumpan kuperat dessutom som en blandning av Slingerbulten och Käglan:) fin landsväg sista biten in mot Hälleforsnäs, sen kan vi ta väg 214 till Vänster så kommer vi till julitakorset, sen om vi tar Kungsör eller över västermo hem.

Jag kommer lätt!! Men hur lång tid kan man räkna på att rundan tar? Tänkte om man ska ha tonat eller klart visir...
 

evis

jag VET att MöRDartJyvar finns i sura...
Gick med
13 Jul 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1 -03
Nej men hon kan aldrig springa ifatt om jag startar lite inkognito i garget:squid :hihi

:rofl :rofl :rofl :rofl

...ja ja, får se om det finns någon skruv till mitt åbäke i e-tuna - det gjorde det ju inte på Yamaha Store:huvet förhoppningsvis i slutet av veckan enligt Yamma... :(
 
Last edited:

evis

jag VET att MöRDartJyvar finns i sura...
Gick med
13 Jul 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1 -03
Ja jag är på ...... kanske med fru bakpå :tummenupp :D


näe du, köra själv eller inte alls just nu! abstinensen är stor och den stillas överhuvudtaget inte genom att bara sitta bakom:(

...men f.....de j-la skit om den inte kommer i veckan! :mad:
 

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Jahaja... jag är nu officiellt iallafall :banana
Frugan jobbar sent, fixade barnvakt (kostade dock en smörgåstårta :brinnerup ) iallafall. Åker lite tidigare från jobbet så att jag kan lämna e-tuna ca 17:10 mot Köööping (enligt planerna iaf)....
Nu är det väl bara vädret som kan stoppa oss antar jag, eller fan vet om ens det stoppar mig :yoparty

Angående visiret så kommer jag i svart och tar med mig ett klart i "skuffen" på min TLR :rolleyes:

Ser fram emot det här... förresten; inga comments imorrn om min "tant-körning" :rofl

PS; Eftersom jag är gammal Köpingsbo (1985-2000) så ska det bli jävligt kul att se om det dyker upp någon gammal bekantskap man känner igen :tummenupp
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Kanske tar med mig farsgubben (ingen tuktukare :hihi) här hemma om han inte är alltför gnällig om vädret.
 

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1
Aha en återfallsförbrytare :D

Jahaja... jag är nu officiellt iallafall :banana
Frugan jobbar sent, fixade barnvakt (kostade dock en smörgåstårta :brinnerup ) iallafall. Åker lite tidigare från jobbet så att jag kan lämna e-tuna ca 17:10 mot Köööping (enligt planerna iaf)....
Nu är det väl bara vädret som kan stoppa oss antar jag, eller fan vet om ens det stoppar mig :yoparty

Angående visiret så kommer jag i svart och tar med mig ett klart i "skuffen" på min TLR :rolleyes:

Ser fram emot det här... förresten; inga comments imorrn om min "tant-körning" :rofl

PS; Eftersom jag är gammal Köpingsbo (1985-2000) så ska det bli jävligt kul att se om det dyker upp någon gammal bekantskap man känner igen :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jahaja... jag är nu officiellt iallafall :banana
Frugan jobbar sent, fixade barnvakt (kostade dock en smörgåstårta :brinnerup ) iallafall. Åker lite tidigare från jobbet så att jag kan lämna e-tuna ca 17:10 mot Köööping (enligt planerna iaf)....
Nu är det väl bara vädret som kan stoppa oss antar jag, eller fan vet om ens det stoppar mig :yoparty

Angående visiret så kommer jag i svart och tar med mig ett klart i "skuffen" på min TLR :rolleyes:

Ser fram emot det här... förresten; inga comments imorrn om min "tant-körning" :rofl

PS; Eftersom jag är gammal Köpingsbo (1985-2000) så ska det bli jävligt kul att se om det dyker upp någon gammal bekantskap man känner igen :tummenupp

Vad gjorde du här då? Jobb/plugg? Själv kommer jag från Kungsör från början, du kanske känner någon Köpingsprofil:D
 

Mr.Asp

Avstängd
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Arboga
Hoj
Geggmoppe KTM 250exc
Jag som hade funderingar på att ställa in pga att det är jäävligt kallt på kvällarna. Iaf om man inte har ordentliga brallor. Men nu när vi verkar bli ett helt gäng så känns det som att det blir till att dra på sig ett par extra långfillingar istället ;)
 

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1
Ställa in för att det är för kallt :va solskensknutte :va

Jag som hade funderingar på att ställa in pga att det är jäävligt kallt på kvällarna. Iaf om man inte har ordentliga brallor. Men nu när vi verkar bli ett helt gäng så känns det som att det blir till att dra på sig ett par extra långfillingar istället ;)
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Jag som hade funderingar på att ställa in pga att det är jäävligt kallt på kvällarna. Iaf om man inte har ordentliga brallor. Men nu när vi verkar bli ett helt gäng så känns det som att det blir till att dra på sig ett par extra långfillingar istället ;)

Blir det så kallt att det blir färgade kulor i grenen så ställer jag in iallafall men nu ser det ut som att kvicksilvret stannar på röd sida så då är det game on!:tummenupp
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Jaha, då var det min tur att bli snoris då. Var helt frisk igår kväll och idag morse var jag helt väck, feber och hela kitet. Gixxern får fight another day.
 

Mr.Asp

Avstängd
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Arboga
Hoj
Geggmoppe KTM 250exc
Ställa in för att det är för kallt :va solskensknutte :va

Jofan, lite så är det ;)

Blir det så kallt att det blir färgade kulor i grenen så ställer jag in iallafall men nu ser det ut som att kvicksilvret stannar på röd sida så då är det game on!:tummenupp

Haha.. Det roliga är att mina kulor blir typ blå. Sitter inget värmade kevlar där på jeansen.


Ska försöka ta mig ifrån jobbet i tid så jag hinner hänga på. Så bara hoppas på att allt går som det ska =)
 

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
CRF450 -02
Var och när är det samling?

EDIT: Hittade, kl18 på Donken i köping va?
 
Last edited:
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top