Köpfest på blocket :-)

Om nu priserna på nya gixxern o r1an kommer att landa på 140-150k som en del skriker om så lär inte priserna på begagnat sjunka utan snarare tvärtom. Vad det gäller om fantasipriser och prutbögar så tror jag nog att de som gnäller är de som sätter fantasipriser när de säljer och skickar skambud när det är dags att köpa. Hur kan de annars göra såååå bra affärer??

Nya R1 144900 R6 114900 och gsx 149900.
Räkna inte med några speciella kassarabatter utan det är nog närmare det priset som gäller.

Undrar vad det gör med begpriserna.

Henrik

Om du tycker de har stannat i pris, vad har isåfall denna gjort:va
http://www.blocket.se/vi/19359667.htm?ca=11_s

Ps. Hoppas länken fungerar och han inte hunnit få den såld än :rolleyes: Ds

Jag köpte en exakt likadan i somras (samma färgsättning, samma tail, micron slip-on, öhlin styrdämp) för 39'

Jag tror att ökade försäkringspremier de senaste åren har medfört att gamla hojar står i samma pris, just att därför att det skiljer så mycket i försäkring mellan årsmodellerna att det priset inte motiverar den lilla prestandaskillnaden mellan tex en 02:a och en 05:a

Hmmm... verkar som om alla stirrar sig blinda på priset, personligen köper jag hellre efter skicket på hojen.
Detta innebär ju dock att man måste åka och kolla alla hojarna.
För om man frågar ägarna så är alla i perfekt skick.:rolleyes: men då är jag å andra sidan villig att betala lite mer för att få en fräschar hoj.
Detta brukar dock sedan resultera i att det är svårare att sälja eftersom man måste hitta likasinnad som är villig att betala för kvalitet.
Det är bara att vara beredd på att det tar lite längre tid.

Last edited:
En lirare som jag känner till kom just hem från Brasilien. Han berättade om en affärsidé som han vill köra i Sve.

Sätter ut en annons på en schysst hoj med rimligt pris, sen som han sa så mailar det alltid en skvätt människor skambud på 20-40 " ( viktigt här är att påpeka att han endast vill "pippa" folk som egentligen borde köra typ 900RR-94 ist för att försöka "pippa" folk som 1000RR -05 har under det redan rimliga priset...

Så han vill välkomnar personen i fråga till en parkering elr ett industriområde där affären kan göras & provköras..

Det som sen händer är att personen( köparen) och hans ev vänner slås sönder ( ordentligt) ( typ kryckor i 2 år...) samt pengarna försvinner. Inga spår finns då en mailadress har satts upp för ändamålet samt tfn nr är ett kontantkort...

Då är man ju kanske inte så stursk som köpare after att ha lagt in inlägg på olika forum om vilka fantasipriser folk tror dom kan få köpa på....

Ska man då ringa KO & klaga eller....?

Att tänka på är att detta är en person jag talade meds åsikt & önskan, INTE MIN!

Jag vidarebefodrade endast hans idè, som en upplysning över vissa människors idèer & mål....

//

J.

De va ju jäkligt smart, synd att man inte kom på det innan bara.

En lirare som jag känner till kom just hem från Brasilien. Han berättade om en affärsidé som han vill köra i Sve.

Sätter ut en annons på en schysst hoj med rimligt pris, sen som han sa så mailar det alltid en skvätt människor skambud på 20-40 " ( viktigt här är att påpeka att han endast vill "pippa" folk som egentligen borde köra typ 900RR-94 ist för att försöka "pippa" folk som 1000RR -05 har under det redan rimliga priset...

Så han vill välkomnar personen i fråga till en parkering elr ett industriområde där affären kan göras & provköras..

Det som sen händer är att personen( köparen) och hans ev vänner slås sönder ( ordentligt) ( typ kryckor i 2 år...) samt pengarna försvinner. Inga spår finns då en mailadress har satts upp för ändamålet samt tfn nr är ett kontantkort...

Då är man ju kanske inte så stursk som köpare after att ha lagt in inlägg på olika forum om vilka fantasipriser folk tror dom kan få köpa på....

Ska man då ringa KO & klaga eller....?

Att tänka på är att detta är en person jag talade meds åsikt & önskan, INTE MIN!

Jag vidarebefodrade endast hans idè, som en upplysning över vissa människors idèer & mål....

//

J.
Det är nog inget nytt varken att råna folk eller att misshandla dem halvt till döds. Eller som att i det här fallet kombinera det hela till en affärsidé.

Det som känns lite nyskapande är väl möjligtvis att rättfärdiga det hela genom att anse att man är 2000-talets Robin Hood som ska stoppa alla skambudare genom att ge dem stryk och sno deras besparingar.

Sen förstod jag inte så mycket mer av inlägget om vilka som borde köra CBR -94, forumskrivande och KO-anmälan, men du kanske vill förtydliga lite så även jag hänger med.

Njelger: Orka? För det första har jag ett liv utanför internet (ja, det tar tid att bygga dumhets"muckler") Sedan har jag ett heltidsjobb och sponsorer att hålla nöjda. Vad har du själv att visa för den otroliga vishet du innehar? Om vi nu ska försöka leka så smarta/roliga som du bevisligen försöker kan vi ju gämföra löner o.s.v. Jag menar så trög som jag är pga mina "muckler" borde jag gå på soc och således inte ha råd till något.

Oj, vad det sved.
Det var ju mest på skoj.

och om ingen sålde för pengarna tror jag inte mycket skulle säljas....vad tror du EGENTLIGEN ? Skulle inte folk bara köpa en till? och en till?

Last edited:
Oj, vad det sved.
Det var ju mest på skoj.

och om ingen sålde för pengarna tror jag inte mycket skulle säljas....vad tror du EGENTLIGEN ? Skulle inte folk bara köpa en till? och en till?
Det är väl ändå skillnad på att vara ekonomisk oberoende och på att inte ha bråttom att sälja något för att man är i snabbt behov av pengar.

För övrigt tycker jag också att det var oerhört dumt att slänga ur sig något ogenomtänkt personangrepp bara för att du inte delar hans åsikt.

Hallo gott folk!!

Liten fråga bara. Tycker ni att det är rimligt pris för den här skinnställ?

http://www.blocket.se/vi/19239064.htm?ca=23_16_s&last=1

Tja 4500 är absolut inte orimligt jämfört med vad de flesta andra lägger ut skinnställ för. Dock brukar det vara vanligt att det går att få tag på nya ställ från de stora tillverkarna till riktigt bra priser nu på hösten så jag hade inte köpt stället....

Detta är ej mc-relaterat, men jag måste ändå få visa vad som måste vara bluffannonser. Denna gång så gäller det snöskotrar i stället för mc. Personen i fråga har satt ut tre skotrar i Malmö av alla ställen. Han har satt ut dom till minst sagt kraftiga underpriser.
Snittet för dessa maskiner, i alla fall Polarisen och Yamahan är åtminstone 65-75000 kr. Det tråkiga i detta är att det fortsätter att finnas personer som lägger handpenning för att de tror att de har gjort värsta klippet.
Känner till några som har lagt handpenning ( 10000 kr ) på Polarisen. Hoppas att jag har fel i mina misstankar. Hann ej varna dem innan handpenningen var lagd.
En gammal sanning som gäller här är ju:
"Det som verkar vara för bra för att vara sant, är det också"

http://www.blocket.se/vi/19393603.htm?ca=23_11_s&last=1

http://www.blocket.se/vi/19434468.htm?ca=23_11_s

http://www.blocket.se/vi/19434244.htm?ca=23_11_s

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...