En lirare som jag känner till kom just hem från Brasilien. Han berättade om en affärsidé som han vill köra i Sve.
Sätter ut en annons på en schysst hoj med rimligt pris, sen som han sa så mailar det alltid en skvätt människor skambud på 20-40 " ( viktigt här är att påpeka att han endast vill "pippa" folk som egentligen borde köra typ 900RR-94 ist för att försöka "pippa" folk som 1000RR -05 har under det redan rimliga priset...
Så han vill välkomnar personen i fråga till en parkering elr ett industriområde där affären kan göras & provköras..
Det som sen händer är att personen( köparen) och hans ev vänner slås sönder ( ordentligt) ( typ kryckor i 2 år...) samt pengarna försvinner. Inga spår finns då en mailadress har satts upp för ändamålet samt tfn nr är ett kontantkort...
Då är man ju kanske inte så stursk som köpare after att ha lagt in inlägg på olika forum om vilka fantasipriser folk tror dom kan få köpa på....
Ska man då ringa KO & klaga eller....?
Att tänka på är att detta är en person jag talade meds åsikt & önskan, INTE MIN!
Jag vidarebefodrade endast hans idè, som en upplysning över vissa människors idèer & mål....
//
J.