Köpfest på blocket :-)

Göra affärer på blocket är roligt!
Ja hade en audi S2 ute för några år sen. Jag begärde 60tkr för den! och de ramla in skambud efter skambud på mailen, de va allt från 30tkr. Så testa jag o la ut en ny annons men med 80tkr som pris! då va de en kille som la ett bud på 60tkr. Sålde bilen dagen efter för 60tkr :tummenupp .

Jag tror att jag väntar till våren med att köpa, så man kan provköra hojen...

MEN, jag har lagt ut en "köpes" annons också. För finns det någon som säljer en mc jag är intresserad av till fin fint pris så slår jag till direkt...

Titt som tätt läggs det ju ut hojar till riktigt fina priser, dessa brukar ju försvinna j*vligt snabbt... lite synd bara att dom inte mailar mig innan dom lägger 90:- på att lägga ut annonsen på blocket...

Hehe kan ju vara bra o börja skriva va det är du letar efter

Egentligen så är det väl så att man förväntar sig samma sak av andra som man själv gör?
Jag svara på ALLA mail, oavsett skambud eller inte, när jag säljer. Är det någon som bjuder 50 000 och vill komma och hämta samma dag med cash i näven när jag annonserat för 75 000 så kommer jag svara att: Sorry, kan inte gå ner till 50 000, men 67 500 och affär i dag så får du den. Varpå snubben på andra sidan kanske kommer och köper. Svarar jag inte så blir det ju ingen affär. Tycker det är bortskämt och oförskämt bara...

Om du läser mitt inlägg som du just citerade så ser du att jag också svarar alla mail...

Men det jag försöker få fram är att man blir lite trött när man får bud i klass med en 125:a från -01 eller en Kawwa 250 -98 när man har en -03 450 till salu...
Men nog om det, kör själv samma taktik som du.

Göra affärer på blocket är roligt!
Ja hade en audi S2 ute för några år sen. Jag begärde 60tkr för den! och de ramla in skambud efter skambud på mailen, de va allt från 30tkr. Så testa jag o la ut en ny annons men med 80tkr som pris! då va de en kille som la ett bud på 60tkr. Sålde bilen dagen efter för 60tkr :tummenupp .

Denna händelse kan vi nog sortera in under fliken "TUR" :)

Han som köpte din bil kan ju knappast ha sett din första annons.

Last edited:
"Är ej i behov av pengar" klassiker * 2

Man säljer väl endå något för man tröttnat på det, inte för att man skulle vara fattig?

Jag hade min uppe här på annons då jag tänkte köpa nya modellen R1:a, rätt bra intresse. En snubbe skickar mail och tror han kan pruta 15000. Jag säger då snällt att har han inte råd så kan han köpa en sparkcykel eller något, då får jag ett urtufft mail att min mamma kan han köpa. Ändrar mig och vill givetvist att han kommer och tittar på hojen och får den 15000 under mitt begärda pris... Han hörde aldrig av sig....?

Jag sätter ut mina objekt till det priset jag anser dom värda, har folk inte den summan eller mycket nära det jag begär så är det lika bra att gå vidare, jag skriver också detta i annonser men inte verkar folk förstå det.

Man säljer väl endå något för man tröttnat på det, inte för att man skulle vara fattig?.

Tycker att du har inlägg efter inlägg en förmåga att inte tänka till före du skriver, du anger en(1) orsak av många.
Det finns förstås andra orsaker som att man blir arbetslös och behöver lite kapital.

"Är ej i behov av pengar" klassiker * 2

En till klassiker är ju :
Har för många maskiner i garaget därför måste jag sälja den här.

Sen på slutet kan man ibland läsa :
Kan ev. bytas mot annan mc(eller har de skrivit vilka modeller de kan tänkas byta mot.)

ex en person vill sälja en r1:a för att få mer plats i garaget men kan tänkas byta mot en zx10r.

Man säljer väl endå något för man tröttnat på det, inte för att man skulle vara fattig?

Gör "man" ?

Tycker att du har inlägg efter inlägg en förmåga att inte tänka till före du skriver, du anger en(1) orsak av många.
Det finns förstås andra orsaker som att man blir arbetslös och behöver lite kapital.

"man" ser inte alls någon koppling till avataren. "man" är inte tom i huvet bara för att "man" är full i mucklerna.

Last edited:
Måste bara flika in en klassiker till som nästan är regel i annonserna bland 125:or men även förekommer bland större hojar. "Kåpor skadade pga tidigare ägare lagt/vält osv..." Spelar väl ingen större roll vem som lagt hojen för köparen?

Jag sålde min -08 blejd på 1,30 på blocket i dag...

Och även om jag behövde bli av med den så hade jag inte för den delen dumpat priet under det pris jag la upp..

Det är väl också så att priserna på beggade hojar, och bilar för den delen har cirkulerat runt i fantasisummor..
Där säljarna övervärderar och tror att ett fordon är en bra affär och att dom skall få pengarna tillbaka..

Stendött

Jag tycker det är stendött just nu, iaf när det gäller att sälja bilar. Jag och en polare ska sälja våra bilar. Jag begär hälften av vad jag gav för den för ett år sedan, han lika så. Har lagat på blocket i nästan två månader nu men inget har hänt, bara en som har velat byta på en fyrhjuling.

Är det samma på hojmarknaden???

Nu skall farbror Andreas berätta en historia......

2004 fyllde jag stor MC och givetvis skulle där parkeras en R1 i garaget för att komplettera racemopparna. Redan då gick det att få loss en R1 -01 eller -02 för kring 60kkr, då kan man ju föranledas att tro att samma cykel borde vara billigare idag.

FEL,FEL,FEL annonserna på blocket ligger fortfarande runt 60kkr på dessa moppar.

Vurpad och SF konverterad -03 för 58kkr
http://www.blocket.se/vi/18672511.htm?ca=23_10_s

Omlackad och fulpimpad -02 för 63kkr
http://www.blocket.se/vi/18482461.htm?ca=23_10_s

Div -02 för 65kkr
http://www.blocket.se/vi/18633576.htm?ca=23_10_s

Vi måste ha haft en fantastiskt hög inflation eller så finns där redan ett stort samlarvärde......

Samma historia upprepar sig på i princip nya cyklar. En helt ny R1 som står kvar hos handlare går att få för ungefär 100 papp jämnt nu på hösten. Men vänta jag vill nog ha en av följande cyklar istället:

Democykel som rullat 800 mil 99,9kkr
http://www.blocket.se/vi/14837390.htm?ca=23_10_s

Bara 300 mil men köp från privatperson för 99kkr
http://www.blocket.se/vi/19017725.htm?ca=23_10_s

En -07 som rullat 1000 mil för 95kkr
http://www.blocket.se/vi/19236190.htm?ca=23_10_s

En -05 som rullat 1700 mil för 91kkr
http://www.blocket.se/vi/18728735.htm?ca=23_10_s

Snälla inse att cyklar på samma sätt som bilar förlorar i värde så fort du kör ut från handlaren.

Om nu priserna på nya gixxern o r1an kommer att landa på 140-150k som en del skriker om så lär inte priserna på begagnat sjunka utan snarare tvärtom. Vad det gäller om fantasipriser och prutbögar så tror jag nog att de som gnäller är de som sätter fantasipriser när de säljer och skickar skambud när det är dags att köpa. Hur kan de annars göra såååå bra affärer??

Vad det gäller om fantasipriser och prutbögar så tror jag nog att de som gnäller är de som sätter fantasipriser när de säljer och skickar skambud när det är dags att köpa. Hur kan de annars göra såååå bra affärer??

Haha...kanske ligger något i det :tummenupp

Sport-R1: Jag skrev ur mitt och en massa personer i min omgivnings synsätt vilket är som jag skrev. Sedan la jag även till att jag personligen (även flertalet utav personerna som jag känner) lägger till i annonserna hurivida det finns prutmån eller ej. Vill man vara belånad som genomsnitts svensson är det ett eget val och man får skylla sig själv.

Njelger: Orka? För det första har jag ett liv utanför internet (ja, det tar tid att bygga dumhets"muckler") Sedan har jag ett heltidsjobb och sponsorer att hålla nöjda. Vad har du själv att visa för den otroliga vishet du innehar? Om vi nu ska försöka leka så smarta/roliga som du bevisligen försöker kan vi ju gämföra löner o.s.v. Jag menar så trög som jag är pga mina "muckler" borde jag gå på soc och således inte ha råd till något.

Även om kankse 10 utav 100 är drabbade av arbetsförlust som säljer sina hojar bör dessa säljas ruggigt billigt så dom får loss kapital. Då kommer de inte heller ligga ute på blocket många timmar....

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...